Protivné reklamy: Hornbach chtěl být jiný. Křičí jupíjupíjéé

  14:27aktualizováno  14:27
Dlouhá léta používá německý hobby řetězec ztřeštěnou znělku Jupí Jájá Jupí Jupí Jé! Začal se s ní vymezovat vůči tvrdé konkurenci na tamním trhu. Stala se však tradicí i jinde. Pokřik na konci každé reklamy působí trochu monotónně, patří však mezi nejúčinnější zvuková loga v reklamě.

Znělku, která zní jako píseň mužského sboru dělníků na staveništi, vymyslela více než před 12 lety agentura NHB. Od té doby ji řetězec používá téměř ve všech kampaních.

V seriálu protivné reklamy vyšlo

Hornbach je značkou, která porušuje všechna pravidla marketingu, v reklamě se snaží působit nekonvenčně. Tomu odpovídá i zvukové logo. A to je velmi úspěšné. Průzkumy podle analýzy na německém serveru toninsel.de tvrdí, že jasné povědomí o značce má při poslechnutí této znělky 95 procent lidí. V tom se řadí vůbec k nejúspěšnějším.

„Taková hudba funguje. Lidi konzumují reklamu jinak než televizní pořady a filmy. Akorát my o tom hrozně spekulujeme,“ myslí si Miroslav Pomikal z agentury Young & Rubicam.

Příběh a vtip

Reklamy Hornbachu se často pojí s nějakým nevšedním příběhem, který se vtipně propojuje s kutilstvím. Dvorním dodavatelem reklam je německá agentura Heimat. Lokalizaci v tuzemsku zajišťuje místní marketingové oddělení.

Zvukové logo má většinou stejnou podobu, jen výjimečně se od ní odchýlí. Například v roce 2004 hobby market natočil sérii spotů, kde kutilské nástroje vtipně recituje a popisuje Blixa Bargeld, frontman industriální kapely Einstürzende Neubauten. Znělka, vždy poněkud zkomolená, se stává součástí děje.

Autor:

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Američané zaplavují trhy ropou z břidlic. Hrozí klimatická katastrofa

Těžba břidlicové ropy.

Díky těžbě ropy z břidlicových podloží Spojené státy překonaly Saúdskou Arábii i Rusko a staly se světovým lídrem v...

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Nový bodový systém přinese velké změny, telefonování už „neukecáte“

Ilustrační snímek

Kdo na silnici nemyslí, zaplatí na pokutách zase o něco více. Ministr dopravy Dan Ťok připravil revoluční změnu...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Chyby za 700 milionů. Ministerstvo práce selhalo při IT zakázkách, tvrdí NKÚ

Ministr práce a sociálních věcí Jaromír Drábek při obhajobě systému vyplácení

Ministerstvo práce a sociálních věcí selhalo při budování informačních systémů pro výplatu dávek a porušilo rozpočtovou...

ČNB vydá nové výroční dvacetikoruny, o ty první byl mimořádný zájem

Výroční dvacetikoruny vydávané ČNB.

Česká národní banka (ČNB) na konci ledna nabídne zájemcům další trojici příležitostných dvacetikorun, které jsou...

A nechcete náhodou garáž? Předkupní právo obyvatel domu může brzy skončit

Studenti zde mají garáž pro kola, stejně tak jako podzemní garáž pro auta.

Poslance čeká schvalování novely občanského zákoníku, která má zavést výjimku z předkupního práva pro garážová stání....

Najdete na iDNES.cz