Od začátku července jezdily spoje v úseku Červený Újezd u Votic zastávka - Votice pouze po jedné koleji, na druhé se ještě pracovalo. To nyní konči. Původní trať nahradila téměř 20 kilometrů dlouhá přeložka.
O prázdninách tam ještě dokončili například protihlukové stěny či nástupiště v zastávkách Ješetice a Heřmaničky
Nyní začíná fungovat plnohodnotný dvoukolejný provoz. Od 1. září však bude prozatím v novém úseku zavedená rychlost pouze 110 km/h. Důvodem jsou ještě nutná měření na železnici a vyhodnocení polohy kolejí.
Od poloviny prosince, tedy od začátku platnosti nového jízdního řádu, začnou vlaky jezdit plnou traťovou rychlostí 160 km/h, a to až do doby instalace systému ETCS. Následně budou moci zrychlit až na 200 km/h.
„Díky nové trati se současně zkrátí jízdní doby vlaků z Prahy do jižních Čech. Od poloviny prosince zvládnou expresy trasu mezi Prahou a Táborem za 59 minut,“ sdělil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Pojede se tak o 17 minut rychleji než před zahájením stavebních prací. „Cesta z Prahy do Českých Budějovicích bude trvat 100 namísto původních 122 minut,“ navázal Svoboda.
Modernizace části koridoru mezi Sudoměřicemi a Voticemi bude stát celkem 6,7 miliardy korun. Začala v roce 2018 a všechny práce skončí příští rok. Zhotovitelem prací je firma OHLA ŽS.
Na co zírá mašinfíra
Sledovat další díly na iDNES.tvU Soběslavi vyjedou vlaky 11. září
Brzy navíc začne fungovat i další část nové trati na trase Budějovice - Praha, tentokrát to bude část Soběslav - Doubí u Tábora. Spuštění jednokolejného provozu Správa železnic předpokládá 11. září.
Předcházet tomu bude výluka mezi Veselím nad Lužnicí a Táborem od 2. do 11. září, kdy tam budou aktivovat zabezpečovací zařízení.
Prvních několik dní pak budou vlaky v tomto místě jezdit rychlostí 50 km/h. Poté se zvýší na 110 km/h s výjimkou napojení staré a nové trati v Doubí u Tábora, kde zatím zůstane omezení na 50 km/h kolem pracovního místa, a snížení rychlosti na 30 km/h v místě přechodu pro pěší v Soběslavi do doby dokončení podchodu.
Od 1. listopadu je naplánované zprovoznění druhé koleje, jediné omezení pak bude na kolejovém rozvětvení ve stanici Soběslav, plnohodnotný dvoukolejný provoz začne 12. prosince a rychlost se zvýší opět na 160 km/h, i zde je naplánovaná také dvoustovky.
Mezi Soběslaví a Doubím se staví od září 2019, zcela hotovo bude také příští rok. Předpokládané celkové náklady jsou 4,8 miliardy korun a zhotovitelem je sdružení firem Strabag Rail, Eurovia CS a Metrostav.
Na železnici mezi Budějovicemi a Prahou stále chybí zmodernizovat úsek mezi Ševětínem a Nemanicemi u Českých Budějovic. Tam nyní stát zvažuje, zda ho nestavět formou PPP, tedy ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru. Tímto způsobem se nyní staví dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem.
Úsek od Ševětína k Nemanicím je dlouhý 17 kilometrů a jeho součástí jsou dva velké tunely Chotýčanský dlouhý (4810 metrů) a Hosínský (3120 metrů). Také proto jsou odhadované náklady 20 miliard korun. Termín zahájení se pravidelně mění a odsouvá dál v čase.