Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvStarou trasu nahradí moderní dvoukolejná, která bude součástí koridoru Praha - Tábor - České Budějovice.
S budováním nového koridoru zaniknou železniční stanice Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky s legendárním mechanickým vjezdovým návěstidlem.
V sobotu 2. dubna začne přibližně tříměsíční výluka mezi Voticemi a Sudoměřicemi na pomezí středních a jižních Čech, aby bylo možné dostavět traťovou přeložku.
Téměř dvacet kilometrů dlouhý úsek Sudoměřice u Tábora – Votice prochází velmi členitým územím. Dříve jednokolejná trať se nově celá napřimuje díky třem velkým estakádám a dvěma novým tunelům. Navíc bude dvoukolejná.
Na co zírá mašinfíra
Sledovat další díly na iDNES.tvTo vše umožní zvýšit rychlost a současně zkrátit celkovou jízdní dobu na trase Praha – Tábor – České Budějovice. Než začaly práce na modernizaci 4. koridoru, urazil vlak tuto vzdálenost za téměř tři hodiny. Až budou všechny úseky hotové, zvládne ji za 1:45 až 1:50.
Vlaky poprvé využijí napřímené koleje na přelomu června a července. Jejich rychlost se bude postupně zvyšovat až na 160 km/h.
Po zavedení výhradního provozu ETCS zde budou moci vlaky s naklápěcí skříní jezdit rychlostí až 200 km/h. Celkové investiční náklady dosáhly částky 6,7 miliardy korun.