Firma dává na vybranou. Buď platbu za kontakt, nebo vyšší tarif.

Firma dává na vybranou. Buď platbu za kontakt, nebo vyšší tarif. | foto: Michal Klíma, MF DNES

Hanlivý mail obvinil ČEZ z pasti na zákazníky

  • 300
Na internetu v posledních týdnech koluje text, který obviňuje ČEZ ze snahy vydělat na zákaznících. Pobouřený autor e-mailu obviňuje energetickou firmu ze snahy získat miliony od zákazníků prakticky za nic. ČEZ obvinění odmítá. "Jde o naprosté nepochopení situace," říká mluvčí Eva Nováková.

ČEZ loni v listopadu představil nové tarify. - více zde

Zákazníci měli mít možnost vybrat si mezi tarify Comfort, Basic a Exlusive. Balíček Basic je sice asi o 150 korun levnější, kontakt klientské centrály se ale prodraží - stojí od 40 do 60  korun. V balíčku Comfort se za za komunikaci neplatí.

"Balíček Comfort se nijak neliší od tarifů, které ČEZ poskytoval do konce roku 2006. Stejná je jak nabídka služeb, tak cena. Naopak zákazník může ušetřit, pokud se rozhodne pro balíček Basic," řekla mluvčí iDNES.cz. V tom případě ale zaplatí za telefonický kontakt 41,65 Kč a 59,50 korun při vyřízení na kontaktním místě.

Zákazníci mohou bezplatně přejít z Comfortu na Basic. Pokud ale Basic předčasně vypoví, zaplatí 142,80 Kč. Tedy právě tolik, kolik stojí balíček Comfort.

Nevolejte, nepište
ČEZ není jediná firma, která zpoplatňuje kontakt svých zákaznických center. Operátor Vodafone nabízí službu  Po svém. Po vyčerpání volných minut nebo paušálu zákazník dostane dvacetiprocentní slevu na volání. Hovor s operátorem zákaznické linky ale pak vyjde na téměř 36 Kč.

Voláte na zákaznické linky?

celkem hlasů: 2940

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 úterý 4. září 2007. Anketa je uzavřena.

JEN POKUD JSOU ZADARMO
JEN POKUD JSOU ZADARMO 2049
NE NIKDY
NE NIKDY 471
ANO
ANO 420


Na druhou stranu řada firem zavádí volání na zákaznické linky zcela zdarma. Na dotaz iDNES.cz, zda se ČEZ neobává, že zpoplatnění služby nezvýší antipatie vůči energetickému gigantu, který neustále zdražuje, mluvčí odpověděla, že růst cen je přijímán s nevolí vždy.

"Že v devadesátých letech ceny elektřiny rostly oproti ostatnímu zboží významně méně a elektřina plnila funkci jakéhosi protiinflačního polštáře, to dnes nikdo neocení," dodala.

"Psychologové by jistě vysvětlili jev, proč je pro nás jednodušší vybrat si konkrétního viditelného viníka než se snažit pochopit zákonitosti trhu, nabídky a poptávky. Je poměrně lehce vysvětlitelné, proč se jím stává ČEZ, ač dodává již méně než čtyřiceti pěti procentům českých zákazníků. Do velkého cíle se prostě dobře střílí," uzavřela mluvčí.  


Text proti ČEZ

Subject: Jak ČEZ "informuje" ...
 
ČEZ připravil jednoduchý trik, kterým vydělá desítky miliónů měsíčně. Ty pochopitelně nevytáhne z nikoho jiného než z občanů České republiky. 
 
Trik je velice jednoduchý. Každý odběratel elektrické energie před časem dostal od svého milovaného ČEZu brožuru Oranžový průvodce.

Běžné kecy na kvalitním papíře jste asi zahodili stejně jako většina ostatních. Zásadní  chyba, která z vaší kapsy přihraje ČEZu zbytečně téměř 150 Kč ročně, které nemusíte platit. V oné oranžové brožuře je totiž napsáno, že vás váš milovaný dodavatel oranžové energie automaticky přesunul do tarifu COMFORT.
 
Co je to takový COMFORT made in ČEZ?

Tento tarif prý obsahuje "širokou škálu doplňkových služeb". Za místní  hovorné si můžete zavolat na zákaznickou linku! Můžete využívat některou z forem elektronické fakturace. V ceně je i písemná korespondence s ČEZem... Co však dělat, pokud máte na chatování jiné kamarády než ČEZ?
 
Tarif Basic vás vyjde ročně o 142,80Kč levněji při stejných cenách elektrické energie. Jak tyto peníze ušetřit a jak především zabránit úplně  zbytečné podpoře milovaného monopolisty, který vyplácí tak pěkné roční odměny našim milovaným  členům jeho dozorčí rady?
 
Zákaznická linka ČEZu je 840 840 840. Měla by stát místní hovorné. Na tomto čísle se můžete s tarifem COMFORT rozloučit. Pokud to neuděláte,  podporujete ČEZ trik:
Oproti minulému před COMFORTNÍMU období ČEZ díky COMFORT triku získává od každého miliónu odběratelů navíc naprosto bezpracně 12 miliónů korun každý měsíc.
 
Kolik je asi v ČR odběratelů, kteří se automaticky stali členy onoho COMFORTního klubu, aniž o tom vědí? Viděl bych to tak na tři milióny...

Lidi neuvěříte, ale je to pravda!
 
Dneska jsem tam volal a operátorka mi řekla, že je to tak. Tak jsem jí hned nařídil změnu na tarif Basic - je to kupodivu zdarma - zatím!!!. Budu   platit míň a až je někdy v budoucnu budu volat, nebo jim psát jinak, než mailem(ten je zatím prý zdarma)  tak zaplatím 40,-Kč.

V době bezplatných zákaznických linek!!

Ty pražské svině už neví, jak by nás odřeli. Silně zvažuji, že na ně pošlu ČOIKU. Nepodporujte ty ... ani vy a rozešlete tento mail všem svým známým.

 Pokud tomu nevěříte, zavolejte si nejdřív na to číslo 840 840 840 a zvolte kód nula - ostatní služby a budete se divit