- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro zapojení do diskuse musíte mít oprávnění diskutovat.
Pratele je to tim, ze se silnice opravuji naprosto smejdskym zpusobem a oprava vydrzi par mesicu, max rok ci dva. Videl jsem takovych oprav zalatovanim nespocet, co do roka byly tam kde predtim. Ruka ruku myje, doji se statni ci obecni rozpocet a prace (resp. rozkradani) je zajistena na spoustu let dopredu. Nikde jinde v EU toto neni, uz ani v Polsku ne. V Rakousku v horach luxusni silnice, opravy kvalitne (material, zpusob) a vsadim boty ze za nizsi cenu nez v CR. Zpusoby i materialy davno mame k dispozici, ale to by se nekteri nenazrali. Dezolatni silnice vyrazne odvadeji pozornost ridicu od samotneho provozu, ale hlavne ze se zvysila pokuta za tesne projeti na cervenou kdy se nikdo neomezil natoz ohrozil. Ale toto mnohem zasadnejsi slendrianstvi se neresi.
Přitom silnice v Rakousku a Německu jsou úplně jiný level. Přeci není tajné, jak u nich spravují silnice. A nevěřím, že by se u nás nenašli lidé, kteří by to zvládli stejně precizně.
Moje řeč. Když se podíváte na StreetView, tak dokonce i v kdejakém "Ulambátáru" najdete lepší povrch než v tuzemsku!
Tak proč by něco opravili pořádně a dostali zaplaceno pouze jednou, když se na místo můžou vracet každý rok, že? Snadné prachy.
Není to sice o povrchu ale vystihuje to práci silničářů u nás.
Jednoho dne se objevili silničáři a obsadili silnici plastovými patníky. A protože se jim to nechtělo udělat pořádně, zapichli je jen asi 5cm do štěrku vedle asfaltu. Za měsíc přišel silný vítr a polovinu jich pokacel. Nahlásil jsem to silničářům. Prý s tím něco udělají. Za 2 týdny je postavili znovu, ovšem stejně lajdacky. Za další měsíc přišel další silný vítr a zase jich polovina spadla. Už jsem to nikam nehlásil. V dalších týdnech spadly ještě nějaké. A vyrostla tráva. Tu se silničáři jali posekat. A tak to vzali tou jejich sekačkou co vše rozemele. I s těmi popadanymi patníky. Nevím, kolik ta instalace stala ale nevydržel to ani rok. A zda se, že majiteli silnice je to jedno.
Druhé a třetí třídy jsou v nejhorším stavu za posledních 40 let. Argument o větším množství aut neberu. Jednak se vybere hromada peněz na dálničních známkách, silniční dani a DPH z paliv, jednak jsou dnes mnohem vyspělejší a mnohem produktivnější technologie na opravu silnic. V 90. letech jsem se smál Polákům, že si u nás užívají rychlou jízdu po kvalitních českých silnicích, zatímco u nich byly zvlněné asfalty položené snad přímo na písku. Dnes je to naopak
Je to přesně naopak, používají se ty nejednodušší technologie,tedy lopata a hromada obalované drtí. Navíc jsou práce zadávány fuserum s zivnostakem.
Kdybych měl začít fotit každou díru, tak to je lepší jít pěšky, než pořád zastavovat. Ať si kdo chce, co chce říká, v globále největší hnus je Brno a Brno venkov. To už se nedá nazývat silnicemi, neboť každá polňačka je rovinatější!
Tohle mě vždycky zajímalo a nikdy jsem na to nepřišel:
Proč se za to Brno doplňuje to nadbytečné slovo "venkov"?
Stav silnic v Česku nás pevně řadí "na východ"a to i přesto, že do silničního stavitelství proniklo spousta nových technologií; bohužel v Česku neuplatňovaných. Je obecně známo, že každý silniční úsek mezi obcemi v ČR spadá pod správu příslušného právního subjektu – krajské správy a údržby silnic. Tudíž za jeho stav odpovídají konkrétní lidé, tzv. cestmistři a jim nadřízení. Nelichotivý stav silničního svršku silnic 1. a především 2. a 3.třídy v České republice je důsledkem těchto skutečností: Zanedbání pravidelné údržby, technologická a pracovní nekázeň, používání "Náhradních" vstupních materiálů (např. řidiči nepříznivě přijímána tzv. technologie„JetPatcher“ = nekonzistentní provizorní zálivka nespojená s okolním živičným povrchem) , nevyhovující a zastaralé strojní vybavení, v rámci "úspor" probíhající snižování stavů výkonných (koncových) pracovníků a jejich nízká motivace. Nedostatečné kontrolní mechanizmy ze strany majitele komunikací, cinknutá výběrová řízení na vedoucí posty. "Ryba smrdí od hlavy" a jednoznačně za tento "rozvojový" stav českých silnic viním hejtmany/ky, jejich hejtmanské radní a náměstky pro silniční dopravu včetně odborů dopravy a oddělení pozemních komunikací na všech krajských úřadech v rámci ČR, snad s vyjímkou jihočeského.
To mám vyfotit celou Prahu? Naprosto bezkonkurenční čeho jsem si všiml je "oprava" Opatovske pod tkz. Otikovou lávkou na Jiznaku. Občas se vozovka propadne, tak se přiveze zivice aby se vyplnila díra, udusa se no a následuje další kolo. Těch zaplat přibývá a samy už vytvářejí hrby.
Nevolte negramoty a zloděje do vedoucích míst a pak bude i na ty "lepší" silnice.
Tak dejte tip, protože za 35 let se už tam všichni až na komanče vystřídali a výsledek vidíme.
Fascinuje mě, že podobné "vozovky" mají i v Praze - nějakém asi sedmém nejbohatším regionu v EU. Nedávno jsme byli vyzvednout nové elektrokolo někde v Hloubětíně a myslel jsem, že už tam odtud neodjedu. Příšerný. Proč tam ty starosty lidé pořád volí dokola??? Na západě je běžné, že pokud developer a nebo správce energetické infrastruktury rozkope část silnice, musí pak obnovit celý povrch a ne zaplatovat část, jako u nás.