Diskuze

České Budějovice mají stále trable s parkováním, pomoci mohou okolní obce

Parkování v Českých Budějovicích je dál velkým problémem. Pomoci mohou paradoxně okolní obce, odkud lidé do krajského města nejčastěji dojíždějí. Roli však mohou hrát i pošramocené vztahy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SW

Trable? To je nyni spisovna cestina? Co takto slovo potize? Nemeli by novinari psat spisovnou cestinou?

0 0
možnosti
JV

MHD je velmi drahá a jezdit se s ní vůbec nevyplatí. Moje auto jede za cca 30 haléřů na kilometr, do ČB to mám cca 7 km. Autobusem by to bylo pěkně daleko na zastávku a taky za asi 20 korun jedna cesta - autem je za desetinu (ano, měl bych řešit amortizaci, ale auto tak jako tak mám a jezdím s ním i jinam, takže mě netrápí).

Pak se v ČB nelze divit, že není kde parkovat, když se jezdit MHD nevyplatí. Smysl MHD je pro ty, co jezdit autem nemohou, ale při současném nastavení cen by byla MHD jen pro ty hodně bohaté. Pokud mám u zaměstnání možnost zaparkovat "na svém", pak je dojíždění autem opravdu za desetinu oproti MHD.

Modré zóny pochopitelně nic nevyřešily, problém s parkováním se jen přesouvá podle toho, kde je zrovna namalují. Parkovací místa po rekonstrukcích ulic spíše ubývají, ale zajímavé je, že tam, kde před namalováním modrých čar řádila městská policie s pokutami za nesprávné parkování, se najednou vyskytla legální parkovací místa - když už jsou placená, najednou tam parkovat jde.

Modré zóny jsou jen byznys, nic víc. Kdyby město myslelo na své obyvatele a na lidi, co do města jezdí pracovat a utrácet, pak by stačilo dát si práci, vymyslet třeba 20 % nových parkovacích míst a bylo by po problému. A ta místa jsou, ale když jsou přednější peníze, pak je samozřejmě nikdo nevidí.

0 2
možnosti
DH

D67a86n 28H11o35l87i79c39k29ý

12. 11. 2021 14:08

to by mě zajímalo na co jezdíte při spotřebě 30,- Kč/100km.

1 0
možnosti
JS

„Nepomohla záchytná parkoviště ani modré zóny.“

Jako by namalování modrých čar na silnici mohlo na situaci něco změnit. Situaci to nezlepšilo nikde, proč by ji to mělo zlepšit v Budějovicích? Modré zóny jsou nástrojem k řešení nedostatku parkovacích míst, ale k plnění kasy.

Záchytná parkoviště pak nemohou fungovat, když město dělá vše pro to, aby lidé z MHD přesedlali do aut. Někdy před 15-20 lety (přesně to netrefím) si člověk jedoucí z Vltavy do centra nemusel nic zjišťovat, přišel na zastávku a do 3-5 minut jela 9, 14, 15 a 19. Vše v intervalech, při kterých každou chvíli projel autobus a odvezl lidi. Jak je to dnes: 14 jedou snad tři za den. 15, která byla vždy propagována jako linka spojující všechna zdravotní zařízení ve městě, byla odkloněna, takže nejezdí přes Polikliniku Sever a intervaly jsou rovněž delší. 19 byla zrušena. Výsledkem je, že 9 jezdí už z Vltavy - bývalé konečné - plná a po většinu dne v nedostačujících intervalech. Takže když se člověk podívá do jízdního řádu, zjistí, že než se vůbec dočká spoje, bude v centru autem.

K tomu dělá dopravní podnik z lidí blbce. Zrušily se jednorázové jízdenky, zavedly časové. Časem se zrušily všechny časové jízdenky - zbyla hodinová a celodenní, což je de facto totéž, co byla jednorázová a celodenní v 80. a 90. letech. Platit stejnou částku za 5 minut jízdy jako 60 minut jízdy je pro cestující demotivující. Jezdit na kratší vzdálenosti je tak výhodnější autem, na delší je to pohodlnější (cestující ví, že si sedne).

Od nového roku přichází další zdražení a ještě jsou tu úplně mimózní návrhy pana Šebka, který chce dále spoje ořezávat.

5 1
možnosti
RK

R43a76d84i38m 65K13ř95í61ž

11. 11. 2021 11:06

A teď si představte, že místo toho auta, když stejně nemáte kde zaparkovat, sednete na kolo a nemusíte řešit ani parkování ani žádný jízdní řád. Teda to byla fuška, docela těžké řešení :D

0 1
možnosti
JJ

J90i78ř75í 13J30o12z76a

10. 11. 2021 11:15

Ne. Problém je samotná veřejná regionální doprava. Do okolních obcí, jmenovitě např. Lipí, Dubnén, Branišov, Jelmo, Libčnín, Úsilné a další budou mít zajištěnu kvalitní veřejnou dopravu, min. v intervalu max. 60 min. ve všední dny věci se mohou pohnout. Další věcí je absence zachytných parkovišť na železničních tratí vedoucích do Budějc. Např. Borovany, Zliv, Jílovice, Kamenný Újezd, Velešín, Kaplice atd. a jako poslední je nutné zavést plnohodnotný Integrovaný dopravní systém. Jenže toto je vše věcí Krajského úřadu Jihočeského kraje. Jenže ten se k tomu nemá a problém se tak přesouvá na samotné město České Budějovice. Samo město České Budějovice tento problém nemůže vyřešit, je nutné aby se zapojil i kraj.

3 0
možnosti
KH

K11a89r88e51l 97H26a73g56e64r

10. 11. 2021 13:14

To by nesměl lístek z Borovan vlakem stát 34 Kč, pak někam MHD, jsem tam za pade jedna cesta. To radši autem až na místo a vím, že nemusím hlídat minuty, abych stihl spoj ��

2 1
možnosti