Kontroverzní reklama pivovaru Bernard.

Kontroverzní reklama pivovaru Bernard. | foto: Bernard

Bernard provokuje další reklamou. Vyjadřuje nesouhlas s kampaní #MeToo

  • 605
Pivovar Bernard pobouřil další provokativní reklamou. Tentokrát se v ní naváží do kampaně #MeToo. Ta spojuje ženy z celého světa, které mají zkušenosti se sexuálním obtěžováním. Nová reklama rozpoutala na facebookovém profilu společnosti vášnivou diskuzi, která příznivce humpoleckého piva rozdělila na dva tábory.

Billboard z kampaně „Svět se zbláznil. Držte se“ vyobrazuje Babu Jagu z legendární ruské pohádky Mrazík s hashtagem #MeToo. Tento hashtag lidem sděluje, že i ona se stala obětí sexuálního obtěžování.

Kampaň #MeToo spustila aféra hollywoodského producenta Harveyho Weinsteina, kterého mnoho žen z filmového průmyslu, včetně několika známých hereček, obvinilo ze sexuálního obtěžování.

Nová reklama má vyjádřit nesouhlas pivovaru s kampaní. „Poukazujeme na absurditu kampaně MeToo proto, že vede i k falešným nařčením ve snaze vysoudit odškodnění tam, kde k ničemu nedošlo,“ vzkazuje Bernard dotčeným.

„Nadsázka je kořením nejen života, ale i reklamy. Reklama neupírá názor, ale nabízí pohled. Ten bývá velmi často humorný a vtipný, ale ne všichni ho musí správně pochopit. Proč by Baba Jaga z Mrazíka nemohla mít své skryté tajemství z mládí, které ji poznamenalo na celý život ...? Bernard určitě téma nezlehčuje, jen nastavuje zrcadlo. Je na každém z nás, jestli se do něj umí správně podívat,“ okomentoval počin pivovaru prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec.

Kde jsou důkazy?

V návaznosti na vášnivou debatu na sociálních sítích zveřejnil pivovar na svém webu stanovisko ke kampani #MeToo, ve kterém upozorňuje na to, že v civilizovaných zemích, mezi které patří i Česká republika, existuje právní řád a soudní moc.

„Mnohé chování, které ženy právem mužům vyčítají (osahávání, nemravné návrhy,…) jsou protiprávní, lze za ně uložit trest, ale poškozená musí podat oficiální návrh. Klíčové je, že před soudem platí presumpce neviny. Při kampani MeToo však nic takového neplatí. Pokud je kdokoli během této kampaně bez důkazů označen jako násilník, získává nesmazatelný škraloup na své pověsti, kterou mnohdy celý život buduje,“ píše společnost ve svém prohlášení s tím, že řada těchto obvinění byla vznesena desítky let po údajném činu a nebyla jakkoliv ověřena ani potvrzena.

V minulosti pivovar Bernard čelil kritice za sérii reklam s názvem „Rotující pípa“. Kritici ji označili za rasistickou a urážlivou k ženám.