ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Shutterstock

Maloobchody ve vleku slev. Mění se trendy nakupování i chování zákazníků

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Tržby obchodníků oproti minulosti stoupají, ale růst tržeb způsobila hlavně inflace. Stále více lidí přitom nakupuje ve slevových akcích a využívá věrnostní programy. Nakupování není, co bývalo. Zatímco tržby obchodních řetězců podle posledních čísel stále rostou, čím dál víc se na výsledcích projevuje, jak zákazníci mění kvůli krizi své chování.

„Změn na trhu i v nákupním chování je řada a často jsou vzájemně protichůdné. Dramatický růst cen vrací pozornost nakupujících k cenám i mění rovnováhu mezi distribučními kanály, současně však pokračuje modernizace obchodu a nákupních zvyklostí,“ uvádí Zdeněk Skála, jehož společnost Skála a Šulc každoročně připravuje pro odborný časopis Zboží & Prodej žebříček největších obchodních řetězců s potravinami a marketingový průzkum Shopper Review týkající se trendů v maloobchodu.

Největší tržby měl z tuzemských řetězců loni Lidl, a to 73,2 miliardy korun. Na druhé příčce skončil se 63 miliardami korun Kaufland.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se