Peugeot má nové GTI. Má 270 koní, samosvor a dvě barvy

aktualizováno 
Peugeot 308 dostal pořádně ostrou verzi. Provedení GTi může mít výkon až 200 kw, tedy 270 koní a diferenciál s omezeným prokluzem Torsen. Podle výrobce má pro daný segment rekordní poměr hmotnost/výkon 4,46 kg/k.

Peugeot 308 GTi | foto: Peugeot

Nový hot hatch od Peugeotu se celým jménem jmenuje 308 GTi by Peugeot Sport. Právě divize Peugeot Sport stojí za vylepšením nové ostré verze modelu 308. Francouzská novinka bude konkurencí třeba pro Hondu Civic Type R, Seat Leon Cupra 280, Volkswagen Golf R nebo Renault Mégane RS.

Fotogalerie

Obyčejný Peugeot 308 je vcelku nenápadné auto, které zas tak moc emocí nevyvolá. Ostré GTi je ale z jiného těsta. GTi se oproti běžnému Peugeotu 308 pozná díky nové přední masce a přepracované zádi. Světla jsou typu LED. Černý rastr masky zdobí šachovnicový vzor. Záď zdobí dvě mohutné koncovky výfuku.

Pro výkonnější provedení 270 je v nabídce exkluzivní dvoubarevné provedení Coupe Franche, které kombinuje červenou barvu Ultimate a černou Perla Nera. Takto „vybarvená“ 308 nemá chromované lišty okolo oken, ale matně černé. Celkem je pro nové GTi v nabídce dalších šest barevných odstínů.

Sportovní styl se projevuje také v interiéru. Nechybí červené prošití a hliníkové díly. Z hliníku jsou například pedály, hlavice řadící páky nebo prahy dveří s nápisem Peugeot Sport. Verze 270 má skořepinová sedadla s výraznou boční oporou. Lepšímu sžití s vozem přispívá malý kůží obšitý volant.

Paket Driver Sport Pack umí po stisknutí tlačítka Sport změnit podbarvení přístrojů z bílé na červenou. Změní se i nastavení pedálu plynu, zvuk pohonné jednoty zesílí, stejně jako je možné sledovat výkon, tlak přeplňování nebo příčné a podélné zrychlení.

Peugeot 308 GTi

Nový Peugeot používá přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru, který známe z modelu RCZ R. Motor splňuje normu Euro 6 a výrobce udává, že by na 100 km měl spotřebovat jen šest litrů benzinu. Ovšem při využití výkonového potenciálu jistě bude z nádrže palivo rychle ubývat.

Novinka bude existovat ve dvou výkonových verzích. Krotší provedení 250 má výkon 184 kW (250 koní) a maximální točivý moment 330 Nm. Výkonnější GTi 270 má maximální výkon 200 kW (270 koní) a maximální točivý moment je shodný se slabší verzí.

Výkon vrcholí při 6 000 otáčkách, maximum točivého momentu je dostupné už od 1 900 ot/min. Se slabším motorem Peugeot vystřelí na stovku za 6,2 sekundy. Ostřejší provedení, které má i samosvorný diferenciál Torsen, zrychlení z nuly na sto zvládne pod šest sekund. Obě verze mají elektricky omezenou maximální rychlost na 250 km/h.

Oproti běžné „třistaosmičce“ má GTi o 11 milimetrů snížený podvozek. Provedení 270 používá 19palcová kola s pneumatikami Michelin Super Sport. Slabší varianta má 18palcová kola. Nejvýkonnější Peugeot 308 má přední kotoučové brzdy o průměru 380 mm a zadní kotouče mají průměr 268 mm. Nechybí červené třmeny s nápisy Peugeot Sport.

Peugeot u svého ostrého hatchbacku přepracoval také podvozek. Rozchod kol byl oproti běžné „třistaosmičce“ zvětšen o 16 milimetrů na 1 570 milimetrů. Zadní torzní příčka byla posílena, stejně jako tlumiče. Zesílena byla i šestistupňová manuální převodovka. Hmotnost ostrého Peugeotu je 1 280 kg.

Autor:

Od 10. 9. do 22. 9. probíhá ve Frankfurtu nad Mohanem Mezinárodní automobilová výstava (IAA). Žhavým tématem je samozřemě i elektromobilita.

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

Nová Dieselgate. Německá média tvrdí, že VW stále švindluje s emisemi TDI

Turbodieselový motor řady EA 288

Koncern Volkswagen podle německé televizní a rozhlasové stanice SWR zřejmě manipuloval s měřením emisí také u novějších...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Černá díra ve Frankfurtu. Nové BMW X6 obléklo nevídanou barvu

MW X6 Vantablack

„Černá barva neexistuje, je nejtemnějším odstínem bílé. A bílá také neexistuje, protože je nejsvětlejším odstínem...

Najdete na iDNES.cz