Z areálu autobusového nádraží by se měla stát obytná zóna

Z areálu autobusového nádraží by se měla stát obytná zóna | foto: Profimedia.cz

Jičín chce na místě nádraží postavit byty

  • 2
Radní v Jičíně chtějí přesvědčit České dráhy, aby jim za výhodných podmínek přenechaly současné nákladové nádraží v Dělnické ulici. Na získané pozemky by potom rádi přesunuli autobusové nádraží a na uvolněném místě postavili bytové domy a obchody.

"V květnu město navštíví zástupci nejvyššího vedení Českých drah. Při této příležitosti jim chceme představit naše záměry, vstoupit s nimi do jednání a přesvědčit je, aby nám pozemky za rozumnou cenu odprodali," uvedl jičínský starosta Martin Puš.

Radnice již České dráhy v minulosti oslovila. Na svoji písemnou žádost o odprodání pozemků pod nákladovým nádražím však dosud neobdržela žádnou odpověď.

"České dráhy jsou složitou organizací, v jejíž struktuře se málokdo vyzná. Chceme proto využít přítomnosti jejich nejvyššího managementu v Jičíně a o našich představách se pobavit přímo s jeho představiteli," sdělil starosta.

Radnice vypsala soutěž
O přemístění autobusového nádraží do prostoru nákladového nádraží Českých drah se začalo poprvé vážněji mluvit před dvěma lety v souvislosti s úvahami o komerčním využití části sousedního areálu strojírenského podniku AGS mezi Riegrovou a Dělnickou ulicí.

Jičínská radnice tehdy vypsala architektonickou soutěž, aby zjistila, jak se na využití celého území mezi současným autobusovým nádražím a rozlehlým areálem železničářů v Dělnické ulici dívají odborníci.

Většina návrhů doporučila přesunout stávající autobusové nádraží do prostoru nákladového nádraží Českých drah a uvolněné místo v blízkosti městského centra zaplnit bytovými domy s komerčně využitelnými prostory v jejich nižších patrech.

fotoVývoj cen bytů sledujte na
CENYBYTU.IDNES.CZ

Využití prostoru autobusového nádraží pro bydlení by mělo oživit střed města a přemístění autobusových zastávek na dnešní nákladové vlakové nádraží by vytvořilo centrum hromadné dopravy mimo střed Jičína, odkud by však byly pravidelné vlakové i autobusové spoje snadno dosažitelné.

"Plánovaná jednání s vedením Českých drah jsou dalším krokem k uskutečnění tohoto záměru, který jsme podpořili i nedávnou změnou územního plánu, jež přesun autobusového nádraží do prostoru nákladového nádraží umožňuje," dodal Puš.