Ale právě Praha 6 svůj postoj změnila a proti výstavbě rychlodráhy nyní protestuje. Před dvěma měsíci dokonce PRaK definitivně opustila. Místo rychlodráhy upřednostňuje prodloužení metra ze stanice Dejvická do Ruzyně. To by podle radních lépe řešilo svízelnou dopravní situaci v městské části.
"Myšlenka rychlodráhy je už překonaná. Souhlas k jejímu budování na našem území nedáme. Nyní jsme požádali město o změnu územního plánu, která by výstavbu metra umožnila," řekl Jan Winkler, radní Prahy 6. Radnice přitom postupuje v jednom šiku s více než dvěma tisíci signatáři petice Chceme metro. "Minimálně do roku 2010 se však metro tímto směrem prodlužovat nebude. Není to dopravní prioritou města," reagoval Martin Hejl, náměstek pražského primátora.
Rychlodráha by měla stát asi 13 miliard korun, které by zaplatil soukromý investor. Peníze by se mu vrátily z provozování dráhy.
Pražští i kladenští radní její výstavbu dosud podporují. "Do Prahy jezdí každodenně z Kladenska nejen za prací přes dvacet dva tisíc lidí. Mohu říci, že kazí životní prostředí obyvatelům Prahy 6, neboť nemálo z nich parkuje na jejich území, všude, kde se jen trochu dá," řekl primátor Kladna Milan Volf.
Na autobusové lince Praha - Kladno se už několik let navíc živí tři autodopravci. Velká většina spojů je přitom v průběhu dne přeplněna. "Nám by rychlodráha pomohla řešit právě svízelnou dopravní situaci na Evropské ulici a zvýšila by i komfort a rychlost cestování do letiště Ruzyně," uvedl už dříve Martin Hejl.
Pro radní i většinu obyvatel z Prahy 6 jsou to však příliš slabé argumenty. "Rychlodráha by měla málo zastávek. Dopravně by neobsloužila naše území tak dobře jako prodloužení trasy metra A. Navíc by i negativně ovlivnila životní prostředí, a to především ve Stromovce," míní radní Jan Winkler.
Pražští i kladenští radní tuší, že postoj Prahy 6 může výrazně zpomalit úřední řízení k povolení výstavby rychlodráhy. To by i přesto mělo začít letos na podzim. Dokumentace pro územní řízení je už zpracována. "Výběrové řízení na investora bychom mohli vyhlásit v druhé polovině roku. Zájemci už nyní jsou," upozornil Ladislav Bína, předseda představenstva PRaK.