Volkswagen zkouší nejrychlejší Golf TCR. Smí jen na závodní okruhy

aktualizováno 
Volkswagen se po šampionátu WRC pouští do dalšího závodění. Zkusí to v nové sérii TCR, ve které nasadí upravený model Golf. Ten má agresivní bodykit a výkon 330 koní.

Volkswagen Golf TCR | foto: Volkswagen

Šampionát TCR se jede letos poprvé a jeho výhodou jsou nízké náklady. Startovné čítá zhruba milion korun a cenově dostupné jsou i vozy, které stojí pod dva miliony korun. Ovšem bez motoru, který stojí přibližně půl milionu korun. Série letos čítá 11 závodů, z nichž některé se jedou jako doplněk závodů Formule 1.

Od příští sezony se v závodech TCR objeví i Volkswagen Golf. Zatím v týmu Liqui Moly Team Engstler probíhá ostré testování, které už proběhlo v rámci šampionátu na okruhu Red Bull Ring v rakouském Spielbergu.

V rámci podniků TCR závodí z koncernu Volkswagen už Audi TT a Seat Leon. Právě sportovní oddělení Seatu se na vývoji Golfu TCR podílí. V šampionátu dále jezdí vozy Opel Astra OPC, Ford Focus ST nebo Honda Civic Type-R.

Fotogalerie

Golf TCR je na první pohled rozpoznatelný díky velmi agresivnímu bodykitu. Mohutný přední nárazník doplňují nástavce prahů, zadní difuzor a velké křídlo na zádi. Rozchod kol je proti běžnému provedení o 40 centimetrů rozšířen. Kola jsou osmnáctipalcová.

O pohon se stará upravený motor z Golfu R. Dvoulitrová přeplňovaná pohonná jednotka poskytuje maximální výkon 243 kW, tedy 330 koní. Točivý moment dosahuje maxima 410 Nm. O přenos síly se stará šestistupňový automat DSG s pádly pod volantem. Poháněna jsou pouze přední kola.

Interiér je zcela podřízen závodnímu určení vozu. Vše zbytečné muselo pryč kvůli nízké hmotnosti. Nechybí ochranná klec nebo sedadlo s vícebodovými pásy. Minimální hmotnost závodního Golfu, který nemá homologaci na běžné silnice, je 1 260 kilogramů včetně jezdce.

Autor:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Další z rubriky

Ekologičtí aktivisté protestují proti autům, blokovali přístup na autosalon

Aktivisté bojující proti změnám klimatu pokračují v protestech proti...

Aktivisté bojující proti změnám klimatu pokračují v protestech proti automobilovému průmyslu a zablokovali hlavní vchod...

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Najdete na iDNES.cz