Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VW má pro zaměstnance únikovou hru, aby je zbavil úzkosti z elektroaut

Německá automobilka Volkswagen vytvořila únikovou hru, v níž zaměstnanci v malých týmech řeší úkoly. Koncern tak chce zmírnit úzkost pracovníků z přechodu na elektromobilitu. Největší evropská automobilka do roku 2026 investuje do nových technologií 89 miliard eur (2,1 bilionu Kč).
Fotogalerie1

Start výroby Volkswagenu ID.3 v továrně v německém Cvikově | foto: Volkswagen

Firma únikovou hru už otestovala v jiných svých závodech. Nyní ji naplánovala do školícího programu zaměstnancům ve své centrále ve městě Wolfsburg na východě spolkové země Dolní Sasko. S její pomocí chce připravit zaměstnance k přechodu na výrobu elektromobilů. Jako první přijde na řadu 1 200 lidí, kteří se budou podílet na výrobě elektrického modelu ID.3. Vůz se má začít ve Wolfsburgu vyrábět ve druhé polovině roku.

„Je to jeden ze stavebních kamenů v procesu zavádění pracovníků do světa elektromobility,“ řekl Gunnar Kilian, který v automobilce vede úsek lidských zdrojů. „Fakt, že spalovací motor už tu nebude, je pro někoho úplně nová věc. Musíme lidi vyškolit na prostředí s vysokým napětím,“ citovala ho agentura Bloomberg.

ANALÝZA: VW důrazně mění plány. Přemýšlí, jak postavit lidový elektromobil

„Po závodech ve Cvikově (Zwickau) a Emdenu se továrna ve Wolfsburgu během několika příštích let stane také továrnou na elektrická vozidla. Tato zásadní transformace má být nejen založena na odborném školení, ale má také emocionální stránku: továrna ve Wolfsburgu otevřela eMotionRoom, kde si v následujících měsících může 22 000 výrobních zaměstnanců užít zábavný zážitek z procesu transformace z aut se spalovacím motorem na elektrická vozidla,“ popisuje německá značka, „eMotionRoom je součástí jednodenního školícího programu (eMotionDay) pro výrobní zaměstnance ve Wolfsburgu, který potrvá do roku 2025,“ vysvětluje.

Volkswagen přichystal pro své zaměstnance únikovou hru, která má tlumit úzkost z elektromobility.

„Princip eMotionRoom se již setkal s velmi pozitivní zpětnou vazbou od našich zaměstnanců ve Cvikově. Nápad se ukázal jako mimořádně populární – proto jsme ho zařadili i do Wolfsburgu,“ komentuje zástupce odborářů Gerardo Scarpino. „Přechod na e-mobilitu se může uskutečnit pouze společně s našimi kolegy. Dostat je na palubu, inspirovat je a trénovat je naprosto zásadní pro náš společný úspěch. Je to proto, že transformaci můžeme zvládnout pouze společně – a eMotionRoom je klíčovou součástí skládačky.“

Elektromobil pro všechny. První kilometry s VW ID.3 křížem krážem Českem

eMotionRoom si Volkswagen vyvinul vlastními silami. Má tři komplikovaně navržené místnosti a zaměstnanci musí v každé z nich do 20 minut vyřešit různé hádanky a problémy. Výzva začíná cestou zpět v čase do 19. století (vynález prvních elektromotorů), druhá místnost sleduje historii lokality Wolfsburg až do současnosti (výroba vozidel se spalovacími motory). Třetí místnost se zaměřuje na digitální budoucnost mobility.

Bez Italů by nebylo Volkswagenu. Vyrobili brouky, vymysleli golf

Stejně jako klasické únikové místnosti musí týmy (každý složený ze čtyř lidí) vyřešit různé problémy v každé místnosti, aby otevřely dveře. Každou skupinu provádějí dva instruktoři prostřednictvím videa. eMotionRoom je součástí jednodenního eMotionDay, který zahrnuje i další školicí moduly – například použití headsetů virtuální reality ve výrobě.

Kromě modelu ID.3 plánuje Volkswagen do roku 2026 vyrábět ve své rozlehlé centrále nejméně dva další elektrické modely, a to nový sportovně-užitkový vůz (SUV) Tiguan a následně další SUV. Naposledy zmíněný vůz má nahradit klíčový projekt elektromobilu Trinity, který se šéf společnosti Oliver Blume rozhodl kvůli zpoždění softwaru posunout nejméně o dva roky.

KOMENTÁŘ: Flagelanti a vlci vegani. Automobilové ekošílenství eskaluje

Německý koncern do začátku roku 2025 investuje do přestavby wolfsburského závodu na výrobu elektromobilů 460 milionů eur. Většina peněz půjde do výrobních zařízení a zbytek na rekvalifikaci zaměstnanců.

Modrý článek, lego a extrémní úspory. VW vykročil k elektrobudoucnosti

„Wolfsburg je výjimečný tím, že se zde budou ještě mnoho let vyrábět vozidla se spalovacími motory. Jinými slovy: Pro Wolfsburg je nadcházející transformace především a především o integraci – hladkém propojení s probíhajícími operacemi a výrobou. To je velmi speciální výzva,“ komentuje Christian Vollmer, člen představenstva značky Volkswagen pro výrobu a logistiku.

Volkswagen přichystal pro své zaměstnance únikovou hru, která má tlumit úzkost z elektromobility.

„Nová výrobní linka ve Wolfsburgu nám poskytne větší flexibilitu než kdykoli předtím,“ řekl ředitel závodu Rainer Fessel. „Montážní linka bude první ze závodů vyrábějících osobní automobily značky Volkswagen v Německu, která dokáže na stejné lince vyrábět vozy s elektrickým i spalovacím motorem. S budoucí platformou SSP se tak za několik let stane první multiplatformní továrna Wolfsburgu Volkswagen,“ dodal Fessel. Stojí za doplnění, že vůbec první továrnou, ve které se na jedné lince vyrábí najednou vozy dvou zcela odlišných koncepcí pohonů, je závod Škody v Mladé Boleslavi. Kde se vyrábí pohromadě model Enyaq (elektrická „zadokolka“) s Octavií (vůz s pohonem předních kol se spalovacími motory).


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Praha zvažuje, jak zpoplatní parkování elektromobilů. Ve hře je i sleva

ilustrační snímek

Hlavní město Praha zvažuje, jakou částkou zpoplatní parkování elektromobilů. Podle náměstka...

Elektrohondy přibzučí v roce 2026 a budou superchytré. Nafotili jsme je naživo

Honda 0 SUV

VIDEO Las Vegas (Od zpravodaje iDNES.cz) Japonská Honda představuje na veletrhu CES 2025 ve světové premiéře prototypy Honda 0 Saloon a...

Tesla a Čína vydělají na emisních odpustcích. Konkurenci zachrání před pokutou

Vozový park Městské policie Tábor se rozšířil o elektromobil Tesla Model Y.

Výrobci automobilů, kteří v letošním roce čelí v Evropské unii přísnějším emisním pravidlům,...

Svět aut v roce 2025 ve jménu elektromobilizace. Česko bude mít emisní policii

Výroba elektrických Audi Q8 e-tron v Bruselu

VIDEO I když se k tomu Brusel nemá, nadcházející rok dost možná rozhodne o budoucnosti autoprůmyslu v...

Parkování zdarma pro elektroauta nekončí, Praha zpoplatnění znovu odložila

Modrá parkovací zóna v Ústí nad Labem - Klíše.

Řidiči elektromobilů budou zadarmo parkovat v pražských zónách placeného stání (ZPS) i v první...

Honda a Nissan budou vyjednávat o fúzi. Vrásky jim dělá čínská konkurence

Prezident a generální ředitel Nissan Motor Co. Makoto Učida (vlevo) a prezident...

Mezi stálice automobilového průmyslu posledních desítek let se bezesporu řadí i japonské firmy....

Elektromobilita prochází porodními bolestmi, ale výhod se dočkáme, říká expert

Automobilky čekají těžké časy. Po počátečním nadšení z toho, jak budou všichni...

Automobilky čekají těžké časy. Po počátečním nadšení, jak budou všichni přecházet na elektromobily,...

Nejčtenější

EXKLUZIVNĚ: Český prezident projezdil dovolenou na motorce ve Španělsku

Prezident Petr Pavel strávil opět dovolenou na jihu Španělska. S přáteli si užíval především jízdu na motocyklu, ale i další svou velkou vášeň, fotografování. Podle svých slov si dovolenou užil,...

Domino efekt: krize autoprůmyslu dopadá na dodavatele. Zavírají, propouštějí

Premium

V době, kdy se automobily celkově prodávají méně, nejsou kapacity pro vyšší výrobu potřebné. Menší poptávka po nových vozech tím drasticky dopadá na evropské dodavatele automobilových dílů....

Zelení lobbisté radí EU: autoprůmysl zachrání povinné elektro do firem

Evropská unie má stále jako svůj cíl ukončit v roce 2035 prodej nových aut se spalovacími motory. Prodej elektromobilů ovšem neroste podle plánů, tak ekologové přišli s novým nápadem. Firmy by měly...

Portugalský prezident chtěl vidět v Praze renault, který vezl Havla na Hrad

Portugalský prezident Marcelo Rebelo de Sousa při své návštěvě České republiky zavítal do pražského Národního technického muzea (NTM), kde si prohlédl a vyzkoušel vůz Renault 21 TSE, který daroval...

První jízda: Nová panda je roztomilá vypravěčka. S elektrem dorazí i benziňák

Exkluzivně

Minulý týden Fiat úzkému kruhu vybraných novinářů poprvé předvedl první z nové rodiny svých globálních modelů. Grande Panda vychází z techniky koncernu Stellantis a slibuje spoustu muziky za rozumné...

Život s elektroautem. Dálniční sprinteři nabíjející rychle prodělají kalhoty

Jeep Avenger vzbudil při svém uvedení na trh velkou pozornost. Poprvé to bylo tím, že to měl být první čistě elektrický Jeep. Podruhé když získal titul evropského auta roku. Třetím milníkem se stal...

11. února 2025

Autopilot má problém s majáky. Vedou k digitálním epileptickým záchvatům aut

Premium

Míhání jasných světel v kontrastu k pohybu stínů, oslňující záblesky, tma. Jízda po noční magistrále unaví oči a dá mozku zabrat. Taková vyjížďka vás zanechá ve stavu blízkém migréně. Potrápit však...

11. února 2025

Utajená akce italských elektrosupersportů slavného studia Pininfarina v Praze

Exkluzivně

Nejvýkonnější italské auto a zároveň nejdražší, které koupíte v Česku. Automobilka Pininfarina představila na exkluzivní akci v Praze své supersporty. Česká republika je jedním z mála míst na světě,...

11. února 2025

Evropský vozový park: náruživí Italové a České fosilie, elektro je šafrán

Jak vlastně vypadá vozový park na evropských silnicích? Zpráva Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) shrnuje celkový stav, včetně průměrného stáří vozidel, podílu typů pohonu, počtu automobilů...

10. února 2025  16:30

Uvařeno, ochutnáno: Jak si v testu vedlo Nowaco Filé s bylinkovým máslem?
Uvařeno, ochutnáno: Jak si v testu vedlo Nowaco Filé s bylinkovým máslem?

Filé s bylinkovým máslem od Nowaca přináší lahodný zážitek bez námahy. Stačí pár minut ve vroucí vodě a na talíři máte šťavnaté a dokonale ochucené...

Nakreslili mi tečky na obličej a dekolt. Pět let tajila práci na Kingdom Come 2

Zatímco česká středověká hra Kingdom Come: Deliverance 2 právě zažívá zasloužený úspěch, práce na motion capture, tedy...

Adam Mišík o svém handicapu: Mohli jsme to léčit, ale rodiče nechtěli

Že by znal podobnou situaci z vlastního života, Adam Mišík popírá. Ale zahrál si ji rád. Ve filmu Holka od vedle je...

Zvyšují riziko úmrtí. Průmyslové potraviny zavrhla dosud největší studie

Její verdikt není unikátní, obdobný vynesly mnohé předchozí výzkumy. Jenže aktuální studie se chlubí největším,...

Janek Ledecký tajil děti a teď i vnučku. Skoro dva roky je dědečkem

Kondici má jako čtyřicátník a figuru taky, nakonec hojně ji předvádí i v dokumentu, který o něm natočila Česká...

Někde to stále mírně táhne, hodnotí Rolins lifting po roce. Je ale spokojená

Zpěvačka Dara Rolins (52) před rokem absolvovala vylepšení u plastického chirurga. Přestože neplánovala o liftingu...