Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Hokej v reklamě vládne médiím

  0:01
Čtyři dny před začátkem hokejového mistrovství světa se české firmy předhánějí v tom, jak moc drží českým hokejistům palce, a televize pouštějí jeden nový reklamní spot za druhým.

Zatímco však anglická fotbalová hvězda David Beckham už teď točí reklamy na téma mistrovství Evropy ve fotbale, čeští hokejisté mají zatím klid.

Dokonce ani agentům největší hvězdy tuzemského týmu Jaromíra Jágra zatím nezazvonil telefon s dotazem: Kolik by stálo mít teď Jágra v reklamě.

"Zájem o účinkování českých hokejistů ze strany firem lze čekat ve chvíli, kdy se týmu bude dařit a bude postupovat ve vyřazovacích bojích," říká Petr Frydrych z agentury, která má práva na zastupování Jaromíra Jágra v tuzemsku.

"My jsme uvažovali o tom, že bychom některou z českých hvězd použili už teď, ale reklama je jednak dost drahá, ale hlavně, kdyby přišel propadák, tak se nevyplatí," říká zástupce jedné z firem, která je partnerem českého hokeje.

Místo lákání hvězd do svých spotů se tuzemské firmy soustředí na levnější formu propagace - většinou pouze oznamují, že fandí českým hokejistům. Taková reklama je většinou nic nestojí a nemusí být ani reklamním partnerem českých hokejistů (a platit jim mnohamilionové příspěvky ročně).

Navíc nemusí kupovat ještě dražší práva na samotné mistrovství nebo používání jeho oficiálních symbolů. Hokejového mistrovství využily ke speciálním marketingovým akcím zejména maloobchodní firmy.

V řetězci Kaufland se například sbírají za určitou hodnotu nákupu papírové puky a soutěží se o vstupenky na šampionát. Prodejce elektroniky Datart zase nabízí, že při zakoupení televizorů Panasonic s úhlopříčkou od 70 centimetrů dostanou zákazníci v případě vítězství českého týmu poukázku na nákup v hodnotě 2000 korun.

Reklamní experti přesto tvrdí, že české firmy neumějí takové akce, jako je mistrovství, dostatečně využít. Podle šéfa asociace reklamních agentur Jiřího Mikeše není mistrovství mimo reklamní bloky televize skoro vidět.

Zatímco při podobných akcích v zahraničí jsou obchody propagačními předměty doslova zaplaveny, v tuzemsku se puk s emblémem šampionátu skoro nedá sehnat.
Celkem firmy za reklamu ve spojitosti s mistrovstvím světa podle odhadů společnosti ARBOmedia vydají zhruba jednu miliardu korun.

Velkou část z toho by však utratily tak jako tak, zvýšení reklamních výdajů podpořené šampionátem lze očekávat v řádu jednotek procent. Čím delší bude pouť českých hokejistů na šampionátu, tím více budou firmy utrácet, říkají reklamní experti.

Jako první na očích budou ty společnosti, které mají reklamní práva na mistrovství, tedy například Škoda Auto nebo Henkel.

Autoři:

Francouzští pekaři upekli rekordní bagetu, snědli ji bezdomovci

  • Nejčtenější

Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení

11. května 2024

Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...

KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?

8. května 2024

Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění

10. května 2024

Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Němce trápí dönerflace. Cena kebabu prudce stoupla, mluví se o cenovém stropu

11. května 2024

Pro velkou část německých spotřebitelů je turecký kebab velmi oblíbenou pochutinou, na kterou...

Mafie mění praktiky. Místo vražd páchá finanční delikty, škody jsou nedozírné

12. května 2024

Premium Časy se mění a italská mafie si dnes už jen zřídkakdy špiní ruce krví. Vydírání vyšlo z módy a...

Rovnostářské Švédsko překvapuje. Žije tam více miliardářů než v USA

12. května 2024

Vysoké daně a snaha o dosažení sociální rovnosti. Taková je dlouhodobá pověst Švédska, které se...

Je krásný, drahý a luxusní. Australskému bytu snů chybí už jen majitel

11. května 2024

Pro superluxusní byt v mrakodrapu One Barangaroo v hodnotě devadesáti milionů australských dolarů...

Prazdroj obrátil Proud. Experimentální značku nalepil na ležák pro mladé

11. května 2024

V roce 2020 spustil Plzeňský Prazdroj ve svém areálu nový experimentální minipivovar Proud zaměřený...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

NASA ukázala, co byste viděli před možná nejbolestivější smrtí ve vesmíru

Superpočítače lze využít ke zpracování zajímavých úloh. Vedle hledání nových molekul pro léky, předpovídání složitých...