Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Trať z letiště musí vést na hlavní nádraží. Projekt je třeba předělat, žádá ministr

Dlouho slibované vlaky z pražského letiště budou směřovat na pražské hlavní nádraží. Správa železnic tak bude muset přepracovat projekt, který počítal s ukončením spoje na Masarykově nádraží. Tam pojedou pouze soupravy z Kladna. Dostavba se tak posune o dvanáct měsíců, do roku 2030.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No, naštěstí to z Brna máme na vídeňské letiště i s přesedáním na vídeňském hlavním nádraží hodinu a půl... Takže nebudeme muset čekat ro roku 2050, abychom jeli na pražské letiště tři hodiny.

0 0
možnosti
JS

Jasně a ještě je naprosto nezbytné aby to mezi letištěm a hl. nádražím jelo přes Počernice a Zahradní město.

Ty žluťásci ty obštrukce dělat nepřestanou. Liftago na vás.

0 0
možnosti
MP

Nebude nic, dezoláti to prožerou na své dávky a penze. Zase se zapomene, řeší se to od 90. let. 30 let a houno.

2 0
možnosti
OH

A propojí se teda nějak lépe Masarykovo nádraží s hlavním, nebo se cestující budou mezi nimi muset pořád jak pitomci kodrcat po úzkých chodnících? Je typické, že se kolem Masaryčky staví megakomplex moderních budov, ale na tohle se zvysoka kašle.

1 0
možnosti
RJ

Masaryčka se bude kompletně předělávat. Už je i stavební povolení, začít se má příští rok. Nástupiště budou prodloužena na východ, bude to celé zastřešené, kus střechy bude park, kus vestibul pro cestující.

Což potom umožní postavit nějaký nadzemní travelátory podél magistrály, co ten vestibul z Hlavákem propojí. Je to asi 500m. Jestli se to bude dělat už teď, nevím, spíš asi ne.

2 0
možnosti

Tak bych počkal do příštího týdne, třeba je napadne dorazit ty tři kilometry metra, co chybí k letišti...

3 2
možnosti
PR

Asi by to byla nejlevnější, a přitom plně dostačující varianta. Navíc s vysokou pravděpodobností spolehlivého provozu, na rozdíl od tratě, kterou by provozovala Správa železnic.

2 3
možnosti
PR

Lidé na pražském MD se opět předvedli. Napojení letiště na hlavní nádraží je dobrý krok - tolik invence mezi pražskými dopravními odborníky, to mě překvapilo.

Bohužel, jestliže trať z letiště skončí v podzemí pod hl.n., je to akorát zbytečné prodražení projektu, které nic nepřinese. Vídeň Flughafen, Zürich Flughafen, Geneve Aeroport, Düsseldorf a jistě mnohé další - to všechno jsou stanice v podzemí letišť, napojené na CELOSTÁTNÍ SYSTÉMY DÁLKOVÝCH VLAKŮ. Takže např. cestujíci ze St. Pöltenu sedne na OBB Railjet, ve Vídni vyběhne s kufrem z vlaku rovnou do odbavovací haly VIE, přeletí do ZRH, a tam sjede eskalátorem k vlaku, který ho doveze až do Bernu. Přesně takhle vypadá vzorová integrace letecké a železniční dopravy.

Navíc, zcela obecně, hlavové ukončení tratě v jakékoli uzlové stanici je vždycky špatně, protože výrazně prodlužuje provozní intervaly při změně směru jízdy. Ani vlaky pražského metra se "netočí" přímo u nástupiště, ale popojedou si dále, kde jsou k tomu určené koleje. Ty nejvýkonnější železniční osobní stanice v Evropě mají 4 nástupní hrany (koleje), dvě koleje pro jeden směr (zatímco z jedné koleje vlak odjíždí, na druhou současně přijíždí), toto uspořádání je to výhodné jak pro dráhu, tak pro cestující, kteří nemusí nikam daleko přebíhat, čímž se opět výrazně snižují provozní intervaly na přestupy a investiční a provozní náklady na zbytečně velké prostory stanice. Jen pro krátkodobé odstavení dálkových vlaků má smysl budovat další koleje.

Když tak vidím ty nápady, pravidelně vycházející z MDČR, často si říkám, že na místo toho molochu by stačilo zavést jednu kancelář, kde by se každý měsíc střídal jeden řidič autobusu, jeden strojvedoucí, jeden výpravčí, jeden zabezpečovák, jeden pilot atd. ve funkci ministra. Vyšlo by to podstatně levněji, dlouhodobá koncepce dopravního systému by byla úplně stejná 9tj. žádná), ale aspoň bychom mohli tvrdit, že MDČR řídí člověk, který dopravě rozumí.

0 3
možnosti
RJ

Podzemní stanice pod Hlavákem (Opera) nemá být hlavová. Má to pokračovat dal tunelem pod Karlovým náměstím a Vltavou až na Smíchov (tzv. Nové spojení 2).

Ano, pokud Operu a severní příjezd k ní postaví dřív než zbytek NS2, tak to po nějakou dobu hlavová stanice bude. Ale s kapacitou problém nebude, protože kolejí tam bude už jako pro celé NS2, tedy více linek, ale jezdit tam bude jen ta jedna z letiště.

3 0
možnosti
RB

Úplně vidím, jak ten ekologický bateriový vlak táhne klasická posunovací diesel lokomotiva.

0 0
možnosti
JK

Ta trať nemá oproti metru žádné výhody. Cestující se potřebuje rychle dostat buď na některé nádraží, na autobus, nebo někam po Praze. Vlak ho doveze vlastně jen na jedno místo.

3 2
možnosti
JV

Já tedy minimálně dvě podstatné výhody vidím. Vlak z letiště na Hlavní nádraží bude o hodně rychlejší než metro a bez přestupů.

9 0
možnosti
MV

Mě se třeba líbil vlak z římského fiumicina ,který má vlastně zastávku na terminálu ,ale i tak se jede do centra půl hodiny , ale třeba z ciampina už to bylo autobusem dost o ničem se dostat někam na další spoj a pokud příletite v noci kdy metro nejezdí tak už zbývá jen taxi

1 0
možnosti
PM

Tak Ciampino je low cost letiště tam nemůžete čekat metro nebo vlak.

0 1
možnosti
MV

No upřímně pro koho z nás je rok dpkonceni 2050 zajímavý ?

9 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za srážku vlaků únava nemohla, ukázalo šetření. Strojvůdce si chybu uvědomil

12. června 2024  11:51,  aktualizováno  12:33

Strojvedoucí havarovaného rychlíku RegioJet, v kterém minulý týden zemřeli v Pardubicích čtyři...

Egypt sužují úmorná vedra. Pouštní země ukazuje, co čeká brzy i ostatní

12. června 2024

Ještě před několika desítkami let bylo v Egyptě v dubnu příjemné klima, lehce přes dvacet stupňů....

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Číňané naletěli ruským podvodníkům. Zaplacené tisíce tun mědi nikdy neviděli

13. června 2024

Obří čínský státní obchodník s komoditami vyšetřuje ztrátu, kterou mu způsobili ruští podvodníci....

Místo investování práci jen předstírali. Banka zaměstnance načapala a vyhodila

14. června 2024

Americká banka Wells Fargo propustila část svých zaměstnanců, protože zjistila, že svou práci jen...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Německo jako vetešnictví. Země je na cestě k rozvojové zemi, varuje šéf burzy

12. června 2024

Současnou německou hospodářskou politiku ostře zkritizoval šéf tamější burzy Theodor Weimer....

Všem už firmy nepřidají. Kdo chce vyšší mzdu, musí si sám říct, zjistil průzkum

20. června 2024

Premium Zvýšení mzdy se dočkají ve druhé polovině roku hlavně lidé, kteří si o to řeknou a které firma...

Umělá inteligence má potenciál i v energetice. Náklady stlačí o desítky procent

20. června 2024

Viditelné, velké nízko visící ovoce, které může přinést prvních patnáct až dvacet procent úspor...

Americká města sužují bezohlední kurýři. Úřady proti nim chystají rázné kroky

19. června 2024

Už toho bylo dost! Takový vzkaz vyslala minulý týden policie ve Washingtonu, když se začala...

Indická sázka na fosilní zdroje. Země znásobí své uhelné kapacity

19. června 2024

V Indii letos roce přibude kapacit pro výrobu energie z uhelných zdrojů než za posledních deset...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!