Podle jejích informací se jedná o tom, že továrna nebude prodlužovat zaměstnancům smlouvy uzavřené na dobu určitou. V počáteční fázi by se to mohlo na konci října dotknout několika stovek lidí.
Továrna celkově zaměstnává kolem 10 700 lidí. Smlouvu na dobu určitou má přes 2 000 lidí, kterým by v dohledné době mohlo v závislosti na vývoji podmínek na trhu hrozit ukončení pracovního poměru, píše DPA.
„Je to vážná situace,“ uvedl saský ministr hospodářství Martin Dulig. Připustil, že továrna má nyní problémy s odbytem. Volkswagen závod ve Cvikově v uplynulých letech přebudoval v továrnu vyrábějící výhradně elektromobily. Do přestavby závodu investoval 1,2 miliardy eur (téměř 30 miliard Kč).
VW má pro zaměstnance únikovou hru, aby je zbavil úzkosti z elektroaut |
Loni továrna vyrobila 218 000 elektromobilů. „Letos se měla produkce zvýšit, namísto toho by mohlo ale dojít k omezování směn,“ píše DPA. Maximální kapacita továrny činí 360 000 elektromobilů ročně.
Poptávku po elektromobilech v Německu nyní tlačí dolů vysoká inflace a omezování subvencí. Němečtí výrobci elektromobilů navíc čelí na mezinárodních trzích konkurenci ze strany americké společnosti Tesla i ze strany čínských automobilek, jako je například firma BYD.
ANALÝZA: VW důrazně mění plány. Přemýšlí, jak postavit lidový elektromobil |
Koncern Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě. Jeho součástí je rovněž Škoda Auto.