Vozy bude Škoda Auto na vietnamském trhu nabízet ve spolupráci s místním partnerem, společností ThanhCong Motor Vietnam. Ve výstavbě je také linka, kde se budou montovat modely Kushaq a Slavia, které Škoda vyrábí v Indii. Do Vietnamu se bude dodávat kompletní sada dílů (CKD) potřebných pro sestavení těchto dvou modelů. Výrobní linka má být hotova v první polovině roku 2024.
Forma výroby CKD či SKD (Completely Knocked Down nebo Semi Knocked Down) bývá používána v zemích, které mají požadavky na lokální výrobu aut pro podporu zaměstnanosti a import hotových aut proto zatěžují vysokými cly |
Vietnamský trh má podle firmy optimální předpoklady k dalšímu posílení pozice společnosti Škoda Auto v regionu. „Pro společnost Škoda Auto je vstup na vietnamský trh dalším logickým krokem v naší strategii internacionalizace. Geografická blízkost Indie navíc přináší skvělé synergické efekty; již v roce 2024 budeme do Vietnamu dovážet automobilové sestavy z našeho indického závodu v Puné, což představuje významný pokrok v rámci našeho projektu India 2.0. V konečném důsledku to výrazně posílí naši přítomnost v jihovýchodní Asii,“ řekl předseda představenstva Klaus Zellmer.
Nový šéf Škody začíná velkým třeskem. První rozhovor dal iDNES.cz |
Od roku 2023 se budou z Evropy postupně dovážet modelové řady Kodiaq, Karoq, Superb a Octavia. Společnost TC Motor zabezpečí místní výrobu a prodej vozů jako lokální partner. Společnost se sídlem v hlavním městě Hanoji, jež má více než dvacetileté zkušenosti s výrobou a prodejem vozů, investuje také do akvizice a rozvoje průmyslových areálů, jako je například průmyslový park Viet Hung. V budoucnu tak budou modely Škoda sjíždět z výrobní linky v závodě v provincii Quang Ninh.
5. ledna 2018 |
Indický Kushaq bude možné objednávat ve Vietnamu už od první poloviny roku 2024, od posledního čtvrtletí roku 2024 budou přijímány i objednávky modelu Slavia. Na ploše 16 000 metrů čtverečních vzniká v Puné závod na výrobu příslušných dílčích sestav. Místní nabídku ve Vietnamu doplní po roce 2025 i plně elektrické modely rodiny Enyaq iV.
Česká ulička do Indie. Urostlou Škodu Slavii jsme prozkoumali skrz naskrz |
Vozy se budou ve Vietnamu prodávat prostřednictvím sítě lokálních partnerů. První partnerské provozovny jsou plánované v Hanoji a Ho Či Minově městě – na obě tato města připadá převážná většina nově prodaných vozů ve Vietnamu. Následně Škoda očekává rychlé rozšíření prodejní sítě na více než 50 partnerů.
Škoda Auto letos za první pololetí dodala zákazníkům v celém světě 360 600 aut, což je meziroční pokles o 30 procent. Provozní zisk klesl na 676 milionů eur (16,6 miliardy Kč) z loňských srovnatelných 974 milionů eur (23,9 miliardy Kč). Pokles způsobily hlavně vyšší náklady na výrobu a nepříznivý vývoj směnných kurzů. Na výsledky má vliv také rusko-ukrajinský konflikt. Tržby za leden až červen zůstaly v meziročním srovnání téměř beze změny a činily 10,2 miliardy eur (250,4 miliardy Kč).