- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Z diskuze dole co je na létání vzrušujícího?
V mnoha případech mého cestování letadlem je ta doba čekání na odlet jen velmi malou součástí cele délky letu.
A na konci nečekáme na přistávání schodů ani autobusu, ale vystupujeme rovnou do tubusu a letiště.
Ruzyňské letiště také má otevřenou terasu , odkud je možné sledovat pohyb na ploše.
Jde se tam z kantýnové samoobsluzne restaurace v 1. patře.
Když nás naši příbuzní jdou doprovodit na letiště, vždy se tam zastaví.
„Vy vyrážíte na letiště jen když někam letíte?“ divil by se nejeden Švýcar.
Hmm. Kdyz je to jediny misto, kde si muze v nedeli odpoledne nakoupit (jeste na HB ale tam jsou jak Coop tak Migros miniaturni) tak se mu ani nedivim :)
To je zajimavy postreh, ale Coop Stadelhofen mate mnohem bliz centru, je dost velky a v nedeli otevreno ma. Nemyslim, ze ty prodejny na letisti jsou nejak vyrazne vetsi nez na HB.
Pro zajímavost se podívejte na:
https://www.zurich-airport.com/passengers-and-visitors/shopping-and-attractions/webcams-en
Nechci se dotknout redaktora, ale pokud píše články o letecké dopravě jeden a ten samý, tak by si měl opravdu dávat pozor na názvy leteckých společností a dalších institucí... To je fakt grůzinec. V předchozích artiklech se jednalo o Quantas/Qantas. Pro tento článek tu máme zase pro změnu Skytrex! (správně Skytrax) a 2x počeštělé Singapur Airlines (Singapore Airlines). Zajímavý, že Emirejts je vždycky dobře..
To vidí na fotbalových dresech, tak to nesplete :-D
Podle stylu vyprávění bych řekl, že pan Sudík je velký Andersen. Curyšké letiště mi nepřišlo nijak zvlášť odlišné od jiných letišť ve vyspělých zemích, a to jsem jich možná dvacítku viděl.
Každopádně by se hodilo dodat, že výhled z terasy na budově B je dost omezený, a do budovy E se člověk dostane pouze s platnou mezikontinentální letenkou, nebo možná při objednání na nějakou tu exkurzi.
Co je však vynikající (i když ne úplně jedinečné), je perfektní intergrace ZRH do systému veřejné dopravy. Vezmete si u pásu kufr a během několika minut jste v centru, nebo naopak sedíte v dálkovém vlaku do všech stran. Běžný Švýcar nepochopí, co jsou to blokády taxikářů, protože nic takového nepotřebuje.
Také možná stojí za zmínku, že na letišti ZRH se nachází centrála železničních dispečerů, kteří odtud SLEDUJÍ provoz na východní části sítě SBB. Švýcaři totiž nemají firmu AŽDC, takže místo vyhazování peněz za drahá a poruchová elektronická stavědla investovali do vývoje řídicích systémů a většina železniční sítě je tak řízena automaticky podle jízdního řádu.
Létám tam 2x ročně. Letiště je to pěkné, nikdy si nenechám ujít kávu na té venkovní terase nad letadly .
až si tohle přečte greta, tak maj po ptákách
Nejlepsi na tom letisti je, ze jim projizdi IC vlaky, takze kdyz clovek jede treba z Bernu na Letiste Zurich, nemusi prestupovat. Je to jediny civilizovany zpusob, jak se na letiste dostat. Predstavte si, ze by treba obyvatel Olomouce mohl nasednout na vlak a bez prestupu byt na Havlovi.
Bohuzel i dnes SWISS stale nabizi lety Geneva - Zurich, i presto ze ty by se daly snadno nahradit 3 hodinovou jizdou vlakem. Snad tahle prasarna brzy skonci.
Na jakym Havlovi proboha. To letiště bylo, jest a bude (minimálně pro Čechy) Ruzyně.