Cestující mezi Táborem a Prahou tak budou muset po tuto dobu na části trasy přestupovat na autobus.
„Přerušení provozu je nutné zejména proto, aby bylo možné odstranit kolize původní a nové trati. Vlaky poprvé využijí napřímené koleje na přelomu června a července,“ potvrdila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Například mezistátní vlaky EC Praha – České Budějovice – Linec i všechny vnitrostátní dálkové vlaky (IC a R) Praha – Veselí nad Lužnicí – České Budějovice / České Velenice nahradí autobusy v úseku Olbramovice – Chotoviny a zpět (od 23. do 29. května v úseku Olbramovice – Tábor a
Podrobnosti jsou ve výlukovém jízdním řádu pro dálkovou dopravu.
Na co zírá mašinfíra: Dejte sbohem staré trati do Budějovic, má jen pár dnů![]() |
Nákladní vlaky začnou novostavbu využívat 30. června navečer, první osobní vlaky projedou úsekem následující den. Mezi Voticemi a Červeným Újezdem poté bude dočasně v provozu pouze druhá kolej, dále do Sudoměřic se bude jezdit po obou. Úplný dvoukolejný provoz v celém úseku začne v září.
„Rychlost vlaků se bude postupně zvyšovat až na 160 kilometrů za hodinu. Po zavedení výhradního provozu ETCS zde budou moci vlaky s naklápěcí skříní jezdit rychlostí až 200 kilometrů za hodinu,“ zmínila dále Friebová.
Aktuálně na celém úseku pokračuje pokládka kabelů a montáž sdělovacího a zabezpečovacího zařízení či trakčního vedení. Po přerušení železničního provozu začnou zemní práce v místě křížení či dotyku obou tratí. Původní termín dokončení měl být už v srpnu loňského roku.
Délka je 19,9 kilometru a součástí jsou například dva větší tunely Mezno 840 metrů a Deboreč 660 metrů. Počet železničních mostů, propustků a podchodů je 48 a například délka protihlukových stěn 2 205 metrů.
Vlaky po dokončení přestanou z velké části jezdit v současné stopě, nové koleje trasu Sudoměřice – Votice zkrátí o dva kilometry, což bude znamenat další zrychlení na koridoru Budějovice – Praha.
Letos má být na této trase hotová i část Soběslav – Doubí na Táborsku o délce 8,4 kilometru.