Diskuze

Ať dvacet procent ceny zrušených zájezdů platí klienti, říká Jan Papež

Cestovní kanceláře dovolené některých klientů odkládaly už dvakrát. Z jara na podzim a teď na příští rok. Podle místopředsedy Asociace cestovních kanceláří Jana Papeže mají touroperátoři spousty práce navíc a za férové by považoval, aby klienti u zrušených zájezdů nesli spoluúčast na ceně ve výši 20 procent.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AS

A zta co mají klienti platit? Za to, že cestovní kancelář nedodržekla smlouvu? To že ji nemohla dodržet je věc jiná - s rizikem musí CK počítat. Pokud na to nemají nechť podnikají v jiném odvětví.

3 0
možnosti
JJ

J26a54n 32J28i90r75k47a

2. 9. 2020 17:10

Já teda naopak nechápu, proč by vůbec nějaké náklady měly jít za cestovkou.

Zákazník si koupil produkt, cestovka jej dodala. Že zákazníkovi někdo třetí brání v užívání produktu (maďarská vláda) je zcela mimo působnost cestovky. To je spor mezi zákazníkem a maďarskou vládou. Ta by to také měla nahradit.

Ale to už je čistě na těch kupujících, jestli se chtějí s Maďarskem soudit.

0 1
možnosti
RK

Takže nejenže nuceně bezúročně úvěruji cestovku, ale pan Papež by mě chtěl ještě okrást o 20%. To jako vážně??? A to si jako myslí, že budou lidi cestovky ještě využívat?

1 0
možnosti
Foto

Podnikání v cestovním ruchu funguje na nechutných maržích za vše... All inclusive dokoupené na místě vás stojí polovinu toho co je přiúčtováno k zájezdu... tzn. někdo si vezme 100% ceny all inclusive jako marži... stejně je to s cenami hotelů, kdy přes cestovku připlácíte cca třetinu.

Prodej výletů a pronájem aut přes delegáta je o cca 50% předražen také...

Tohle cestovky provozují stále... a teď, když se přestal kolotoč otáčet, by chtěli aby klient nesl 20% rizika? Proč? To si můžou klienti rovnou zařídit zájezd sami...

To, že máte k dispozici delegáta je jen marketingový kec...

Delegát s vámi nejede ani na hotel (check in musíte projít sami), delegát vám výrazněji nepomůže ani při reklamaci zavazadel (osobní zkušenost), delegát vám nepomůže při ztrátě dokladů (číslo na příslušný úřad si může zjistit již doma sám), delegát vám není prostě k ničemu... Jeho role je prodat vám výlet, či zprostředkovat pronájem auta...

Lidi, přestaňte být ovce... Objednejte hotel přes booking.com (storno je možná většinou bez poplatku až do 14 dní před datem rezervace). Koukněte po charter letenkách (i ty cestovky je prodávají) a transferech do destinací...

Ano, ponesete si riziko sami, ale na druhou stranu máte v ruce co se bude dít při změnách sami...

4 0
možnosti
Foto

POzor, i booking.com je dražší než když si sjednáte ubytování rovnou s recepcí hotelu. Hotely, s nimiž nemá smlouvu, Vám nenabídne nebo napíše, že jsou obsazené.

1 0
možnosti
KK

Ano cestovky mohou krátkodobě vydělat na tom, že 20% nákladu přehodí na klienty, byť by to měly být ony kdo ponese riziko. Z dlouhodobého hlediska, ale mohou o ty zákazníky v budoucnu přijít.

1 0
možnosti
PS

"Papež", ty jdi dělat ty testy. Zřízení a provoz odběrového místa stojí pěníze. Práce kvalifikovaných osob také, ochranné pomůcky rovněž. Převoz vzorků, práce v laboratoři, cena odběrového setu a laboratorního testu, příplatky.... Pokud by si nechali platit obdobně jako české cestovky, tak by cena byla min. dvojnásobná a služby horší.

0 0
možnosti
Foto

Proto si platím cestovku abych mimo jiné nemusel řešit rizika spojené s cestováním a v klidu se mohl věnovat svojí práci a výběru dovolené kterou si za svoji práci chci dopřát.

K čemu bych ji jinak potřeboval?

Je to podnikání jako každé jiné se svými specifiky a riziky, ale to je věcí těch cestovek nikoli zákazníků které lákají na pěknou dovolenou jedno kam.

Běžný zákazník se těžko může dostat k obchodním informacím cestovek.

Cestovky jistě nemohou za pandemii, ale mohou za své chování a způsob jakým k tomuto podnikání dlouhodobě přistupují. Pokud něco klientům nemohou zaručit musejí to jasně klientům říct před zaplacením a vyhnout se přitom nejasných formulací. Zájezd je svým způsobem výrobek u kterého mám nárok na vrácení plné ceny pokud se zjistí že je vadný a neopravitelný, a na jinou formu plnění nejsem povinen a nemusím přistoupit.

Také proto si platíme, stát aby nás mimo jiné chránil před nesolidními podnikateli v jakémkoli oboru stát je tu od toho aby chránil zákazníky.

5 0
možnosti
VK

Pravo zná pojem "vyšší moc", která je běžně ve smluvních vztazích vyloučena z naroku na plneni nebo náhradu škody.

0 0
možnosti
PS

P58e38t92r 31S56i49m55a

2. 9. 2020 11:24

Za zrusenou zahranicni dovolenou v tomto case Covidovem by klient mel dostat tak max pesti ..Vsichni vedi a vidi jak to vypada -ze se to opravdu ale opravdu nelepsi -staty ze ze dne na den zavadeji restrikce a to co platilo dnes zitra jiz neplati ..takze pokud ma nekdo tu touhu pres vse co se deje -svobodne cestovat: tak at tedy svobodne jede ale tez musi svobodne nest riziko ze nikam nepojede a cestovka mu nevrati nic ..Vytridili by se cestovky - nebyli by zmatky a lidi by ten 1 rok radeji sedeli doma na zadeli ..a nebo at jim to plati ten stat ktrery je na bajecnou dovcu nalakal..;-D

0 7
možnosti
Foto

Rv 8-o8-o8-o Rv

A když si někdo objednal dovolenou loni o Vánocích?

3 0
možnosti
PM

Cestovky, v době koronaviru, dál vesele prodávají zájezdy. Ale nenapadlo je zvážit reálné riziko nemožnosti dostát svým závazkům?! A teď se chtějí hojit na klientech?

2 0
možnosti
KK

Tak ono jim nic moc nezbývá. Nebo se snad mají zavřít?

0 1
možnosti
KU

Ať to platí napůl. Jen blázen si plánuje dovolenu při celosvětové pandemii.Rv

1 2
možnosti
JK

J76a49n 21K34o24l71a50r

2. 9. 2020 11:07

At to plati tak, jak je smluvne ujednano. Tecka.

3 0
možnosti