Brno nedodalo filmu Zátopek jen svůj stadion za Lužánkami, který filmaři dokázali proměnit na dobové arény v Londýně a Helsinkách, ale i početný komparz.
„V Brně se protočilo tisíc lidí a asi dvě stě sportovců. Byli tam atleti, kteří běželi vedle Zátopka, a také holky oštěpařky, které se účastnily některých scén v pozadí,“ prozrazuje Veronika Schönová ze CinemaCasting.
Natáčení bylo extrémně náročné. Komparzistů i sportovců bylo třeba na jeden den několik stovek, takže se začínalo ve čtyři ráno, aby se všichni nalíčili a oblékli.
„Končilo se třeba v osm večer, a než se zase všichni odmaskovali a převlékli, odcházeli v deset. Musím říct, že oproti třeba Praze byli všichni v komparzu hodní, ochotní a hrozně je to bavilo. Spolupracovali s režisérem, snažili se mu ve všem vyjít vstříc,“ popisuje Schönová.
Brněnský komparz chválí i výkonná producentka filmu Daria Špačková. „Byli naprosto skvělí a na výsledku je to také vidět. Bez nich by tak autentické a napínavé záběry z olympiád nevznikly,“ je přesvědčena.
Zrecyklovat záběry s komparzisty nešlo
Lidé se sami ozývali na avízo na casting v médiích, ale ne všichni ochotní se nakonec vešli do dobových kostýmů, které jsou obecně menší. Během natáčení se navíc ukázalo, že je potřeba mnohem víc lidí, než bylo v plánu.
Pohled do zákulisí filmu Zátopek:
Původně se totiž měly v záběrech z různých epoch opakovat stejné tváře, jenže režisér spoustu z nich použil v kamerových prostřizích, takže by byly k poznání, což samozřejmě nešlo.
Začal tak „lov“ v terénu. Lidé na ulici si občas mysleli, že jde o vtip, ale ti, co slíbili, dorazili. „Přímé oslovení zabralo perfektně a lidé měli velký zájem,“ podotýká Schönová.
Brněnské Lužánky proměnili filmaři na olympijské stadiony: