"Přesun bude stát asi 18 miliard, podle některých studií pak i s dalšími pracemi až 28 miliard. Akce má trvat dvanáct až patnáct let," řekl ministr dopravy Jaromír Schling.
Přesun se bude platit především ze státního Fondu dopravní infrastruktury (šest miliard), z dotací od EU (také šest miliard), z rozpočtu Brna a Jihomoravského kraje. Počítá se i se soukromými investory.
Proti stěhování protestují někteří odborníci a ekologové s tím, že dosud není vyřešeno napojení městské dopravy na nádraží. Ekologové upozorňují také na to, že zrušení stávajícího nádraží povede k dalšímu odlivu lidí z centra města. Na špatnou návaznost nového nádraží na městskou dopravu upozornili také zástupci Českých drah, kteří upřednostňovali variantu modernizace starého nádraží.
"Je to nedomyšlený projekt, chybí propojení na městskou hromadnou dopravu," uvedl Martin Robeš z Brněnského dopravního klubu. "Názory jsou rozdílné, politici jsou od toho, aby rozhodli. Svoje námitky mohou lidé uplatnit v územním a stavebním řízení," dodal Schling.
Nově přesunuté nádraží má být jednou z dominant takzvaného Jižního centra města. To je nevyužívané území nedaleko centra, kde město připravuje pozemky pro případné investory pro výstavbu obchodních prostor i bytů.