Čtvrtek 22. dubna 2021, svátek má Evženie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 22. dubna 2021 Evženie

Diskuse k článku

Dům z konopného betonu postavíte rychle a snadno. Časem vám zkamení

V Evropě stojí již stovky domů z takzvaného konopného betonu. U nás patří mezi první dům, který je ve fázi hrubé stavby. Jeho autor si ovšem pro nejdůležitější materiál, tedy konopné pazdeří, musel dojet až do Polska. V Česku je nesehnal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O47n77d59ř49e39j 15L90e41k96e39š 8408642344941

Hermes: Ták, vy pěstujete konopí?

Jefferson: Ano

Hermes: A na co ho používáte?

Jefferson: Na všechno možné, k výrobě papíru, látky, lan.

Hermes: Aha...no, bylo mi ctí.

Jefferson: Kdysi jsem vykouřil přes metr lana denně.... ;-D

0/0
20.11.2013 17:32
Foto

D65a82v95i58d 34L36o41v33e76c53k14ý 8152466756208

Dobrý den, zajímalo by mne, zda nebyl problém získat stavební povolení na stavbu z netradičního materiálu a v jakém režimu je stavba vedena, zda je to na ohlášení nebo na stavební povolení?

0/0
16.11.2013 10:07
Foto

P38a35v31e53l 87O11d19r42a32z98i85l 6424429437520

Na stavbu musíte mít stavební povolení, tohle do ohlášky není jak schovat, si myslím.

0/0
18.11.2013 10:55
Foto

L80u60b67o60m48i65r 34L98a32t46t71a 3705661313237

Mne by hlavne zajimalo, jestli je mozne takovou stavbu normlane zkolaudovat. Prece veskere stavby musi pouzivat material, ktery splnuje Ceske stavebni normy?

0/0
10.11.2013 19:47
Foto

P18a60v12e39l 87O95d17r64a48z61i32l 6484529777730

No a tohle nesplňuje podle vás čím?

0/0
10.11.2013 20:50
Foto

J67a80n 83B21e28š15í82k 5106143490704

Konopný beton již desátým rokem včetně pazdeří dodává mabeko.cz. Tak nevím, kde pan Šedivý hledal. Podobných realizací jsou v čechách desítky.

0/0
7.11.2013 21:11
Foto

M14a17r45e37k 97Š78e53d35i90v30ý 2937802218144

Sehnat kvalitni a nepredrazene pazderi se u nas neda, nebo jsem se k nemu nedostal. Mohu vedet, kde jsou ty desitky konopnych monolitickych domu v CR?

0/0
13.11.2013 11:20
Foto

J81a93n 92K67a80r23p79í26š62e71k 4660270594193

Dovolím si zastat se paní redaktorky Řezníčkové. CO2 je škodlivý. "3 % v ovzduší člověk nereaguje. 5 % způsobuje závratě, nouzi o dech, ospalost. 8-10 % bezvědomí a smrt. Při 20 % se člověk náhle zhroutí, smrt nastává do 5-10 minut. Nebezpečí hrozí například v silážních či kanalizačních prostorech." Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Oxid_uhli%C4%8Dit%C3%BD#Toxikologick.C3.A9_hledisko

+1/0
1.11.2013 11:46
Foto

V10í25t 74D41r18b51a80l 4729274676519

Bože můj, to je strašná sra**a....

Doporučuji vepřovice do zdí, snopy na střechu a místo oken střívka...

Jo, a mineralizace, co zpevní na kámen, jj, po staletích... :-)

0/−5
30.10.2013 21:29
Foto

D37a48n49i90e72l86a 26V39o15t34a65v46o41v82á 4536535970445

Zajímavé, z čeho všeho se dá dnes stavět, například i ze slámy: http://radceprovasinemovitost.cz/2013/08/19/kdyz-architektovi-couha-slama-z-boty/

+1/0
29.10.2013 16:48
Foto

P22a33v47e45l 83O20d57r76a23z69i75l 6874429137290

SPAM

0/−1
29.10.2013 21:27
Foto

T79o64m82a73s 90K95o35s34i44k 5161645120

living.hnonline.sk/clanky/hnreality/dom-z-konopy-stoji-tretinu-murovaneho  toto je dost stary clanok..

0/0
29.10.2013 10:10
Foto

M79a62r17e70k 16Š96e62d69i89v37ý 2677722608574

Ano, jde o pomerne stary clanek. V te dobe se dalo pazderi sehnat za 5kc i s dopravou. Ted je 1kg pazderi 3-4x drazsi :(

0/0
29.10.2013 13:18
Foto

E69d67u45a73r32d 60K73ř49i16v57á19n47e42k 3419419696390

Dobrý den pane Šedivý. Chci se zeptat, jestli je možné prozradit dodavatele pazdeří? Osobně potřebuji několik m3 stejně tak i konopné vlákno.

Děkuji.

0/0
28.10.2013 13:47
Foto

M74a76r22e93k 16Š32e41d18i25v80ý 2547582228294

Zdravim Vas, poslte mi na sebe kontakt na mara@elspeedo.cz

0/0
28.10.2013 20:43
Foto

K18a51r40e31l 84D27l85o96u26h68ý 2472305472405

Chci se zeptat pana stavitele - majitele. A co ta speciální míchačka? Na fotce vidím čínské (??) znaky. Připomíná mi to míchač těsta na chleba;-). Kolik to stálo? A jaká je ještě použitelnost krom míchání betonu a pazdeří?

0/0
27.10.2013 22:14
Foto

M41a30r49e74k 83Š15e36d63i44v76ý 2257182328544

Jedna se o klasicky panmixer (horizontalni michacka) pouzivany ve stavebnictvi. Hlavni vyhody proti klasicke michacce jsou vetsi objem a lepsi promichami materialu.

Pouzit jde pro stejne ucely jako klasicka michacka.

Cinske znaky proto, ze bylo levnejsi ji privezt z Ciny. Cena s dopravou cca 70 tisic.

0/0
27.10.2013 22:44
Foto

V23á19c43l27a31v 39P32o49u25s72t92k48a 3910431442

To vás pěkně natáhli člověče.

0/−1
28.10.2013 19:59
Foto

M91a54r41e48k 35Š81e60d45i77v43ý 2147962638374

Pokud mate tip, tak sem s nim. Budu jenom rad :)

0/0
28.10.2013 20:41
Foto

T31o87m66á95š 56R74e75k52t74o36r 1978484977849

Co jsem koukal na nabídky na internatu tak hned po prvním dotazu vyskočilo několik variant s nižší cenou přitom obdobnou velikostí.  Od číňanů bych čekal cenu tak poloviční....

0/0
29.10.2013 10:20
Foto

P57a30v52e66l 10O81d82r40a46z73i27l 6564599807220

Škoda, že už se vám ty varianty nedostaly do příspěvku.

0/0
29.10.2013 10:39
Foto

M41a23r98e11k 13Š55e18d85i54v13ý 2487502338414

Muzete mi prosim preposlat na mara@elspeedo.cz tyto varianty?

Nezapomente, ze zalezi nejenom na objemu michacky, ale i na vykonu motoru (muj ma 6,5kW) a prislusenstvi (sito, demontovatelna kola atd.).

Nehlede na to, ze panmixer mam jiz 3 roky a od te doby se ceny mohly hnout.

Diky za email :)

0/0
29.10.2013 12:51
Foto

P96a48v76e57l 69O97d63r91a38z35i47l 6134729137210

Nepovídejte, a kolik to teda mělo stát?

0/0
28.10.2013 20:44
Foto

L29u38k77á32š 84P24a76v34l59á64s96e50k 8391239599421

Takže, jestli to správně chápu, máte rychle a levně ekologický barák - jen v něm nemůžete mít kytky, protože bez "škodlivého CO2" vám tam rychle uschnou?8-o8-o

+2/0
27.10.2013 20:47
Foto

M68a85r69e52k 20Š69e78d22i48v24ý 2957932518794

Az na nemoznost pestovat v tomto dome, to chapete spravne.

+1/0
27.10.2013 21:40
Foto

M12a25r24e61k 34Š28e14d46i97v53ý 2577232988874

V dome a okoli se samozdrejme CO2 vyskytuje a kytky lze pestovat bez omezeni :)

0/0
27.10.2013 22:01
Foto

L19u46c25i70e 65H63á80n52o57v35á 4430287174627

Vypadá to velmi dobře. Snad se materiál osvědčí, alternativ je spousta.

+3/0
27.10.2013 18:55
Foto

M63a17r86e28k 38Š54e13d70i91v60ý 2657172508794

Jelikoz jde o znovuobjeveny material (dochovali se zbytky zdi nekde v Egypte cca 2tisice let stare, nasledne se zacalo pred 30-40 lety stavet ve Francii, Rakousku atd.), tak bych nevidel problem v tom, co to udela za par let, protoze to uz se davno vi.

Jenom se o tom nevi u nas a proto jsem se rozhodl neco s tim udelat. Je potreba udelat konkurenci kolegum ze slamy :)

+4/0
27.10.2013 21:39
Foto

K75a32r37e49l 14D24l40o95u65h69ý 2602335712495

:-):-)R^R^R^

+2/0
27.10.2013 22:09
Foto

T60o16m73á16š 89R59e43k36t60o96r 1568914477389

Rofl, tak oni měli ve starém egyptě beton?? To je pro mě nová informace.

0/−1
29.10.2013 9:58
Foto

P69a91v42e25l 59O65d21r61a69z72i67l 6834909247550

No vidíte a ještě se tomu - své neinformovanosti - umíte zasmát.

+1/0
29.10.2013 10:40
Foto

T80o53m31á63š 53R37e65k10t68o59r 1588414477629

Podle mě ho neměli pokud tvrdíte opak sem s tím...

0/0
29.10.2013 11:24
Foto

P45a16v87e64l 73O83d13r10a86z64i86l 6584469597910

Ano, tvrdím opak, vycházím z Plinia.

0/0
29.10.2013 21:47
Foto

T61o68m94á88š 97R93e96k86t41o88r 1958324387969

Hmm egypťan jak poleno...  Čekal jsem archeologické nálezy! To že římané používali jistou formu betonu tu nikdo nespochybňoval...

+1/0
30.10.2013 12:18
Foto

P19a70v11e46l 77O65d72r79a28z13i65l 6194309607680

Plinius píše o betonu v egyptě. Co jste čekal, je mi úplně fuk.

+1/0
8.11.2013 11:20
Foto

M94a58r47t66i15n 71D71r26a52h50o40n16o18v78s92k72y 6473355435

to se mate cim chlubit clovece, nas to ucili i ve skole... ;-D

0/0
29.10.2013 11:06
Foto

T23o84m67á54š 79R50e71k10t98o98r 1408604377909

Vážně, takže nebude problém dodat hodnověrná data?

0/0
29.10.2013 11:26
Foto

B66e94n 29P34a42v37k61a 1807283507851

No je to kompozit. Mně se to zdá dobré. Když se nezmrší dřevěný základ stavby či jinak statika, tak asi v klidu. No záleží na ceně. Kdyby to vycházelo s cihlou nastejno, tak nevím nevím.

+5/0
27.10.2013 17:11
Foto

P81e95t86r 45M37a24r43š27o47u28n 5225318916346

přesně, a to tu není. jak to vychází cenově? jak to vychází tepelně? zatepluje se to pak ještě nebo ne? jak se tu článek objevil tak jsem zkoušel něco najít. všude jen píšou jaký to má skvělý vlastnosti, ale nenapíšou žádný hodnoty (aby to šlo porovnat v tabulce s cihlou, dřevostavbou atd...)

+3/0
27.10.2013 18:11
Foto

M33a50r96e41k 48Š60e90d30i63v54ý 2237182358414

Cenove to vyjde nastejno s klasickym dobre zaizolovanym domem. Dum se samozdrejme nezatepluje, protoze konopny beton plni fce izolace i zdiva.

Hodnotu U mam v tabulkach zmerenu pouze pro 45cm tluste zdi (stavel jsem 50cm, takze by to u me melo byt jeste o neco malo lepsi).

Mix pro podlahu (nejmene pazderi) U=0,153, mix zdi (stredni pomer pazderi) U=0,133, mix na strechu, podlahy a pricky v patre (nejvetsi mnozstvi pazderi) U=0,111.

+1/0
27.10.2013 21:36
Foto

B10e60n 20P88a95v13k89a 1327383827871

Asi bych to na celý dům nepoužil, protože se bude blbě hlídat kvalita, ale jinak se mně to nezdá špatné. Pro různé přístavby by to mohlo být dobré. S životností to bude asi v klidu. No, mně se ten materiál jako líbí.

+1/0
27.10.2013 22:38
Foto

T65o44m40á83š 94R69e62k79t72o51r 1168964367159

"U mam v tabulkach zmerenu". Chcete říct odečtenu, měří se na zdi v tabulkách se jen odečítá co už (možná) někdo naměřil dříve...

Takže to nejsou Vámi naměřená, ale jen převzatá čísla?

0/0
29.10.2013 10:18
Foto

P41a59v49e95l 35O35d47r27a39z36i24l 6894399437360

No a co byste čekal? Disertaci?

0/0
29.10.2013 10:39
Foto

M88a91r65t12i70n 85D80r28a78h56o57n85o13v92s80k59y 6643835635

pozor, pan Rektor je tu nejchytrejsi!

0/0
29.10.2013 11:07
Foto

M57a84r60e94k 23Š92e57d31i18v50ý 2917382678904

Bohuzel na mereni nemam potrebne zarizeni, jde o prevzata cisla. Vice na http://www.tradical.com/hemp-lime.html

0/0
29.10.2013 13:35
Foto

R93a91d32i37m 49T78o28b38i66á68š 9464704504836

není zde uvedeno v jakém poměru se směs mísí. jinak použítí pazdeří není nic nového. ve španělsku  i jinde v evropě se  ( a ve světě ) se adobe - dusání mírně navlhčené hlíny s kamením používá od nepaměti a jen v československu byla tato prastará stavební metoda zavrhnuta v době budování socialismu, jelikož se stavěly sídlištní králíkárky z panelů. na jižní moravě domy vybudované z tzv. vepřovic  dusané místní hlíny stojí dodnes. hlína se mísí s krátce řezanou slámou, prasečími štětinami, pazdeřím. literatura o hliněném stavění existuje ( gerhard minke, žabičková aj. ). takže bych i směs pazdeří, vápna a cementu zase nezavrhoval. i do hlíny se přidává vápno pro větší pevnost. jinak hrázděné domy jsou také vyzdívány jak pálenými cihlami, tak i vepřovicemi či dusanou hlínou a dřevo nehnije ani po staletích. článek měl být více odborně obsáhlejší. není zde na místě, se z této jiné metody vysmívat. slaměnému stavění se dnes taky mnozí ignoranti vysmívají a přitom je sláma výborný stavební a ekologický materiál.

+6/0
27.10.2013 16:31
Foto

A69l54e75š 28Z75e45l84i14n79k51a 1734732136

myslím, že srovnávat vepřovice s domem v článku není moc vhodné. Už z hlediska trvanlivosti a i vlhnutí stěn

+1/−1
27.10.2013 16:57
Foto

M93a85r35e55k 29Š17e17d83i63v24ý 2897282238234

Dekuji Vam za vecny komentar, ktery neresi zda CO2 je skodlive apd. :)

Ano jedna se o mnoho let overenou zalezitost a ja nejsem autorem konopneho betonu. Vse jsem si nastudoval a pres domy v zemi, slamene domy apd. jsem se dostal k tomuto materialu, resp. lidem kteri o nem neco vi a stavi z nej.

Misici pomery jsou uvedeny v knize "Building with hemp" autora Steva Allina, ale je mozne je ziskat i na internetu. Pokud mate zajem o blizsi informace, napiste mi na mara@elspeedo.cz.

0/0
27.10.2013 21:30
Foto

V73l25a15d28i94m27í21r 45B14í69l49e63k 3930875108155

Kopřiva má podobné vlastnosti jako konopí a byla by dostupnější. Asi by nebyl tak lákavý titulek :-)

+2/0
27.10.2013 15:23
Foto

M96a80r29e70k 21Š54e12d53i55v51ý 2367692948394

Podobne vlastnosti mozna, ale ne stejne. Nehlede na to, ze konopne pazderi je vlastne odpadni produkt, ktery zbyde po vyuziti hlavnich casti konopi (tj. seminko a vlakno).

0/0
27.10.2013 21:25

Jsme inspektoři, ohlásili se agenti do Vrbětic. Později se ozval výbuch

Premium Přijeli do muničních skladů ve Vrběticích a prokázali se jako zaměstnanci ostravské firmy Imex Group. Jednalo se však o...

Muž z Imex Group: Do beden k odeslání by se ve Vrběticích nikdo nedostal

Premium Sklady ve Vrběticích na Zlínsku, které podle českých tajných služeb vyhodili do povětří ruští tajní agenti, měla...

Války budoucnosti mohou probíhat v lidské mysli, říká bezpečnostní analytička

Premium Její znalosti sice využívají vojáci a jeden kolega ji prý s nadsázkou navrhl jmenovat čestnou generálkou britské...