Promítací schizma
Proměny v poptávce spotřebitelů během předešlých měsíců zaznamenaly i e-shopy Mall.cz a Alza. „Menší zájem jsme od vypuknutí koronakrize zaznamenali například u zboží z kategorie digitální foto-video, tedy kamery, fotoaparáty, digitální zrcadlovky, a hůře se prodávaly také projektory nebo plátna,“ uvádí obchodní ředitel Alzy Petr Bena.
Avšak na Mall.cz nabral prodej promítacího zařízení úplně opačný směr. „V souvislosti s uzavřením kinosálů se prodejně dařilo projektorům a promítacím plátnům, které vyrostly o 1 200 procent ve srovnání s loňským rokem,“ uvádí tisková mluvčí Pavla Hobíková.
„Poklesy v prodejích vidíme v posledních týdnech v kategorii cestovních postýlek, která do března letošního roku rostla, nyní ale zaznamenala propad o 25 procent. Celostátní karanténa a častá práce z domova nenahrává ani sortimentu kabelek a doplňků, kde se prodeje také významně propadly,“ říká Hobíková.