„Rozdíly ve startu kampaní přitom mohou být značné nejen mezi jednotlivými obory maloobchodu, ale také mezi jednotlivými obchodníky se stejným zaměřením,“ uvedla společnost ve zprávě.
Podle průzkumu začnou s předvánočními akcemi záhy především prodejci elektroniky. Například K+B Progres se chystá první zvláštní nabídky směřovat už na konec září a začátek října.
Pozadu nechtějí zůstat ani internetové obchody. „Předvánoční kampaň budeme startovat ve druhé polovině října. Začínáme tedy mírně dříve, než v loňském roce,“ uvedl Tomáš Kudweis, marketingový ředitel společnosti InternetShops.
Konkurenční Internet Mall zahájí předvánoční akce v polovině listopadu. „V loňském roce se před Vánocemi nejvíce prodávaly digitální fotoaparáty, hudba, filmy a MP3 přehrávače,“ upřesnil šéf firmy Ondřej Fryc.
Přibližně ve stejné době jako v loňském roce pak plánují vyjet s vánoční kampaní prodejci textilu. Prodejny C&A zahájí podle ředitele české odnože Aleše Drábka sváteční kampaň ve stejný čas po celé Evropě. Přesný start ale zatím známý není.