Dříve jsme se smáli důchodcům, že kvůli o korunu levnější paštice objíždějí město s letáky v ruce. Teď je to často jediný způsob, jak nakoupit rozumně. Jak je to se zbožím v akcích?
V Česku se aktuálně prodávají dvě třetiny zboží v akcích, což je v Evropě ojedinělé. Proti ostatním zemím máme velký náskok. Nevzniklo to však z roku na rok. Před dvaceti lety se ve slevových akcích prodávala čtvrtina zboží, jenže každý rok se naše závislost na promoakcích navýšila o jeden, dva či tři procentní body. Není možné říct, kdo za to může – jestli to jsou obchodníci, kteří se snažili přilákat zákazníky do obchodů, nebo výrobci, kteří usilovali o to, aby spotřebitel kupoval právě jejich značku.
Zážitkové potraviny, jako jsou slané chipsy, tvrdý alkohol, víno, pivo nebo kolové nápoje, si lidé dopřávají ve větší míře až po výplatě.