Aut se prodalo méně, řidiči taktizují s DPH

  • 59

Prodeje lehkých užitkových vozů meziročně vyskočily téměř o polovinu na 26 734 kusů.

Úpravy lze dělat hlavně u kombíků, terénních vozidel nebo prostornějších rodinných vozů. Podmínkou je dost velký kufr, který je potřeba oddělit mřížkou, a okna zavazadlového prostoru začerněná fólií.

Cena za takovou přestavbu hravě pokryje úsporu na dani. Prodej těchto vozů je tak mezi firemní klientelou velmi populární. Do statistiky užitkových vozů díky tomu přibyly i luxusní značky Jaguar, Volvo či Lexus.

První místo patří Škodě
Pozici jedničky na trhu osobních aut drží i nadále dominantní Škoda Auto. I ta se ale musela v prodejích nových osobních aut smířit s poklesem skoro o desetinu 64 500 automobilů.

Protože ale celý český trh klesal ještě rychleji, podařilo se Škodě mírně navýšit tržní podíl na 48,5 procenta.

Druhou nejprodávanější značkou na českém trhu je Volkswagen, třetí příčku kontroluje Peugeot.

, ,