„Až polovina obsahu pevného disku nemá na firemních počítačích co dělat. Prostě není určena k práci,“ říká Martina Hyndráková z firmy truconneXion. Firma ročně audituje přes dvě stě tisíc počítačů svých klientů.
Podobná je i situace při využívání firemního internetu. „Podle zkušeností zaměstnavatelů jsou v době mezi osmou a pátou hodinou odpolední nejvíce navštěvované právě webové stránky nesouvisející s prací,“ dodává Hyndráková. Na špičce návštěvnosti se drží softwarové katalogy, erotické stránky, auto-moto servery, ale také zpravodajské a informační stránky.
„Pokud monitoring počítačů indikuje, že tři hodiny byl používán jen internet a klávesnice byla v provozu za celý den jen dvě hodiny, není něco v pořádku,“ míní Martina Hyndráková.
Podle ní sílí i snaha firem analyzovat využívání zakoupených licencí. V některých případech totiž zaměstnanci nevyužijí až 40 procent softwaru, který mají nainstalovaný na svém počítači.