Správa železnic chystá ještě vylepšení nástupiště. To zatím není úplně...

Správa železnic chystá ještě vylepšení nástupiště. To zatím není úplně komfortní pro cestující, především pro ty, kteří jsou nějak omezeni v pohybu. | foto: Václav Pancer, ČTK

Nádraží v Písku má zpět historickou podobu, práce se protáhly a prodražily

  • 2
Tmavě oranžové alpské tašky na střeše, část fasády ve stejné barvě a zbytek světle žlutý, opravená odbavovací hala, posezení i toalety. Tak vypadá výpravní budova vlakového nádraží v Písku po rozsáhlé rekonstrukci za 66 milionů korun.

Oprava oficiálně skončila v úterý a trvala přibližně dva a půl roku. Práce se o více než jeden rok protáhly a také prodražily. Místo původní sumy 54 milionů korun nakonec Správa železnic (SŽ) jako majitel objektu a investor zaplatí 66 milionů. Po zahájení akce se objevily další nedostatky, které bylo potřeba odstranit, a projekt tak upravit.

„Práce zahrnovaly úpravu a zateplení fasády a její doplnění o ozdobné prvky. Vyměnila se okna a dveře, budova získala novou střechu. Místo přístavku vznikla parkovací stání, chodník a trávník,“ vyjmenoval mluvčí SŽ Dušan Gavenda.

Při obnově se dbalo na to, aby se podařilo vrátit původní historický vzhled z konce 19. století. Ten je samozřejmě doplněný o moderní prvky, jako je například odbavovací systém.

V přízemí, které slouží především k zajištění provozu a služeb pro cestující, jsou toalety na novém místě. V odbavovací hale vznikly pokladny pro dva dopravce a zázemí pro zaměstnance. Obnovu má za sebou i dopravní kancelář. V prvním patře jsou opravené byty a podkroví budovy je stavebně připravené pro budoucí komerční využití.

V Budějovicích otevřeli příjezdovou halu, celé nádraží opraví do konce roku

Zhotovitelem stavby byla společnost Edikt. Na práce SŽ naváže město Písek, které upraví přednádražní prostory společně s dopravním terminálem. A Správa železnic chystá ještě vylepšení nástupiště. To zatím není úplně komfortní pro cestující, především pro ty, kteří jsou nějak omezeni v pohybu.

Za poslední dobu je to už několikáté nádraží na jihu Čech, které SŽ nechala opravit. Nedávno ve Strakonicích, před necelým rokem po rekonstrukci slavnostně otevřeli výpravní budovy v Prachaticích, jen o něco dříve ve Vimperku. Předtím SŽ dokončila také objekty v Balkově Lhotě, Suchdole nad Lužnicí či ve Veselí nad Lužnicí.

1. března 2023

A vrcholí kompletní proměna a obnova budovy v Budějovicích. Už několik měsíců je v provozu opravená příjezdová hala a finišují práce v té odbavovací. Vznikne i pasáž propojující severní věž s hlavní odbavovací halou, tedy pomyslné spojení s Lannovou třídou. Hotovo by mělo být do konce roku.