Společnost Asiana chce konkurovat již zajeté Student Agency na trase Praha-Brno. Ilustrační foto.

Společnost Asiana chce konkurovat již zajeté Student Agency na trase Praha-Brno. Ilustrační foto. | foto: Jan Záleský, iDNES.cz

Na lince Praha–Brno vypukne cenová válka

  • 64
Cestování autobusem mezi Prahou a Brnem v příštích dnech výrazně zlevní. A to především díky boji o cestující mezi Student Agency a společností Asiana a nevraživosti mezi jejich majiteli, Radimem Jančurou a Alexejem Litvinem.

Po bitvě na lince mezi Karlovými Vary a Prahou, kterou vyhrála Student Agency, se "válečná fronta" přesouvá na trasu mezi Prahou a Brnem. Od 1. října začne linku, kde dosud dominuje Student Agency, jezdit i Asiana.

Podle již zveřejněného jízdního řádu bude jezdit 8krát denně. Student Agency jezdí více než třicetkrát denně. Asiana zatím detaily k lince včetně ceny tají.

"O ceně právě jednáme," uvedla jednatelka Šárka Litvinová. Podle jízdního řádu nakonec nevyklidí zcela linku do Karlových Varů, jak ještě v létě prohlašovala. Nechá si v průměru 8 spojů denně.

Student Agency nezná ještě cenu své konkurence, ale už se chystá na zásadní zlevnění cen a přidání spojů. Kvůli tomu odloží i svůj nástup na linku do Českého Krumlova.

"Přidáme každé dvě hodiny další spoj, který bude jezdit mezi Brnem a autobusovým nádražím v Praze-Roztylech," řekl šéf Student Agency Radim Jančura.

Na spoj na okraj Prahy nasadí cenu 95 korun, dosud činí základní jízdné 180 korun. Na 95 korun už na počátku září zlevnil Tourbus, který jezdí až na nádraží Florenc, ale vypravuje jen pár spojů denně.

Jančura podle svých slov snižuje cenu nejen kvůli příchodu konkurence, ale aby lidi naučil jezdit na okrajovou část Roztyly. Jízda je kratší a autobusy nemusí čekat v zácpě na pražské magistrále, která často způsobuje zpoždění. Z Roztyl mohou lidé dojet do centra metrem.

Podobně už vytěsnil na kraj Prahy z centra linku do Plzně, ve středu Prahy nezačíná ani jeho spoj do Liberce.

Proti Student Agency se Asiana spojí i s dalším dopravcem na trase, společností Eurolines. Ta bude jejich lístky také prodávat.

Oba "autobusoví" podnikatelé se již delší dobu přou o to, kdo je "jedničkou" na trhu letenek, které oba prodávají. Jančurovi se nelíbilo, že toto označení používá Litvin, a jako pomstu letos na jaře začal jezdit do Karlových Varů. Na ní do té doby dominoval Litvin.