Diskuze
Osobní vlaky jsou stále ztrátovější, dráhy proto prodávají domy i firmy
Děkujeme za pochopení.
čavéz
No
jak řekl můj známý nádražák ,,na dráze je stále komunizmus,, na rozdíl od zbytku čr
čavéz
Re: No
a pamatujte-kdyby stál lístek 20koron na km tak ČD stejně prodělají -no ale to není žádná novinka
certik_bertik
prodat
railreklam je hloupost nesmírná, na reklamě a na prodejiobčerstvení můžou jedině dráhy něco trhnout
nosded
připomínka odborářům
Myslím, že by se této zprávy měly chytit drážní odbory a žádat výrazné zvýšení platů železničářů. Alespoň při dalším zvýšení daní budeme vědět koho si také dobře platíme.
109e
Re: připomínka odborářům
Myslet si můžeš naprosto vše, o věci naopak nevíš naprosto nic. Přestože je naprosto normální, že by jsme asi všichni chtěli víc, odbory na železnici jsou v poslední době v tomto ohledu bez výrazného požadavku. Informace
falda
Aby nebyly!
Když ČD dobrovolně přepouští nejlukrativnější spoje konkurenci (jistě zcela bez jakýchkoli náznaků korupce!), zbydou jim za chvíli jen nejztrátovější spoje, které už nebude z čeho dotovat. Ale vždyť to tak v této zemi skoro všichni chtějí, tak čemu se divit?
turista-
Re: Aby nebyly!
ČD někde "dobrovolně přepustily nejlukrativnější spoje konkurenci"?
yjyl
Žaludové si sedí státně draze v kancelářích,nádraží jsou bez
lidských datlů, kolotuci a výhybkáři jsou dávno propuštěni.... Slováci to skoupí....
"Státní" vlaky jezdí pozdě, vykolejují, nevyhnou se sobě, ani když jedou proti sobě, ani za sebou a jsou pořád drahé.... Žádný div, že stačí státní peníze rozkrást dřív, než je potřebují .... k něčemu...
Chytrý píše, hloupý maže
Re: Žaludové si sedí státně draze v kancelářích,nádraží jsou bez
t yjsi vlak naposled viděl tzak v ro ce 1786?
narath
Nakonec se ukazuje
že vlaková doprava stejně jako, jiné způsoby hromadné dopravy, není tak univerzální jak si mnozí představují. Ne ve všech případech má smysl, je dostatečně ekonomicky efektivní a ekologická. To že jezdí vlak pomalu do každé prdelky v ČR je sice hezké, ale ne vždy smysluplné.
Leinad
Re: Nakonec se ukazuje
Tady ani tak nejde o to, že by ČD prodělávaly na těch pár komerčních spojích, které mají (IC/EC), ale o špatně podepsané smlouvy s kraji(malé "dotace.")
parlost18
...
Do dnes si pamatuji jednu z prvních přednášek na VŠ, kterou jsem absolvoval někdy před deseti lety. Přednášející, takový hodný dědula, nám vykládal, jak analyzovali České dráhy. Zjistili, že tam mají obrovskou přezaměstnanost; prý tam měli desetkrát více zaměstnanců, než bylo třeba; ale samozřejmě se s tím nic nedělalo, protože je vážně hořká pilulka vychodit většinu zaměstnanců. Ale zajímalo by mě, jak to je po těch deseti letech.
109e
Re: ...
Po deseti letech byla unitární železnice rozdělena na část infrastruktury (SŽDC) a část dopravce spolu s údržbou, řízením provozu .....(ČD). Potom došlo na odčleňování dceřiných společností a na přechod údržby pod SŽDC. Železnici opustily desetitisíce zaměstnanců, mnoho prací začaly dělat soukromé firmy na zakázku. Co se týče přezaměstnanosti, ta se tady na diskusích probírá snad každý den. Ještě jsem ale neviděl jeden jediný takový příspěvek, abych se dověděl kde je ta přezaměstnanost. Naopak, neustále se propouští. Budují se dálková zabezpečovací zařízení, která šetří mnoho lidí. Tady v pořádku. V pořádku to není tam, kde je provoz na hranici bezpečnosti a kde v zimních měsících se zcela potlačila výhoda železnice-malá závislost na počasí. Tady je problém vyhybka. Pokud ji nikdo neuvolní od sněhu narůstají zpoždění (trať problém většinou na rozdíl od silnice není).
jenickK
Už tu byl dneska "turista" nebo alespoň "109e"?
...aby nám vysvětlili, jak jsou ČD boží?
809.KocuR
Re: Už tu byl dneska
Tarifních 32 km. Pod 45 minut se vlakem nedostanete. Jízdní řád vám vyhodí dva přestupy. Pojedete vesnickou lokálkou mezi městy se ~75 a ~30 tisíci obyvateli. Vedle štreky je ucpaná čtyřproudovka. Soukromník chtěl z toho většího města protáhnout štreku dál, ale válka ho zaskočila. Dědictví minulosti aneb ZatáčkaHošiGutenTág.
kocourek25
Ani se nedivím ,když se......
po kolejích vozí a táhne těžká lokomotiva 4-6 prázdných osobních vagonů. Hlavně , že se vykazuje výkonost osobní dopravy . Cožpak nemají lidi na průzkum využití tratí a dle toho pak nasadit méně energeticky náročné soupravy ? Tohle by udělal soukromníl Ale státní podnik to neumí a nebo je mu to jedno. Hlavně když je co prodávat . Co pak až nebude co prodávat? Pak se dá třeba Číňanům ? Tak umí tato generace hospodařit ze státním majetkem. Tržní hospodářství - to vše vyřeší. Podle vzoru......... Hanba tohodle národa.
809.KocuR
Re: Ani se nedivím ,když se......
Problém není šest vagonů. Problém je, si ČD vyhnaly lidi z vlaku. Některé, obzvláště "studentské" vlaky, jezdí narvané na 200% sedaček. Pokud toto číslo klesne pod 120 % ubere se vagon.
Těžká loko a 6 vagonů vyjde srovnatelně s jednotkou, pokud srovnáváme tuny na sedadlo. Nasazení Š.kafonu (řada 810) nebo jeho reinkarnace Reginovy jenom vyžene další lidi. Nic malého elektrického ČD (zatím) nemají a jiných motoráků než řady 810 je nedostatek.
zadluzenicz
ztráta z pendolín? Vše ostatní je v zisku...
Kde přesně vzniká ta ztráta? Regionální doprava: objednávají kraje a dorovnávají ztrátu do úrovně zisku.
Rychlíky: objednává stát a dorovnávají ztrátu do úrovně zisku.
Dceřiné společnosti: v zisku a matkou vysávané (př. ČD Cargo).
Zbývají pendolina na nedotovaných tratích. A zde je jádro pudla! Státní podnik není schopen konkurovat soukromým přepravcům a místo aby vyklidil pole, tak kupí jednu ztrátu za druhým. Stát je nejneschopnější hospodář!
Samozřejmě je mi jasné, že nebýt ČD, Jančura okamžitě na trati Praha-Ostrava zdraží. Ale teď tam nastupuje druhý soukromý dopravce, takže ČD by měli z pro sebe ztrátové tratě přesunout vlaky na jinam, kde teď místo využití stávajícího parku zbytečně modernizují. Pendolina jsou i přes PR od státu ztrátová a budou všude, ale alespoň tuto ztrátu lze minimalizovat.
Majkyho_pupik
Re: ztráta z pendolín? Vše ostatní je v zisku...
Kraje ani stat do zisku nic nedorovnava a CD Cargo neni dcerina spolecnost
KOMENTÁŘ: Nad švarcsystémem už se smráká. Ale je to opravdu dobře?
Premium Kontroloři dostali od letošního ledna do ruky nový nástroj k potírání nelegální práce. Je ale...
Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun
Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
Švýcarský nůž nově bez čepele. Victorinox zato chystá verzi s cyklonářadím
Švýcarský armádní nůž s více než stoletou historií čeká zásadní změna. Firma Victorinox, která ho...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli
Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...
Nedoplatky na daních v Česku vzrostly na 110 miliard. Nejvíce se dluží ČSSZ
Objem daňových nedoplatků loni vzrostl meziročně o 3,7 miliardy na 110,4 miliardy korun. Je to...
Ministerstvo zjednoduší dovoz potravin, omezí administrativu
Obchodníci sdružení ve Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR se začátkem tohoto roku rozčilovali, že...
Lidovci chtějí, aby bezdětní státu odvedli víc. Ti už si však dávno připlácejí
Premium Kdo si do 35. narozenin nepořídil potomka, měl by podle návrhu KDU-ČSL v budoucnu platit o dva...
Luštil kódy, vyřešil trh. Zemřel Jim Simons, který předčil investiční legendy
V pátek zemřel matematik, americký miliardář a průkopník takzvaného kvantitativního investování Jim...