ČEZ loni v listopadu představil nové tarify. - více zde
Zákazníci měli mít možnost vybrat si mezi tarify Comfort, Basic a Exlusive. Balíček Basic je sice asi o 150 korun levnější, kontakt klientské centrály se ale prodraží - stojí od 40 do 60 korun. V balíčku Comfort se za za komunikaci neplatí.
"Balíček Comfort se nijak neliší od tarifů, které ČEZ poskytoval do konce roku 2006. Stejná je jak nabídka služeb, tak cena. Naopak zákazník může ušetřit, pokud se rozhodne pro balíček Basic," řekla mluvčí iDNES.cz. V tom případě ale zaplatí za telefonický kontakt 41,65 Kč a 59,50 korun při vyřízení na kontaktním místě.
Zákazníci mohou bezplatně přejít z Comfortu na Basic. Pokud ale Basic předčasně vypoví, zaplatí 142,80 Kč. Tedy právě tolik, kolik stojí balíček Comfort.
Nevolejte, nepište
ČEZ není jediná firma, která zpoplatňuje kontakt svých zákaznických center. Operátor Vodafone nabízí službu Po svém. Po vyčerpání volných minut nebo paušálu zákazník dostane dvacetiprocentní slevu na volání. Hovor s operátorem zákaznické linky ale pak vyjde na téměř 36 Kč.
Voláte na zákaznické linky?
Na druhou stranu řada firem zavádí volání na zákaznické linky zcela zdarma. Na dotaz iDNES.cz, zda se ČEZ neobává, že zpoplatnění služby nezvýší antipatie vůči energetickému gigantu, který neustále zdražuje, mluvčí odpověděla, že růst cen je přijímán s nevolí vždy.
"Že v devadesátých letech ceny elektřiny rostly oproti ostatnímu zboží významně méně a elektřina plnila funkci jakéhosi protiinflačního polštáře, to dnes nikdo neocení," dodala.
"Psychologové by jistě vysvětlili jev, proč je pro nás jednodušší vybrat si konkrétního viditelného viníka než se snažit pochopit zákonitosti trhu, nabídky a poptávky. Je poměrně lehce vysvětlitelné, proč se jím stává ČEZ, ač dodává již méně než čtyřiceti pěti procentům českých zákazníků. Do velkého cíle se prostě dobře střílí," uzavřela mluvčí.
Text proti ČEZSubject: Jak ČEZ "informuje" ... Běžné kecy na kvalitním papíře jste asi zahodili stejně jako většina ostatních. Zásadní chyba, která z vaší kapsy přihraje ČEZu zbytečně téměř 150 Kč ročně, které nemusíte platit. V oné oranžové brožuře je totiž napsáno, že vás váš milovaný dodavatel oranžové energie automaticky přesunul do tarifu COMFORT. Tento tarif prý obsahuje "širokou škálu doplňkových služeb". Za místní hovorné si můžete zavolat na zákaznickou linku! Můžete využívat některou z forem elektronické fakturace. V ceně je i písemná korespondence s ČEZem... Co však dělat, pokud máte na chatování jiné kamarády než ČEZ? Lidi neuvěříte, ale je to pravda! V době bezplatných zákaznických linek!! Ty pražské svině už neví, jak by nás odřeli. Silně zvažuji, že na ně pošlu ČOIKU. Nepodporujte ty ... ani vy a rozešlete tento mail všem svým známým. Pokud tomu nevěříte, zavolejte si nejdřív na to číslo 840 840 840 a zvolte kód nula - ostatní služby a budete se divit |