- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak jsem si pročetl diskuzi, tak vcelku předpokládané dva tábory. Jedni proč ano, druzí proč ne. Taky mi tady na tom nákupu hodně věcí smrdí, taky nejsem pro hurá akce, ale pohlédnu-li do minulosti, výběrek, rekonstrukcí, modernizací, co ČD uzavřely, tak tohle ještě spadá někam do kategorie rozumný nákup za výhodnou cenu. A co se týče Škodovky, tak se divím, že zrovna ta si otvírá hubu, aby si tak trochu nenas.ala do vlastního hnízda. Zatím je živa z toho, co od ní odeberou především právě naše dráhy. A těch pár prodaných vlaštovek do zahraničí ještě jaro nedělá (Litva, Slovensko).
Taky Ukrajina, Rusko, USA, Polsko...
Ale jinak vyvážený názor.
Tohle je jasný přiklad fungování v Česku. Škoda - česka firma - vazby na někoho z ministerstev, a podobně. Siemens tam by se nenapakovalo tolik lidí proto se jim to snaží zatrhnout. Tento člověk byl asi proti Škodě tak šel. Normální fungování v Česku..., já bych nechal teda Škodu aby teda vyhrála tuto zakázku když,ale podmínky smlouvy by byli takový , že zpoždění dodání o 6 měsícu = polovina ceny zakázky no a myslím že by ČD měli vlaky zadarmo... A jěště by vydělali velké peníze... A když by na to Škoda pak už neměla peníze tak šup do insolvence a bankrot... Když o tu zakázku tak bojují tak ať ale když to nesplní tak ať je to totálně zničí...
Ale my nevíme, zda o ni bojují. Nikdo neví, za co bojují. Zatím vybojovali jen vlastní zesměšnění.
Vážení diskutující. Jak se na to tady koukám, tak 99% z vás stále nepochopilo o co jde. Celý slavný "objektivní" ÚOHS totiž nikdy neřekl a nikdy ani neřekne, že by na tom obchodu bylo něco špatně. To by totiž nebyla pravda a to si ani v té naší korupcí prolezlé zemičce nemůže, nebo nechce dovolit. Jde tady o jediné - termín pro nákup je velice napnutý a když ho ČD prošvihnou, tak utřou (a s nimi i všichni daňoví poplatníci). Takže ono opravdu stačí jenom příslušně dlouhou dobu "šetřit" (ne spořit, ale vyšetřovat), tím se celý možný kontrakt se SIemensem pohřbí a potom již přijdou na řadu vlaky ze Škodovky. Je pravda, že tedy zatím nic nemá, ani neví jak by vypadaly, vyrobeny budou (když pánbů dá) za deset let, deset dalších let to porucha za poruchou a nakonec to vyjde dražší jak od toho Siemense (stejně jako ty dnes tolik vychvalované Ešusy). Ale účel bude splněn - totiž škodit, škodit, škodit. Všechno zaplatí stát, potažmo daňoví poplatníci a kdo v tom neche jet, tak půjde...
a problém je vyřešen
Problém v ČR by byl vyřešen, kdyby tobě a podobným byl odebrán občanský průkaz a s ním i pasivní volební právo.
Námitky a argumenty škodovky jsou totiž naprosto absurdní. ČD a potažmo my všichni, jsme přišli o možnost získat kvalitní Railjety za exkluzivní cenu, které samotné ČD už nemohou nikdy vysoutěžit
Je to celé jako jít do Tesca a nakupovat jako zběsilý, jen protože maj zrovna akci. To je hospodárka naprd. Nejprve přesně definuji svoji potřebu a pak zjišťuji, kde a za kolik co dostanu. Tohle by snad mělo platit pro každého jedince, každou rodinu zrovna jako pro stát nebo státní firmu, jinak se budem pořád plácat v tomhle bahně.
Nevěřím, že by Siemens nebyl schopný nabídnout stejnou nebo lepší cenu, než dal Rakušákům, zejména pokud by ve hře byla i jiná konkurence. Tyhlety ad hoc přímé nákupy smrdí na sto honů, zejména když už teď se nechávají pánové slyšet, že v provedení pro ČD by byly určité odlišnosti, proti těm rakouským. Pandury, Dinga, Casy a nevím co ještě, Pendolina, co můžou leda do Ostravy, pořád stejný příběh.
Evidentně nevíte jak se to má. Původně ty soupravy soutěžily rakouské OBB a o soutěž mělo zájem 13 zájemců (!!! čili narozdíl od VŘ u nás to nebylo napsáno někomu na míru, ale skutečně otevřeně!) z toho VŘ vyšel nejlépe a nejlevněji právě Siemens. Zakázka měla být celkem na 67 souprav, ale OBB nakonec zjistily, že na posledních 16 nemají peníze. Proto se dohodly s ČD na odprodeji opce na těch posledních 16 kusů. To měla být výhodná cena, protože je jasné, že při výběrku na 67 kusů v roce 2005 bude cena nižší než při výběrku v roce 2011 na pouhých 11 kusů. (Inflace, velikost série...). ČD si nechaly potvrdit několika studiemi výhodnost ceny a to předložily ÚOHS jestli je to výhodný nákup.
ŠKODA si na ÚHOS stěžuje, že je vlaky schopna dodat levněji..
Když se jí ÚHOS zeptá na konkrétní údaje, tak mu je nedaj...
Jakto že ÚHOS už tu stížnost dávno nezamít?
Protože pak by jakákoliv nová soutěž zcela postrádala smysl. Co by pak předkládala v zavřené obálce s nápisem "neotevírat". Proto také zákon předkládání takových podkladů nevyžaduje, a Škoda velmi správně trvá na tom, že nic ÚHOSu nedodá.
Rudolecký teda patřil na kterou stranu? On vydal to předběžné opatření, nebo naopak usiloval o jeho zrušení? Až máme jasno, jestli odchází padouch nebo hrdina.
Proste radeji rakouske vlaky nez virtualni realitu od Skody...