Diskuze
Stávková pohotovost ve Škodě Auto trvá
Děkujeme za pochopení.
libienski
Hrůza lůza
S hrůzou tady sleduju přispěvky pravděpodobně z reality zcela vytržených ultravzdělaných vysocepříjmových a světem otlučených"pravičáků", kteří se nestydí otevřeně (a to ať už z jakéhokoli důvodu) pošlapávat jedno ze základních práv lidí a sice práva se svobodně a volně odborově organizovat. Dost dobře nechápu, proč tak útočí na "nevzdělanou lůzu z linek", ale z jejich tónu přímo číší neukojené ambice a pohrdání "nevzdělanou" manuálně pracující lůzou. Zřejmě jim uniká, že v otevřené společnosti hraje prim jednání a snaha o rozumnou dohodu namísto čuráčího štvaní lidí proti sobě. Rád bych těmto rádoby pravičákům sdělil základní radu, prosperita a bohatství chlapíků z výrobních linek, ale také i např. prodavaček a pokladních atd. neznamenají dražší auta nebo potraviny, ale prosperitu celého státu, ne jen úzké špičky. Zkrátka má-li se dobře můj soused, podřízený, kolega občan mého města, je to voda na můj mlýn, protože se mi také velmi pravděpodobně nepovede zle....Odborář
Hotovo!
Je dojednáno, myslím že stávková pohotovost se nám zaměstnancům "vyplatila" a že můžeme být spokojeni. Fabrika pustila trochu víc a pro nás to znamená od 1.6. 7% na dva roky a prémie k platu 3500 kč. Takže dobrý.g-man
Re: Hotovo!
tu info. mas odkud? oficialne se jeste snad nic nevi, obe strany zaryte mlci, odbor. rada o firemnim navrhu bude jednat az zitra,takze tvoji hlasku beru jako spekulativniODSakEda
Zdražení aut by jste akceptoval s úsměvem někdo?!
Třeba někdo rád(...) zaplatíte více za Fabii, aby dělníci ve škodě více vydělali? Co?! A kto útočí na zisk škody, nechápe, že v nejbližší době, když opět nezainvestuje, do vývoje, vo rozšíření a modernizace výroby, převálcuje ji konkurenvce! Ale odbory nechápou, že na té větvi co uschne stejně, aniž by bylo nutné ji přímo pod sebou uříznout úplně, sedí s nimi desetitisíce lidí, kteří se do MB kvůli práci i přestěhovali!!! A konkurence nespí! A vůbec, kázat někomu, co si má udělat se svým drsně zdaněným čistým ziskem???.... Je jako kázat dělníkovi, za co by měl utratit svoji čistou mzdu!...škodovák
Re: Zdražení aut by jste akceptoval s úsměvem někdo?!
Asi tomu moc nerozumíš, protože z čistého zisku se rozhodně nemodernizuje výroba.. To má svoje zásadní specifika.Roční obrat se rozškatulkuje do několika šuplíků , zjednodušeně , něco jde na vívoj, něco na výrobní náklady,, něco na platy , něco na reklamu , něco na rezervní fond a to co vyloženě zůstane se zdaní a po zdanění zůstává zisk ,kterej jde akcionářům a podobně..Ono se musí trošku plánovat , takže když škodovka chce rozšířit výrobu , ví že bude potřeba zhruba na výrobní prostředky , potřebovat zhruba tolik miliard , a ty si nebere z čistého zisku , ale každej rok je čerpá z obratu..Ja
Nissan Toyota Honda ....
a dalsi AMERICTI VYROBCI (ano opravdu vyrabeji v USA) pracuji bez odboru.Maji znacne mensi platy nez zamestanci GM,Ford a Chrysler, a vyrabeji kvalitne, levne a konkuruji nebezpecne. Byt managerem ve Skodovce, dal bych zamestnancum ve stavce ultimatum: Bud pristoupi na realne zvyseni mezd urcene Skodovkou, nebo at stavkuji treba i 2 tydny, ale zpet jich pak prijme Skodovka o tretinu mene a podle vlastniho vyberu! A zacne byt husto. Pak se v pohode zeptam tak pitomeho funkcionare odboru jestli vyhral..... Vyhazel bych nevzdelanou luzu a nabral lidi co pracovat chteji, maji mozek a jsou schopni se na "jobu" i vzdelavat. Prace na lince neni jen o utahovani sroubu na kolech panove a damy.libienski
Re: Nissan Toyota Honda ....
Koukám, že nekoukáš na dělnické televizní telenovely co běhají v neděli odpo..:-) To by tě s takovýma řečma starý Pecolt ze Zlé krve hnal. Ale vážně, to si asi ujel. No naštěstí žijeme v EU a nemůžeme odboráře rovnou věšet. Nechápu co vidíš špatného na tom, že pracující lidé, kteří makají v prosperující firmě, která dosahuje velmi dobrých hospodářských výsledků se sdruží, aby mohli účinně vyjednávat o svém podílu na takovém hospodaření, na kterém jistě mají svůj podíl?! A mimochodem i nevzdělaná lůza má naštěstí svoje lidská práva a jedním se základním z nich je právo se svobodně sdružovat, chytrolíne.Thyronx
Bez odboru si neumim predstavit
Bez odboru si neumim predstavit moji praci. Vyjednavaji nam kazde 4 roky mzdy,pracovni a socialni podminky. Jenze ty nase UAW jsou odbory ktere nemusi sahnout ke stavce.Poslednimu reseni. Dohoda se najde vzdy. Jen ty pozadavky musi byt behem tech 3-4 mesicu co se vyjednava akceptovatelne pro obe strany. Je jasne ze ceske rude odbory na sebe vazou spis nenavist ostatnich.Nedivim se jim. Vede je zrejme hovado. Jmeno neznam to si doplnte sami.Vsechno je ve vzdelani verte mi.Vzdelani lide znaji hranice slusnosti a realitu. Pokud chce nekdo stejny plat jako delnici ve VW, ma moznost zajet tam a pozadat o praci. Asi by se moc rychle a moc rad vratil zpet na sve misto. Lidem bez vzdelani by se nemelo nikdy davat moc na mzdach....nejen to ze si to nezaslouzi ale neumi s tim ani zachazet a spis si skodi na zdravi. Doufam ze i ve Skodovce se nesmi kourit natoz chlastat a prijit opily do prace ci neco ukrast znamena okamzity vyhazov a nulovou sanci u odboru.tv
Re: Bez odboru si neumim predstavit
Thyronx
Zisk na autech je minimalni
Zisk v dnesnich dobach je na autech opravdu minimalni. Musi byt.Jinak jsou auta neprodejna. Kazde firme vydela nejvic nejnovejsi model a to jen docasne.Jeho cena postupne klesa. Nekde jsem cetl ze Skodovka ma na vyrobnich linkach lidi i bez uplneho vzdelani.i kteri nejsou schopni ucit se pracovat s modernimi technologiemi, zdelavat se "za pochodu" primo na pracovisti. TO JE OHROMNA CHYBA. Moje praxe je v dlouholete praci ve firme Ford a s odbory UAW. Mzdy maji lide na lince opravdu vysoke. Jsou dilem odboru, ale pozadavky jsou v mire kterou firma muze snest.Jde o to si tu kvalifikovanou silu udrzet ve firme a pritom vydelavat.Dobre placena sila si prace vazi,a odvadi svetovou kvalitu. Mizerne placeny delnik,ozrala, ci clovek ktery vysel 9.tridu asi prilis zodpovednosti mit nebude. To je velka chyba Skodovky. Takovy delnik se ovsem snadno da opit slibem odboru ze mu chteji zvysit plat o 30% (jako pred par lety). Kazda stavka stoji obrovske prachy. Kde to Skodovka nahradi? Nechte se pThyronx
Rude odbory+Skodovka - UAW +Ford
Tedy k rudym odborum v CR: Premrstene pozadavky odboru muze Skodovka po nekolika tydnech opravdu respektovat, ale bude to cena velmi draha: Nevezme zpet do prace 20-25% stavkujicich delniku. Jejich platy totiz nesmi ovlivnit ceny vozu a nelze je vyplacet ani ze zisku firmy. A jak se zachova ta cast delniku ktere Skodovka zpet nevezme? Bude silne nadavat na Skodovku a pak podle zasluh hlavne na ty odbory. Odbory musi mit predevsim pozadavky akceptovatelne! Odbory musi SPOLUPRACOVAT S FIRMOU a nikoliv bojovat proti ni.Bysledek by mohl byt katastrofalni pro vsechny (vcetne odboru). Jako dalsi problem je ze odbory haji i takove pracovniky kteri hrube porusuji bezpecnostni predpisy, ci prichazeji do prace opili a nebo maji caste absence. Neco podobneho v nasim americkych UAW nepripada v uvahu a od takovych lidi da kazda slusna organizace ruce pryc. Vyjedavani kontraktu mezi zamestnanci (odbory) a firmou je prace zdlouhava a musi byt na obou stranach odborinicilaas
Re: Rude odbory+Skodovka - UAW +Ford
Žádná firma dnes netrpí ožraly v práci a škodovka celkem jistě ne,vyjednávání o mzdách je o tom že každý chce výhodnou pozici pro sebe,manažer tvrdí že chce plat na urovni platu v EU protože pracuje stejně jako lidé v německu,francii atd...Dělník chce vyšší plat -rozhodně mi uniklo že by chtěli platy jako v německu:-)),nevím co je na tom divného.Jinak prvním předpokladem pro to aby odbory hájily zaměstnance je aby zaměstnanec neporušil zákoník práce -absence,opilost,pravidelné porušování pracovní kázně.Takže to shrnu Vaše argumenty jsou mimo mísu a osobně o jakýchkoliv Vašich zkušenostech silně pochybuji...unterwasser
Re: Asi neumím počítat
Maldik
Hra s ohnem
Skoda MB nepatri jako za komunistu Skode MB ale koncernu VW. Ten do teto firmy investoval velke penize a zacal vyrabet namisto Skodovek 1000MB, 120, 120LS atp. soucasna auta s technikou VW a Audi. Bez toho by zustala Skoda MB tam kde driv byla a kdo vi, jestli by vubec zustala. Bouchat se v dnesni dobe do prsou a vykrikovat, ze jsme trochu dal jak Rumunsko, neni na miste. I BMW, DB a i materska firma Skodovky VW a jini, nechaji montovat sva auta napr. na Slovensku, v Rumunsku a i v Cine, kde pracuji i za mene jak 1 Euro. Ono to muze dopadnou uplne stejne jako ve SRN v Oplu, kde byli nakonec moc radi, ze montaz aut mohou provadet i nadale v Nemecku, ale za mnohem mene penez a s delsi pracovni dobou.aaa
Re: Hra s ohnem
Fajn, jestli jsi ochoten za euro na hodinu pracovat tak bež.ODSakEda
Neváží si práce!...
ODSakEda
Re: Neváží si práce!...
Dokončení: ........platy!... Jenže jaksi zapoměl, že maj daleko vyšší režijní životní náklady a to v Eurech!!!!! Proč neargumentoval mzdami kolegů dělníků v Polsku?! Nebo v komunistické číně?!!!...Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy
Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...
Protonová léčba už pomohla tisícům pacientů
Advertorial Dvanáct let působí v Praze Protonové centrum. Za tu dobu jím prošly tisíce onkologických pacientů....
Evropa se opatrně vrací k ekonomickému růstu. Rizikem je kondice Německa
Premium Evropské ekonomiky se zotavují z kritických let, kdy je dusil energetický cenový šok, inflace i...
Lesníci se zlobí, stát nakonec miliardy na klima v rozpočtu nenašel
Přes dva roky stát sliboval peníze na dotace pro lesníky, nakonec je ale nenašel a program na...
Hallstatt brojí proti turistům. Omezuje počty autobusů, zastavuje reklamu
Rakouské oblíbené místo Hallstatt dlouhodobě bojuje s velkým náporem turistů. Místním s návštěvníky...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
Najdete na iDNES.cz
Střední školy
Nepřehlédněte
- Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky
- Evropa se opatrně vrací k ekonomickému růstu. Rizikem je kondice Německa
- Kaderka z krunýře nevyleze. Velké kluby mlčí, hráči zklamali, říká kritik
- Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu
- RECENZE: Starej, na..anej dědek. Dokument o Petru Jandovi je polotovar
- Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu
- Lesníci se zlobí, stát nakonec miliardy na klima v rozpočtu nenašel
- Krvavá i bílá svída jsou krásné celý rok i jako živý plot. Snadno se množí