Dlouhodobě se tu opravuje, ale zúžené pruhy jsou dostatečně široké. Silnější provoz? Může hrát nějakou roli, dělníci totiž obsadili i rovnoběžnou „starou“ silnici. Prostě záhada, divné energie? Kdepak - čumilství.
Sami šoféři totiž brzdí dopravu tím, že si při jízdě natáčejí dění kolem svého auta na své mobilní telefony.
„Máme zdokumentováno, že 60 až 70 procent nehod vznikne poté, co havaruje někdo v opačném jízdním pruhu. Velká část řidičů si nehodu natáčí na mobil a nevěnuje se tak dostatečně tomu, co se odehrává před nimi,“ vysvětlil vedoucí dopravní policie Jihomoravského kraje Jindřich Rybka.
Jak policisté zároveň upozornili, amatérští filmaři mnohdy nepohrdnou ani mnohem méně dramatickými záběry.
„Některé šoféry zaujme i pouhý postup stavebních prací. Když projíždějí kolem něčeho zajímavějšího, povolí tlak na plynový pedál a jedou pomaleji, aby měli ostré záběry. Zpomalují tak dopravu,“ doplnil mluvčí policie Pavel Šváb.
Policisté proto upozornili, že se na tento nešvar zaměří a budou ho trestat.
Nad kolonami mezi Brnem a Vyškovem kroutí hlavou i silničáři. Opravují také úseky na trase Brno – Praha a Brno – Břeclav, ale nejhorší situace panuje směrem na Vyškov.
Uzavírky potrvají ještě několik měsíců
„Nemá to příliš logiku, protože ve zmíněném úseku jsme ponechali dva jízdní pruhy pro každý směr. Ve směru na Břeclav jsou přitom v opravovaných úsecích dohromady tři a při jízdě na Prahu dokonce jen dva jízdní pruhy, jeden pro každý směr,“ uvedl Luboš Urbánek, vedoucí oddělení opravy dálnic Morava Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Ale i přímo cestáři řidičům dost komplikují život. ŘSD totiž zřejmě nedostatečně komunikuje se Správou a údržbou silnic (SÚS). V době, kdy ŘSD provádí opravu dálnice, SÚS opravuje vozovku v přilehlých obcích, jimiž prochází alternativní silnice druhé třídy.
Řidiči, kteří se chtějí vyhnout dálnici, tak narazí na spoustu uzavírek.
Hned pět je jich v Rousínově, jedna v Komořanech a další dvě jsou v Tučapech. A tak to bude ještě několik měsíců.