ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Radim Strachoň, MAFRA

Gastro se staví na nohy. Hosté se vracejí do hospod, klesá však úroveň personálu

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Letní sezona se podle provozovatelů gastroprovozů vydařila a jsou spokojeni s počtem hostů, kteří navštívili jejich podnik. Naopak nejmenší spokojenost uvádějí podniky ze segmentu zábava, a to kluby, diskotéky či sportbary.

V prvních šesti měsících letošního roku zaznamenala česká gastronomie pokles návštěvnosti oproti stejnému období loňského roku o jedenáct procent, vyplývá to z průzkumu společnosti Data Servis.

„Největší pokles je v segmentu podniků se zaměřením na jídlo. Jde tedy hlavně o standardní restaurace, které vykazují až pětadvacetiprocentní pokles návštěvnosti. Naopak ‚rychlé jídlo‘ ze segmentu fast food či moderní bistra vykazují meziročně patnáctiprocentní nárůst počtu hostů. V podnicích zaměřených primárně na pivo – hospody, puby, beer puby – je zaznamenán pokles návštěvníků o devět procent ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Ve srovnání s rokem 2019 je návštěvnost za první polovinu letošního roku sedm procent v plusu,“ popisuje ředitelka společnosti Data Servis Michaela Šimková.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se