Šéf Prazdroje: Letos už zdražovat nechci

  • 30
"Cena je nyní dobrá. Pokud najednou nevzroste třeba cena surovin, není s ní nutné hýbat," říká nový šéf Plzeňského Prazdroje Mike Short. Prazdroj naposledy zdražil loni v listopadu.

Pilsner Urquell jako vlajkovou loď celého pivovarského koncernu SABMiller chce prodávat více za hranicemi než doma.

"Pro nás jsou nejzajímavějšími trhy rozhodně Jižní Afrika, Spojené státy a Velká Británie," říká Short. Pro zahraničí jsou podle něho zajímavé i další značky, nejen prémiový Urquell.

Vařit plzeňský originál v těchto zemích však nechce. "Licenční výroba je důležitá, ale zda budeme v budoucnu nově vyrábět v dalších zemích, závisí na prodejích v každém teritoriu. Pokud naroste na námi stanovenou úroveň, můžeme uvažovat o zahájení licenční výroby," uvedl Mike Short.

V Británii ani USA se o tom neuvažuje. Například Američané si za Prazdroj připlácejí právě proto, že chtějí pivo z Plzně.

V Česku se už podle Shorta majitel Prazdroje po žádném pivovaru  nepoohlíží. "Ani nemůžeme. Další růst by musel schválit antimonopolní úřad a to nepovažuji za reálné," vysvětluje Short s tím, že chystaná privatizace Budvaru se tak plzeňské skupiny netýká.

Short chce, aby pivovarští odborníci z českých podniků, které spadají pod křídla SABMiller, chodili na zkušenou do sesterských zahraničních podniků.

"Prospěje to růstu celé firmy, čeští specialisté jsou schopní přinést zkušenosti do ostatních firem a podobně by to mělo fungovat i naopak," řekl Mike Short.

Šéf Prazdroje Mika Short, (2. března 2005)