ilustrační snímek | foto: František Vlček, MAFRA

Nepomohly vlajky a kasičky. Majitele billboardů nakonec nepodržely ani soudy

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Silnice obestavěné tisícovkami českých vlajek, reklamní poutače přeměněné na prodejní automaty na náplasti nebo výhrůžky stamilionovými arbitrážemi. Před deseti lety se Česko pustilo do boje s provozovateli billboardů lemujících silnice a dálnice. I přes více než problematické začátky je nyní jasné, že s vyčištěním okolí silnic od vizuálního smogu uspělo.

Pokud je smyslem reklamních poutačů upoutávat pozornost, pak jejich umístění v okolí silnic není pro bezpečnost provozu nejrozumnější, rozhodlo ministerstvo dopravy. V novele zákona o pozemních komunikacích poté stanovilo, že z ochranného pásma 50 metrů od silnic a 250 metrů od dálnic budou muset reklamní poutače až na výjimky zmizet.

Až u Ústavního soudu skončila iniciativa sedmnácti senátorů, podle nichž nařízení o odstranění poutačů zasáhlo do práva jejich majitelů na podnikání.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se