Diskuze
Trať z letiště musí vést na hlavní nádraží. Projekt je třeba předělat, žádá ministr
Děkujeme za pochopení.
V94á50c44l17a71v 60Š34t67ě39p46á10n60e19k
No, naštěstí to z Brna máme na vídeňské letiště i s přesedáním na vídeňském hlavním nádraží hodinu a půl... Takže nebudeme muset čekat ro roku 2050, abychom jeli na pražské letiště tři hodiny.
J19i26ř67í 57S51p83ě54v12á52č44e47k
Jasně a ještě je naprosto nezbytné aby to mezi letištěm a hl. nádražím jelo přes Počernice a Zahradní město.
Ty žluťásci ty obštrukce dělat nepřestanou. Liftago na vás.
M56a68r37t55i35n 57P85ř83i54b13i60l
Nebude nic, dezoláti to prožerou na své dávky a penze. Zase se zapomene, řeší se to od 90. let. 30 let a houno.
O89n63d97ř71e31j 54H76o57r87á24k
A propojí se teda nějak lépe Masarykovo nádraží s hlavním, nebo se cestující budou mezi nimi muset pořád jak pitomci kodrcat po úzkých chodnících? Je typické, že se kolem Masaryčky staví megakomplex moderních budov, ale na tohle se zvysoka kašle.
R30a17d93e68k 56J31a69n91a96t10a
Masaryčka se bude kompletně předělávat. Už je i stavební povolení, začít se má příští rok. Nástupiště budou prodloužena na východ, bude to celé zastřešené, kus střechy bude park, kus vestibul pro cestující.
Což potom umožní postavit nějaký nadzemní travelátory podél magistrály, co ten vestibul z Hlavákem propojí. Je to asi 500m. Jestli se to bude dělat už teď, nevím, spíš asi ne.
K69a24r90e96l 21Ř13e88h23á76k
Tak bych počkal do příštího týdne, třeba je napadne dorazit ty tři kilometry metra, co chybí k letišti...
P63a33v58e81l 56R67o86h85á81č80e96k
Asi by to byla nejlevnější, a přitom plně dostačující varianta. Navíc s vysokou pravděpodobností spolehlivého provozu, na rozdíl od tratě, kterou by provozovala Správa železnic.
P66a88v67e54l 17R48o40h87á39č61e84k
Lidé na pražském MD se opět předvedli. Napojení letiště na hlavní nádraží je dobrý krok - tolik invence mezi pražskými dopravními odborníky, to mě překvapilo.
Bohužel, jestliže trať z letiště skončí v podzemí pod hl.n., je to akorát zbytečné prodražení projektu, které nic nepřinese. Vídeň Flughafen, Zürich Flughafen, Geneve Aeroport, Düsseldorf a jistě mnohé další - to všechno jsou stanice v podzemí letišť, napojené na CELOSTÁTNÍ SYSTÉMY DÁLKOVÝCH VLAKŮ. Takže např. cestujíci ze St. Pöltenu sedne na OBB Railjet, ve Vídni vyběhne s kufrem z vlaku rovnou do odbavovací haly VIE, přeletí do ZRH, a tam sjede eskalátorem k vlaku, který ho doveze až do Bernu. Přesně takhle vypadá vzorová integrace letecké a železniční dopravy.
Navíc, zcela obecně, hlavové ukončení tratě v jakékoli uzlové stanici je vždycky špatně, protože výrazně prodlužuje provozní intervaly při změně směru jízdy. Ani vlaky pražského metra se "netočí" přímo u nástupiště, ale popojedou si dále, kde jsou k tomu určené koleje. Ty nejvýkonnější železniční osobní stanice v Evropě mají 4 nástupní hrany (koleje), dvě koleje pro jeden směr (zatímco z jedné koleje vlak odjíždí, na druhou současně přijíždí), toto uspořádání je to výhodné jak pro dráhu, tak pro cestující, kteří nemusí nikam daleko přebíhat, čímž se opět výrazně snižují provozní intervaly na přestupy a investiční a provozní náklady na zbytečně velké prostory stanice. Jen pro krátkodobé odstavení dálkových vlaků má smysl budovat další koleje.
Když tak vidím ty nápady, pravidelně vycházející z MDČR, často si říkám, že na místo toho molochu by stačilo zavést jednu kancelář, kde by se každý měsíc střídal jeden řidič autobusu, jeden strojvedoucí, jeden výpravčí, jeden zabezpečovák, jeden pilot atd. ve funkci ministra. Vyšlo by to podstatně levněji, dlouhodobá koncepce dopravního systému by byla úplně stejná 9tj. žádná), ale aspoň bychom mohli tvrdit, že MDČR řídí člověk, který dopravě rozumí.
R20a62d43e50k 74J71a11n60a27t65a
Podzemní stanice pod Hlavákem (Opera) nemá být hlavová. Má to pokračovat dal tunelem pod Karlovým náměstím a Vltavou až na Smíchov (tzv. Nové spojení 2).
Ano, pokud Operu a severní příjezd k ní postaví dřív než zbytek NS2, tak to po nějakou dobu hlavová stanice bude. Ale s kapacitou problém nebude, protože kolejí tam bude už jako pro celé NS2, tedy více linek, ale jezdit tam bude jen ta jedna z letiště.
R62a80d33e89k 71B34e46r11a68n45e86k
Úplně vidím, jak ten ekologický bateriový vlak táhne klasická posunovací diesel lokomotiva.
J21a98r42o79m56í46r 88K71r71á10l
Ta trať nemá oproti metru žádné výhody. Cestující se potřebuje rychle dostat buď na některé nádraží, na autobus, nebo někam po Praze. Vlak ho doveze vlastně jen na jedno místo.
J82a24k78u23b 94V48a16š92k24o
Já tedy minimálně dvě podstatné výhody vidím. Vlak z letiště na Hlavní nádraží bude o hodně rychlejší než metro a bez přestupů.
M84a30r63t41i14n 18V44o63j45á24č92e86k
Mě se třeba líbil vlak z římského fiumicina ,který má vlastně zastávku na terminálu ,ale i tak se jede do centra půl hodiny , ale třeba z ciampina už to bylo autobusem dost o ničem se dostat někam na další spoj a pokud příletite v noci kdy metro nejezdí tak už zbývá jen taxi
P69a26v96e98l 62M10o70r28a35v21e87c
Tak Ciampino je low cost letiště tam nemůžete čekat metro nebo vlak.
M54a64r78t65i53n 76V75o84j40á18č53e60k
No upřímně pro koho z nás je rok dpkonceni 2050 zajímavý ?
Za srážku vlaků únava nemohla, ukázalo šetření. Strojvůdce si chybu uvědomil
Strojvedoucí havarovaného rychlíku RegioJet, v kterém minulý týden zemřeli v Pardubicích čtyři...
Egypt sužují úmorná vedra. Pouštní země ukazuje, co čeká brzy i ostatní
Ještě před několika desítkami let bylo v Egyptě v dubnu příjemné klima, lehce přes dvacet stupňů....
{NADPIS}
![](https://1gr.cz/u/free.gif#230x129)
{LABEL} {POPISEK}
Číňané naletěli ruským podvodníkům. Zaplacené tisíce tun mědi nikdy neviděli
Obří čínský státní obchodník s komoditami vyšetřuje ztrátu, kterou mu způsobili ruští podvodníci....
Místo investování práci jen předstírali. Banka zaměstnance načapala a vyhodila
Americká banka Wells Fargo propustila část svých zaměstnanců, protože zjistila, že svou práci jen...
{NADPIS}
![](https://1gr.cz/u/free.gif#230x129)
{LABEL} {POPISEK}
Německo jako vetešnictví. Země je na cestě k rozvojové zemi, varuje šéf burzy
Současnou německou hospodářskou politiku ostře zkritizoval šéf tamější burzy Theodor Weimer....
Všem už firmy nepřidají. Kdo chce vyšší mzdu, musí si sám říct, zjistil průzkum
Premium Zvýšení mzdy se dočkají ve druhé polovině roku hlavně lidé, kteří si o to řeknou a které firma...
Umělá inteligence má potenciál i v energetice. Náklady stlačí o desítky procent
Viditelné, velké nízko visící ovoce, které může přinést prvních patnáct až dvacet procent úspor...
Americká města sužují bezohlední kurýři. Úřady proti nim chystají rázné kroky
Už toho bylo dost! Takový vzkaz vyslala minulý týden policie ve Washingtonu, když se začala...
Indická sázka na fosilní zdroje. Země znásobí své uhelné kapacity
V Indii letos roce přibude kapacit pro výrobu energie z uhelných zdrojů než za posledních deset...