„Chci si hrát, velkého byznysu i politiky jsem si užil dostatek,“ říká ke svému novému působišti Antonín Prachař.
Prachař firmu zakládal v srpnu roku 2012 s Pavlem Šálkem, loni v lednu navýšil svůj podíl ze 70 na 80 procent. Stalo se tak v době, kdy bylo jasné, že bude ministrem dopravy v kabinetu Bohuslava Sobotky. I když zákon ministrům zakazuje být ve firmě jednatelem či působit v jejích statutárních orgánech, neomezuje je, jsou-li společníky.
Na ministerstvu ani v jeho podřízených organizacích Prachařova firma nedostala žádné zakázky. „Potkal jsem tehdy pár lidí, za kterými byla pěkná práce, a s těmi nyní spolupracuji,“ řekl Prachař.
Firma Zahrady Alfa se věnuje kompletní údržbě zahrad i jejich návrhům. „Mám k zahradám blízko, studoval jsem dopravní stavařinu. Baví mě to,“ řekl Prachař, který má pod sebou osm zaměstnanců.
Ve firmě nyní plánuje rozšiřování, v jehož rámci začíná stavět velké zahradní centrum. „Jsem rád, že nemusím postupovat podle zákona o veřejných zakázkách,“ podotkl Prachař.
Dopravě se přesto částečně věnuje i nadále. Přerovské zastupitelstvo ho zplnomocnilo, aby tamější radnici pomáhal v jednání o dopravní infrastruktuře ve městě a jeho okolí. Jde zejména o přípravu dalšího úseku dálnice D1, která povede kolem Přerova.
Jako bývalý ministr má tři měsíce od své rezignace nárok na auto s řidičem, podle svých slov ho však využívá minimálně. Rekord svého předchůdce exministra Zdeňka Žáka, který najezdil přes dvacet tisíc kilometrů za státní peníze, prý rozhodně nepřekoná.