Dvojice třicátníků si přála postavit šťastné hnízdo, ve kterém spolu bude rodina skutečně žít a komunikovat. S těmito požadavky se manželé obrátili na známé architektonické studio Vens Vanbelle.
Při prohlížení desítek realizací studia, které v belgickém Gentu před více jak deseti lety založili a řídí kamarádi ze studií, architekti Dries Vens a Maarten Vanbelle, je jasně viditelný silný propojující prvek: umění pochopit potřeby a touhy klienta.
Dries a Vanbelle mají čitelný rukopis, přesto je z velmi rozdílných druhů projektů zřejmé, že investory netlačí do ničeho, oč sami nestojí, a snaží se vytvořit naprosto unikátní domy a byty dle individuálních zadání.
Loni dokončený dům na jižně orientované parcele na konci slepé ulice ve východoflanderském Erpe-Mere na první pohled připomíná současnou variaci na legendární prostorový plán Raumplan.
Každá místnost má jinou výšku a je umístěná v jiné úrovni. Některé nemají stěny, jsou propojené průhledy, domem se prochází po stupních a chodbičkách.
K inspiraci slavnou pražskou vilou, kterou pro rodinu Müllerových postavil architekt Adolf Loos, přispívá i žlutá barva na fasádě (viz článek Nejkrásnější česká vila je v Praze. Loos ji začal stavět bez povolení).
Rozdílné úrovně jednotlivých obytných zón v domě dodávají interiéru na dynamičnosti a přirozeně oddělují jednotlivé funkce bydlení. Rodina je stále spolu, přesto nepřichází o důležité soukromí.
Přízemní část s polozapuštěným suterénem je věnována servisní části domu, úložným prostorům a technickému zázemí. Na ni navazuje vstupní hala s krytou verandou. Středový pás domu, ve kterém je obývací pokoj s jídelnou, a kuchyní, je v přímém kontaktu s exteriérem díky proskleným stěnám, které se jako prstenec od podlahy ke stropu vinou kolem všech tří stran domu.
Skly i tlumenou barevností navazují na stávající zástavu sousedů, švih a vtip domu dodává poslední pás fasády, obložený žlutým páskovým obkladem. V něm jsou dva samostatné dětské pokoje i ložnice rodičů a velká rodinná koupelna. Z ložnice, která je situována směrem do ulice, vede také vstup na terasu.
Vyhýbáme se slovu „moderní“, tvrdí unisono duo architektů Vens a Vanbelle s tím, že modernost je dočasná záležitost, která podléhá rychle se měnícím trendům a jejich projekty, které odevzdávají klientům, jsou naopak nadčasové.
Se stejným postojem zařizovali také interiéry domu, které opět podléhali povaze a vkusu Stephanie a Kevina. Dominují kvalitní přírodní materiály. Masivním dřevem s výraznou kresbou jsou obložené stěny a stropy, což je zcela jistě prvek stojící mimo hlavní současné trendy, přesto působí vzdušně a atraktivně.
Koňakově hnědá sedačka je z pravé kůže, stejně jako kravská kůže použitá jako koberec. Pečlivě vybrané jsou i doplňky a dekorace. Obývací pokoj osvětluje dnes již ikonický lustr Muffins od české designérky Lucie Koldové, který v roce 2011 navrhla pro sklářskou firmu Brokis.
Zahrada se vzrostlými stromy, obklopená navíc parkem, je opečovávaným klenotem a radostí rodiny. Na svažující se parcele je za domem navíc navršený umělý kopeček, který umožňuje vyjít z kuchyně přímo do zahrady. Byl také prvním místem, které si rodina při zimním stěhování do nového domova okamžitě zamilovala. Děti na něm sáňkovaly a s jarem Kevin nainstaloval dětskou skluzavku, která přímo kopíruje terén.