Středa 27. května 2020, svátek má Valdemar
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 27. května 2020 Valdemar
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M15a46r32e19k 36D98o20s72t32á74l 5909548857863

Třicet tisíc nově vyrobených a odstavených "aut" (zatím), to je vážně ekologie v praxi...

+40/−2
doporučit
1.4.2020 7:35

D68u58š43a14n 39P55e79š77e59k 3245449974260

To je z toho, že všechno musí být smart, digitální, konektivní, s patlacím infotainmentem a spoustou zbytečných online mobilních hračiček.

Kdyby udělali prostě dobré auto, mnoha lidem by to stačilo.

+37/−3
doporučit
1.4.2020 9:33

D48a64v66i45d 70K47u55p63e66c 1976546134105

Pro všechny příznivce elektromobily připomínám, že až bude masová, musí stát vymyslet kde vezme chybějící daně. V ten okamžik nám všem neskutečně zdraží elektřina.

+41/−4
doporučit
1.4.2020 5:19

J65i22n55d26ř34i62c42h 50L91u57k49e13š 3609314333340

Nejvetsi blbost je podle me pocitat elektromobilum nulu pri emisich CO2.

+54/−7
doporučit
1.4.2020 7:59

J68a72n 93Ř90e11z92n34í66č18e55k 3821481413140

Zelení a marxisté budou spokojeni. Automobil je největší nepřítel novodobého úderníka. Že si zlikvidují ekonomiku? Tak daleko oni nepřemýšlí...

+31/−3
doporučit
1.4.2020 8:48

R90a44d59o35m54í23r 64H13n97í20z44d82o 5966710186942

Opravdu dobrý a zajímavý článek, zaplať pán Bůh, že se na iDnes ještě najdou fundovaní NOVINÁŘI.

+23/−1
doporučit
1.4.2020 7:48

T66o86m33á40š 42K39u81c19h18a63ř 3287311588251

Mimochodem, dky koronaviru natolik poklesla doprava a výroba (a ještě poklesne ), že to na několik let dopředu bude mít na snížení emisí větší efekt, než všechna "zelená" opatření dohromady. Prakticky tím minimálně letos a příští rok vymizel důvod pro pokutování výrobců aut za flotilové emise.

+22/−2
doporučit
1.4.2020 10:43

J17i58r12k60a 52S58v68a10č95i77n20a 5131687949

...a nepomohlo by se obrátit na ty nedávno příchozí inženýry?

+18/−1
doporučit
1.4.2020 13:57

J80a65n 19M37a94l10ý 3592252612175

Tohle je potencionálně velký ekonomický průšvih, což se vědělo od začátku. Zelený úděl si zahrával s tím jediným kloudným průmyslem co ještě v Evropě máme. A zrovna s tím, co živí nejvíce občanů EU. SARS-2 je možná rána z milosti, nebo hřebíček do rakve. Pro Automotive bude zcela stěžejní, jak bude EU dále postupovat. Bude dále trvat na zeleném údělu a ekonomiky dusit i když ví, že se do nastartování ekonomik musí napumpovat miliardy EUR ? Zbydou v době přicházející krize finanční prostředky na podporu elektromobility ? Jisté je, že národní rozpočty na to mít nebudou, již ne. A poslední a nejstěžejnější otázkou je...."ustojí jednotná EU probíhající pandemii?"

+18/−1
doporučit
1.4.2020 10:23

F72i57l15i76p 25Z46á58v45o81d49n93ý 3377333937218

Dejte to těm, co přes víkend nadatlovali eshop na dálniční známky :-)

+16/−1
doporučit
1.4.2020 13:50

P64a46v97e85l 37M62o31r36a23v24e37c 1964195924637

No při aktuální ceně ropy si EV koupi fakt jen skalní fanoušek

+18/−2
doporučit
1.4.2020 0:45

P25e56t43r 50Ž52á78k 9108627339792

a jaká je vlastně cílová skupina? kdo chtěl za každou cenu elektriku, tak už má auto od konkurence. a ID.3 se tváří jako auto pro masy. fajn, ale kde ty masy mají možnost nabíjet? nějak jsem si nevšiml v německu že by v každé ulici byly nabíjecí místa, hlavně u obytných bloků. a případný dva stojany pro celý blok to nevytrhnou. u pumpy? kde hrozí fronty (všichni budou chtít nabíjet po práci) a navíc ceny nabíjení rostou. a navíc, kdo má rodinu a rodiče, potřebuje mít po příjezdu domů auto kdykoli připraveno a ne se modlit, kde ho nabiju a na kolik %. a navíc kupovat auto o kterém se píše že pujde do prodeje asi v beta verzi, to si myslím že odradí i toho, kdo neví co je zkratka SW

kdyby se věnovali vývoji hybridů další verze, tak udělají lépe

+27/−6
doporučit
1.4.2020 0:56

J41a60n 66J85a54h85n 9387840428821

Německo se propadá jenom díky vlastnímu idiotismu, až kopnou A.M. a jejím poskokům do ...., a vlády se ujmou ti normálně uvažující Němci, tak se Německo vrátí ke svým kořenům, technického progresivismu a racionality. Obávám se, aby už nebylo pozdě.

+19/−3
doporučit
1.4.2020 11:56

L44a22d26i74s79l20a36v 77S63t11e18h60l36í88k 6851789795

Me otravuje i to nabijeni mobilu. Porad kontrolovat kdy uz bude vybity.. a pak je "mrtvy" v ten nejdulezitejsi okamzik.

+13/−1
doporučit
1.4.2020 9:14

M89a53r67e84k 46B44a62r57t31o69š 2694363696517

A ktoré aku auto neťahá automobilku ku dnu? Ani svätá Tesla nezarába primárne na predaji aku áut!

+19/−4
doporučit
1.4.2020 7:55

P68e33t60r 79M79a44r26š74á71l68e73k 9835682774329

Úplně mi není jasné, v čem selhává ten jejich software. Jestli jde jen o řízení celkově pohonu s baterie nebo jestli v tom hraje ještě např. integrace autonomních funkcí. Protože já za sebe u žádného auta o autonomní funkce nestojím. Mě by i v případě elektromobilu nejvíc vyhovovalo dobře jezdící auto s pořádným dojezdem bez těch serepetiček, co kecají do řízení. Ideálně auto, které by mohlo být offline.

+12/−1
doporučit
1.4.2020 15:45

Z98d39e96n68ě17k 57M94o88r25á59v75e81k 5227328888653

Možná je na čase, aby EU rozhodla - s ohledem na současnou situaci ve světě - odložit platnost těch nesmyslně extrémních limitů. Evropské a světové hospodářství má a nějakou dobu bude mít jiné starosti.

Sice jsem fanda elektromobilů, ale nejsem fanda likvidace evropského automobilového průmyslu. Jedině silné automobilky zvládnou přejít od výroby spalováků ke kvalitním elektromobilům.

+9/0
doporučit
1.4.2020 20:55

L36a41d66i91s13l37a15v 97B45u73č77e94k 9269724608929

Dle mého to je škoda. Auto vypadá parádně a když by se doladilo mohlo by parádně sloužit ve městech kde konvecni motory nejsou na tento typ provozu vhodne a propadne i lidem, kteří dojizdeji za práci do měst a mají doma možnost nabíjet přes noc/víkend. Jenže EU do toho tlačí silou což cítí i zákazník. Do toho prijde Audi E-tron, která vůbec nedává smysl o jakékoliv ekologii.

+9/0
doporučit
1.4.2020 8:36

O78n97d69ř39e39j 10K43r20y38š70t64o30f 6683441

No myslím že nyní bude mít Evropa a svět vůbec pár let trochu jiné starosti -než akutně řešit elektromobilitu - pokud totiž nebude pořádně ,,šlapat" celosvětová ekonomika)nějakou dobu to potrvá) - budou tyto auta pro většinu lidí - i firem- nedosažitelným přepychem.

+8/0
doporučit
1.4.2020 18:17

J61i49ř79í 17H75o41r46á65k 8176362680

Trochu mi to pripomina problemy s 737 MAX. Nedotazeny, uspechany a nevhodne navrhnuty SW(a trochu toho podvádění 737 k certifikaci) .

+14/−4
doporučit
1.4.2020 8:06

M62i18r22o30s20l29a43v 13M30e29d 3534896

Můj názor je takový, že to je prostě taková daň za to, že dnes funguje názor, že čím je něco složitější, tím to je i lepší a proto se i z té nejjednodušší věci dělá velesložitá bejkárna. Vždyť jaký (samohybný) dopravní prostředek může být jednodušší než elektromobil? Prostě kastle, čtyři kola, baterie, elektromotor a to je celé. Jenže baterie jsou drahé, což se zásadním způsobem promítá i do ceny vozu a protože "holátko" za tu cenu by se špatně prodávalo, snaží se výrobci nacpat do té káry co nejvíc "vychytávek" (autonomní řízení, asistenti, systémy, připojení na internet a další pitomosti) a navíc jsou pod politickým tlakem, takže se snaží vývoj upospíchat. Před nějakou dobou jsem zaznamenal v nějakém žebříčku poruchovosti aut i přítomnost některého z modelů Tesly a docela mne to tenkrát překvapilo (říkal jsem si tehdy, že vyrobit poruchový elektromobil už je docela kumšt), no a VW Teslu ještě trumfnul - zatímco Tesla "klekne" až po nějaké době provozu, elektromobil od VW je k nepotřebě aniž by ujel jediný kilometr.

+9/−1
doporučit
1.4.2020 10:17

F94r78a96n40t32i80š74e65k 50V77r76á39n25a 5559462643831

Vůbec nechápu, proč jako mezikrok VW masově nenasadil pohon CNG, když ho má dlouhodobě vyvinutý a docela funkční?!

Splnil by emisní normy a získal by čas na doladění elektrických aut, kde zejména softwarová složka potřebuje čas na odlaďování před nasazením do produkce.

+7/0
doporučit
1.4.2020 15:39

P60a41v42e62l 13K69r47ů35t97a 1171602456868

Elektroautíčka jsou slepou větví ekologické dopravy. Automobilky se nechaly natlačit do elektropohonů. Jde jen o přesunutí škodlivin jinam, aby si šéfové automobilek zachovali své příjmy a evropská komise úplatky. Nikam jinam to nevede.

+14/−5
doporučit
1.4.2020 9:13

D65r23a42h95o88m21í95r 44S16t43r35o60u12h22a40l 4455898932734

Héj, to je dobrej vtip. Pokud nejde o aprílový žert, dostáváme z článku pár podstatných informací:

1) Problém není elektromobilita jako taková, ale zastaralost technologií WV.

2) Nikdo v Evropě nemá SW do aut, protože všichni se snaží uloupit hotové řešení spojencům.

3) Chybí SW inženýři, ale automobilky je nehodlají hledat.

Přitom by stačilo udělat jednoduchou věc - dát po jednom autě každé větší Evropské univerzitě, aby si na to napsali SW s tím, že jej WV může využít a modifikovat. Jenže to by znamenalo, že by pro ta auta vzniknul svobodný SW a to WV v žádném případě nechce. Proč mít v autě veřejně známý kód, že?

+13/−5
doporučit
1.4.2020 7:30

V96l47a46d67i21m57í42r 74F36i92b96i82g66e15r 5154891201264

Myslím že po epidemii bude mít dost lidí jiné problémy než nakupování drahých elektroaut. Ti co je mají objednané možná své objednávky stornují a buď koupí jinde nebo ještě vytrvají. Ten ID.3 jsem viděl jen stát a nějaké videovizualizace. Nějaký test jako to jezdí atd jsem neviděl. Jak vůbec mohou začít prodávat auto které není hotové. Co když přijdou že je to špatně sestavené a software to nevyřeší.

+6/0
doporučit
1.4.2020 19:11

L82u58b56o53s 87V26a34v98r36e51c67k35a 6936623

elektro auta jsou prostě ekonomická kravina tlačená EU-GRETOU8-o;-€Rv

+13/−7
doporučit
1.4.2020 15:39

R27a65d71e89k 27H76o73d83a40ň 9786317181233

A teď jednoduchá otázka: uvážíte-li, že id3 má být pořád připojený k internetu, a že ten sw bude šitý hodně horkou jehlou, jak moc věříte, že bude čas řešit zabezpečení?

+5/0
doporučit
2.4.2020 2:37

M17a21r62c82e57l 69S28u53p 6379525538560

Jsou to velmi zásadní chyby v tu nejnevhodnější dobu !

To doladění do konce, bezchybnost a bezporuchovost je přesně to co se od němců očekává !

Rozvrtat něco jenom do půlky, že se to časem "doladí" a upraví je takové čínsko-větnamské. Ta pověst asi opravdu utrpí velmi a v tuhle dobu to může být i "smrtelné".

+5/0
doporučit
1.4.2020 17:38

J50a33n 27K32o97v80á72ř 8964491559437

Aktualizace SW po Internetu? No děkuji pěkně. Já se snad dám nakonec ještě na cestu zločinu. Zneužití chyb v SW aut, to bude zlatý důl. Kam se hrabou nemocnice ......

+6/−1
doporučit
1.4.2020 16:48

J32i54ř57í 72L49e41c34i12a49n 9321296914442

Jó, já pamatuji němce v 90-tých letech, velký mercedesy, bavoráky, oply co aspoň jezdily jako auta. Koupil jsme si tam tehdy Opla Senator 2.5 s motorem od GM, čtyřválcový dieslel, 5 metrová kára co uvezla 5 metráků cementu... A žralo to 9 litrů nafty, takový auto už dnes nikdo nevyrábí, motor byl jako z traktoru, úplně jednoduchá konstrukce a nesmrtelná životnost 1+mio km. Z elektroniky leda rádio.. Jezdilo by to snad dodnes kdyby Opel pozinkoval kastli :-)) jaké by byly "eko" negativní vlivy ?

+6/−1
doporučit
1.4.2020 16:20

V31i85k75t44o11r 68Š67e64d28i59v12ý 8226551130956

Konečně by v bruseli mohli udělat něco rozumného - odtroubit New Green Deal .

Jenže mám obavu, že se spíš chystají zdevastovanému průmyslu pomáhat pouze tehdy, pokud bude tahle zelená zvěrstva podporovat.

+7/−2
doporučit
2.4.2020 9:39

H28o51r16s27t 14B35r87a32u84n 9505315511173

Pokud bude jednou z obětí Covid-19 elektroauto a další "ekologické" pitomosti,bude to jenom dobře.

+11/−6
doporučit
2.4.2020 9:47

J84a40n 57M62a85c89h72á12č 3267736873282

No,za měsíc,za dva,bude podle mě zase všechno jinak.Jestli někdo prodá 50 tisíc,nebo sto tisíc elektromobilů,bude nejspíš všem šumák.Půjde o to,jestli se začne vůbec něco prodávat a kde najít peníze na základní potřeby.To jenom tak na okraj.....

+4/0
doporučit
1.4.2020 16:54

J94a96n 53Č59i59n46č26u57r43a 2286547599682

Jestliže se 3 něm. výrobci potřebují spojit proti US konkurenci, pak je ovšem v tomto případě kartelový zákon kontraproduktivní. Lidé na hloupé politiky doplatí.

+4/0
doporučit
1.4.2020 11:24
Foto

L23u33d25ě34k 42P39e85l12e21š22k17a 7782599650239

EU se chytila sama. Automobilový průmysl je jedním z posledních odvětví průmyslu, kterým se Evropané mohou chlubit. Zaměstnává 11 miliónů lidí a oni toto odvětví popraví! Bože, ty to vidíš! Elektroauta stojí trojnásobek a vyprodukují za svoji životnost skoro stejné množství oxidu uhličitého jako auta se spalovacím motorem. Setba se seje na zimu a sklízí na podzim. Sklizeň začala. Bude smutno, neveselo!

+8/−5
doporučit
1.4.2020 21:16

J40i45ř79í 19Ř16e57h18o17ř 9288308376678

Protoze vymejsli prekombinovane drahe zrudy. Pritom staci princip poutoveho auticka. Co na tom slozite vyvijet?

+4/−1
doporučit
1.4.2020 18:51

P85e59t60r 43B52á27č35a 8345406715615

Kdybyste se vsichni na tu ubohou elektromobilutu, kterou krome par myslitelu nikdo nechce, udelali byste uplne nejlip.

Stary dobry casy s velkymi objemy a slusnym vykonem nikdy nebyla slepa cesta.

+4/−1
doporučit
1.4.2020 16:43

P13e82t73r 50H61a65r24i18p15r22a11s27a25d 60H61a73j36i41č 5401886983730

Tak to je první článek na iDnes, kde se vysloveně neobouvají do Tesly. Asi na té firmě něco bude, že.

+4/−1
doporučit
1.4.2020 13:30

V28l89a69d55i39m24í42r 88R84e86t98t10i26n39g69e52r 7835714741566

Ale jo, jednou elektromobily jezdit budou. Ale je třeba vývoj 100 let. Myslím, že by Mercedes také na rozkaz císaře Viléma II. v roce 1917 nedokázal vyrobit automobil s dojezdem 1000 km, s naftovým motorem a zrychlením za x vteřin. I kdyby jim hrozil vězením anebo pokutami.

+5/−3
doporučit
1.4.2020 12:35

J52o22z33e10f 59K76o34s77t77e53l54a29n54s13k19ý 8555592919206

Nemecké automobilky podcenili situáciu, resp. úplne nepochopili, o čom je elektromobilita. Že to nie je len výmena spaľovacieho motora za elektromotor a nádrže za batérie, ale je to úplne nový pohľad na dopravu.

Elon Musk, keď kedysi prijímal technikov a inžinierov pre návrh elektromobilov, tak im zdôrazňoval, aby zabudli na všetko, čo doteraz vedeli o konštrukcii automobilov. A aby začali s návrhom takpovediac na čistom liste papiera - úplne od začiatku. Ako keby automobily ešte neexistovali.

Veľké automobilky dlho myšlienke elektromobilov neverili a len sledovali, ako sa darí Tesle. A tajne dúfali, že jej projekt skrachuje. Síce nejaké elektromobily navrhli, ale len také, aby sa nepovedalo, že nič nerobia. To najdôležitejšie začali chápať až relatívne nedávno - že v elektromobiloch je hardware (teda materiály, z ktorého sa elektroautá vyrábajú) to menej dôležitejšie. Podstatne dôležitejší je softvér.

V porovnaní s týmito problémami sa spätne javia problémy Tesly pri nábehu výroby Tesly 3 len ako okrajové. Vtedy išlo len o to, ako vyrábať hardware, pričom E.Musk si to sám skompllikoval, že chcel na "prvú dobrú" mať výrobu plne automatizovanú a robotizovanú. Rovnako "problémy" súčasných Tesiel (občas praskajúce strešné okná, problémy s lakom, veľké škáry v plechoch) sú len mikro problémy. Zákazníci ich používať môžu bez problémov a Tesla im samozrejme to, čo sa dá opraviť, aj opraví. Mimochodom, aké auto by ste uprednostnili vy - kvalitne vyrobené s nekvalitným softvérom alebo auto s horšou kvalitou a dobrým sofvérom?

+5/−3
doporučit
1.4.2020 7:31

J73a43r44o86s65l73a37v 78P91r80o81c55h64á14z56k65a 8218184969703

Zbavte se Diesse dokud je čas.

+3/0
doporučit
1.4.2020 13:57

P80e72t17r 16H90a31r46i68p54r26a38s44a69d 59H85a42j76i72č 5551876153430

VW podcenil vývoj SW. Auta dělat umějí, ale tohle je jiná liga. Uvidíme, co s tím udělají. Buď seženou lidi a dotáhnou to, nebo budou muset kopit SW odjinud a postupně se vlatnímu SW dopracovat. Je to podobné jako Apple, jenomže naruby. Vzdali vývoj auta, protože to neumí, VW může s .ID3 skončit na tom, že neumí SW.

+3/0
doporučit
1.4.2020 13:29

J56a67n 25M51a33l98ý 3662112822885

Ještě bych doplnil, že to ID3 je docela ošklivá hromada plechů

+3/0
doporučit
1.4.2020 11:59

L43a45d51i81s74l38a60v 47K74a78l22o69u87s 7245556541930

Problém je, že to zákazníci nechtějí.Když polovina jsou důchodci, co jezdí 1xtýdně na nákup(problém s bateriemi).Většina má průměrný plat, nebo třeba nadprůměrný. Jenže je nutné zajistit bydlení,topení,eletřinu,jídlo,léky,.....No a ten zbytek už na auto za 1 milion prostě stačit nebude.Tento ekonomický model prostě eketromobilitu neumožňuje.Jedině snad s dotacemi. Vzhledem k tomu, že navíc průměrný věk vozidel je 15 let, tak na obměnu/výměnu vozového parku, by nestačilo ani 50 let.

+3/0
doporučit
1.4.2020 10:01

M36i95l49a16n 45P73o23k62o52r46n31y 3610965228146

Takže stejně když si zákazník v budoucnu tento VW koupí, tak bude jen beta tester doufající v nějakou aktualizaci přes net.

+3/0
doporučit
1.4.2020 9:49

L21u41k58á55š 39K80ř17í27ž 9418751436989

Většina lidí bude spíše šetřit a ne kupovat tak drahé krámy ...... teď nevím, jestli ve Francii nebo Španělsku, ale někde ze dne na den vypnuli většinu nabíjecích stanic podél dálnic, takže ti s elektromobilama mají asi "trošku" problém.

+4/−2
doporučit
1.4.2020 17:43

P72e77t49r 58M49i97c66h10a28l 2720824371102

To není mýdlová opera, ale bublina. A už praská.

+4/−2
doporučit
1.4.2020 17:15

G97u63s54t88a31v 74F68o40r23m88a73n 4957714217982

Včera byla koncentrace CO2 v atmosféře 415 ppm a před rokem jen 411 ppm.

Můžete mi to prosím mladí ekologové vysvětlit, když už měsíc auta skoro nejezdí?

+5/−4
doporučit
1.4.2020 7:25

D55a13v91i67d 75H27y39š14p47l15e55r 2613263857905

V podstate si to vw zaslouzi. Chteli ti odrbat upravenym softwarem pro diesely, misto toho, aby investovali do vyvoje. Ted se jim jejich podvod vraci dvojnasobne. Vyplati odskodne a jeste ztratili leta na vyvoj...

+4/−3
doporučit
1.4.2020 16:16

R77u83d81o66l11f 67S46v73o82b60o62d40a 4469540321217

Zajímalo by mě, kolik lidí během toho koronavirového šílenství zemřelo na obyčejnou chřipku. Tipl bych si, že víc. Ale holt to teď není populární nemoc.

+4/−4
doporučit
1.4.2020 21:26

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

Najdete na iDNES.cz