Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Železnice by platily za zpoždění přes 200 milionů

Čeští železniční dopravci by platili za zpoždění vlaků až 224 milionů korun ročně. To v případě, pokud by od roku 2009 začalo platit nařízení Evropského parlamentu, podle něhož evropské železnice budou cestující za zpoždění povinně odškodňovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FD

sevillano

29. 6. 2007 9:25
zbytečný

tohle je naprosto zbytečná debata, vůbec nic se nezmění...již několik let jezdím pravidelně Olomouc-Praha a Praha-Olomouc, na příjezdy vlaku včas stačí bohatě prsty jedné ruky a náznak zlepšení ani omylem...asi 3 týdny nazpět jsem do Prahy dojel standartním rychlíkem místo v 11 v 1:30

hlavně že půlka republiky jezdí zadarmo, protože buď na dráze dělá nebo tam dělá příbuznej...každoročně je ten ČDáckej moloch v značné ztrátě a doplácíme na skrz státní rozpočet to všichni, ale ty nenažraný hovada Dušek a spol. budou chtít furt stávkovat, brát víc, nepropouštět,...

rozvěšět je odboráře všechny na neibližší kandelábry!až budete makat a mít za sebou nějaký výsledky, tak se můžeme začít o něčem bavit:-©

0 0
možnosti
H

HuLarus

29. 6. 2007 8:36
No, to je pokrok

Chci, aby při zpoždění přesahujícím 15 minut bylo vráceno plné jízdné. Pokud přesáhne zpoždění 30 minut, vrátit dvojnásobek jízdného. Je neuvěřitelné, že s tím marasmem na drahách pořád nikdo nic nedělá.

0 0
možnosti

jkl

29. 6. 2007 3:32
Jizdni rad

Pokud to bude platit, drahy proste natahnou jizdni rad tak, aby se tam prumerne zpozdeni veslo. A jsme tam kde jsme byli..

0 0
možnosti

Marx

29. 6. 2007 10:37
Re: Jizdni rad

To se necha osetrit podminkou, ze v novem jizdnim radu musi doby jizdy souhlasit s temi starymi. V dobe, kdy se modernizuji trate, koridory a "vozovy park" neni prece racionalni duvod v tomu, proc by mela byt doprava pomalejsi. Samozrejme pokud je v nejaake casti trati omezeni z duvodu vystavby, tak by se to nejak zohlednilo. Ale pokud je mezi Hruskovicemi a Svestkovicemi zpozdeni  a pritom nani omezeni na trati, tak bych je nechal calovat. Ve finale to stejne zamazne stat :o/ Vyhazel bych polovinu zamestnancu CD, zejmena z kancelari (nahradil je automatizaci - prodej jizdenek, hlaseni odjezdu, atd) a investoval do spolehlivejsich masin, vozu,atd, aby se snizila jejich poruchovost. Misto 7 pendolin jsme mohli mit treba 20 novych rychlikovych souprav, ktere by tech 140-160km/h udelaly take v pohode. Tou rychlosti uz dokazaly jezdit vlaky cca v 60-70.letech. A jedine co ted udelali pro zkraceni jizdy pendolina, ze vynechali nejakou zastavku, aby nahnali cas.Navic by tam bylo vice mista.

0 0
možnosti

Smějící se bestie

28. 6. 2007 18:20
Do 15 let to má být v pořádku

Samozřejmě, neustále to do 15 let  má být v pořádku.  Aby pak standardně na zmodernizované trati nachytali pravidelně na 100km minimálně čtvrt hodiny sekeru, jak je dnes naprosto neotřesitelnou realitou.

Není to o stavu tratí, ale o totální neschopnosti Českých Dobytčáků, která je srovnatelná snad jen poslancema...

0 0
možnosti

jedině šrot!

29. 6. 2007 1:05
Re: Do 15 let to má být v pořádku

poslední dobou mam silný pocit, že čim zastaralejší trať a vlak, tim přesněji podle řádu jede 8-o;-D

zkušenosti z poslední doby: několik let po zatím nerekonstruované trati Praha - Beroun 40 let starým "pantografem" - vždy načas. Courák Praha - Kolín = nová jednotka na koridoru - vždy zpožděná, tu o 5 minut, tu o 20. A cesta vlakem z Prahy do Jeseníku? IC na koridoru = hrůza - zpoždění už v Libni skoro 20 minut, v Zábřehu skoro půl hodiny. Zato skoro 50 let starý motorák na trati která pamatuje Franze Josefa se za podobnou dobu cesty nezpozdil ani o 5 minut... (Y)

0 0
možnosti

Venoch

28. 6. 2007 17:18
Jen at plati

Rad jsem jezdival vlakem, ale to uz je tak 15 let. Parkrat me dovezli na dulezitou schuzku pozde a od te doby jezdim autem. Meli by platit hned a ne az za 15 let.Me se v praci taky nikdo nepta, jestli jsem prijel do prace na kole, pesky, nebo 50 let starym autem, ale musim tam byt na cas, jinak nedostanu ani kacku...

0 0
možnosti

qwert

28. 6. 2007 23:31
Re: Jen at plati

no a z jakych penez to asi pujde??? bud zvednou ceny jizdenek, nebo dostanou vetsi dotace od statu.. takze to pujde z kapes cestujicich, takze to je cele na houby-jen se budou platit byrokrati navic..

0 0
možnosti

taky cestující

28. 6. 2007 16:12
Příběh o jednom zpoždění

Když budou dráhy platit za zpoždění bude to jenom dobře - viz. třeba tento zážitek z cestování vlakem  - http://cestovani.havran.info/modules/news/article.php?storyid=3

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Blackout? Máme na to podpůrné služby, vysvětluje šéf přenosové soustavy

29. dubna 2024

Premium „Blackout se sice nedá úplně vyloučit, ale pravděpodobnost, že k němu může dojít, je velice nízká,“...

Není práce, chybějí turisté. Na válku ekonomicky doplácí Izrael i Palestinci

29. dubna 2024

Důsledky více než šestiměsíční války na izraelskou a palestinskou ekonomiku jsou nedozírné. V Gaze...

Sazka upcykluje losy. Z těch výherních vznikl nábytek i tenisky

28. dubna 2024

Společnost Sazka se rozhodla znovu využít své výherní losy. Ve spolupráci s českými designéry tak...

V Dubaji vyroste největší letištní terminál na světě. Pojme až 260 milionů lidí

28. dubna 2024  17:07

Vytížené mezinárodní letiště Al Maktoum v Dubaji se rozroste o nový terminál. A ne jen tak...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!