Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mezi nejúčinnějšími spoty jsou reklamy na kávu Nescafé a Rádio Impuls

  19:00aktualizováno  20:36
Reklama má smysl tehdy, pokud zvyšuje zájem o značku. Ví to každý kreativec, jen zlomek z nich ale nakonec se svým nápadem uspěje. Účinnost reklamních spotů měřila opět po roce porota v soutěži EFFIE. Bodoval například spot na kávu Nescafé s hercem Jiřím Macháčkem.

Reklamní spot Rádia Impuls vyhrál v kategorii Ostatní služby. | foto: AKA

V šesti kategoriích získalo medaili celkem patnáct reklamních agentur. Jasný vítěz ze soutěže nevzešel, jednu zlatou a jednu stříbrnou medaili si odnesly agentury McCann, Euro RSCG a Wunderman.

Porota zahrnula svou přízní například spot s pijákem kávy Nescafé Jiřím Macháčkem, který vybojoval zlatou medaili v nejobsazenější kategorii Potraviny a nápoje. "Spontánní povědomost vzrostla z 52 procent na 80 procent a objem vypitých šálků o 24 procent v meziročním srovnání," uvádí se v hodnocení.

"V dvoukolovém rozhodování porota posuzuje měřitelné, doložitelné výsledky kampaní ve vztahu k stanoveným cílům a hodnotí jejich účinnost v poměru k vynaloženým prostředkům," sdělil Jiří Janoušek z Asociace komunikačních agentur, která soutěž pořádá.

V kategorii Finanční služby vyhrála kampaň "Bankovní produkty s lidskou tváří", která přinesla zisky Komerční bance. "Kupříkladu profi úvěr vzrostl o 48 procent," zdůvodnila výběr porota. Radovat se mohla agentura Euro RSCG.

Úsměv sluší každému...
Kategorii Ostatní služby ovládla známá kampaň Rádia Impuls nazvaná "Úsměv sluší každému". Zásluhou kampaně se denní poslechovost zvýšila údajně o 14,8 procenta, týdenní poslechovost o 11,2 procenta a podíl na trhu o 13,8 procenta. Zpracovala ji agentura Leo Burnett Advertising.

Mezi reklamami na výrobky dlouhodobé spotřeby se zlatem vyznamenala společnost Wunderman, která zlepšovala pozici programu Office značky Microsoft mezi mládeží. "Kampani se podařilo výrazně překročit ambiciózní cíl prodat 35 tisíc licencí nevděčné cílové skupině studentů," stojí v hodnocení. Návratnost vynaložených prostředků do reklamy vypočetli odborníci na 1 513 procent.

V kategorii Sociální a kulturní marketing vyhrála zlato agentura Young & Rubicam za spot na nadaci mobilního operátora Telefónica O2. Reklama prý přispěla k prolomení mlčení dětí, zvýšila návštěvnost informačního portálu až 21krát a na linku bezpečí volalo o pětinu více lidí.

Kdo získal ceny EFFIE 2008 podle katergorií
Potraviny a nápoje
1. McCann - Erickson/Nescafé - Jsem totiž Classic
2. McCann - Erickson/Algida - Zmrzlina Míša 
3. Ogilvy & Mather/Velkopopovický kozel - Celoroční kampaň
 Finanční služby
1. Euro RSCG/Komerční banka - Bankovní produkty s lidskou tváří
2. Mather Communications/Home Credit - Poplatkové prázdniny
3. Mark BBDO/Direct Pojišťovna - Jednoduchost vítězí 
 Ostatní služby
1. Leo Burnett Advertising/Rádio Impuls - Úsměv sluší každému
2. Mark BBDO/Albert - Nízkým cenám v Albertu věřit můžete
3. Ogilvy & Mather/CLICK4SKY.com - Nevěřící Tomáš
Výrobky dlouhodobé spotřeby
1. Wunderman/Microsoft Office - Home & Student 
2. Wunderman/Microsoft XNA - Konec nudným hrám
3. Ogilvy & Mather /Ford Fusion Champion - Relaunch
 Sociální, ekologický a kulturní marketing
1. Young & Rubicam Praha/Nadace 02 - Kampaň proti šikaně na školách
2. Euro RSCG Prague/EKO-KOM - Jakýkoliv důvod je dobrý: Třiďte odpad!
3. Mather Activation/Patria Direct Jizerská 50 - Závod, kde se radost rodí z bolesti
Zdroj: AKA  

Autor:
  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

Plán na města bez zavíraček naráží. Místní ani policie nechtějí žít nonstop

1. května 2024

Rostoucí náklady, obavy o bezpečnost a stížnosti na hluk dusí po setmění ekonomiky od Londýna po...

Od ropy k technologiím. Saúdská Arábie přezbrojuje na umělou inteligenci

1. května 2024

Ve vývoji umělé inteligence hrají klíčovou roli dva faktory - peníze a energie. Obojího má Saúdská...

Pražské letiště změnilo platby za parkování, zdarma je nově jen 10 minut

1. května 2024  9:02

Mezinárodní Letiště Václava Havla v pražské Ruzyni od května změnilo systém parkování. Doba na...

Auto by se mohlo stát stabilizačním prvkem soustavy. Místo baterie, říká Daniel Ševčík

1. května 2024  5:36

Dodává SW pro řízení dobíjecí infrastruktury do Norska, Švédska, Itálie a dobíjecí stanice...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Jsou nebezpeční či přešlechtění. Evropa zakazuje chov oblíbených psích plemen

Premium Máte doma jezevčíka? Francouzského buldočka? A co třeba pitbulla, rotvajlera nebo nějakého velkého ovčáckého psa? Tak...