ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Až třetina franšíz České pošty měla prohřešky, nejvíce s vyřízením reklamace

  • 8
Český telekomunikační úřad při letošní kontrole zjistil nedostatky ve fungování 30 procent pošt Partner, které pro Českou poštu provozují jiné subjekty, například obchody nebo obecní úřady. Nejčastějším výrazným pochybením bylo odmítnutí přijmout reklamaci. „Budeme zdůrazňovat ty postupy, které nebyly při kontrole dodrženy,“ reagoval na výsledky kontrol mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Kontroly probíhaly v srpnu a září celkem na 84 poštách Partner, tedy na reprezentativním vzorku deseti procent těchto provozoven.

„Jako problematické se ukázalo například uplatnění reklamace při poškození zásilky. Ve 13 případech bylo dokonce přijetí takové reklamace odmítnuto. V návaznosti na kontrolní zjištění byla urychleně zahájena správní řízení,“ uvedl úřad ve své zprávě.

„Většina kontrolovaných pošt Partner byla bezproblémová. Při školení provozovatelů pošt Partner budeme zdůrazňovat ty postupy, které nebyly při kontrole dodrženy,“ reagoval mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Projekt Pošta Partner pokračuje, soukromníci získají další poštovní pobočky

„Na 59 kontrolovaných provozovnách, tedy v 70 procentech, jsme nezjistili pochybení. U 25 provozoven byly zjištěny nedostatky, v pěti z nich více než jeden. Nejčastěji vykázaným pochybením bylo odmítnutí přijmout reklamaci (13 případů) či jiné problémy s tím spojené (nevystavení potvrzení o přijetí reklamace – 2 případy), následované absencí informace o změnách poštovních podmínek (9 případů). Méně často se vyskytovaly problémy s uložením zásilek (4 případy) a uveřejněním informace o otevírací době provozovny (3 případy),“ vypočítali kontroloři.

Pošta Partner funguje jako alternativa klasických poboček České pošty a většinou zajišťuje základní poštovní služby. Z celkem 3 200 poboček České pošty je více než 800 provozováno jinými subjekty jako pošta Partner. Loni přibylo zhruba 150 partnerských pošt.

V Božím Daru vznikne první poštovna u nás, bude konkurovat České poště

Jako běžná pošta, jen s jiným provozovatelem

První pošta Partner byla otevřena v roce 2009 v návštěvnickém centru na Božím Daru. Pošta Partner funguje jako alternativa klasických poboček České pošty a většinou zajišťuje základní poštovní služby. Tedy příjem a výdej listovních a balíkových zásilek, příjem a výplatu poštovních poukázek, vybrané bankovní služby, výplatu důchodů, SIPO, prodej poštovních cenin a zboží, prodej kolkových známek a další služby.

Provozuje je třetí osoba - například provozovatel místních obchodů nebo obecní úřady. Franšízant hradí provozní a mzdové náklady a od České pošty dostává fixní platby a část zisku ze služeb. Z celkem 3 200 poboček České pošty je více než 800 provozováno jinými subjekty jako pošta Partner. Loni přibylo zhruba 150 partnerských pošt.

,