Veyron Grand Sport je dražší a místo střechy má deštník

aktualizováno 
Automobilovým klenotům už jsou premiéry na autosalonech málo nóbl. Otevřená verze Bugatti Veyron našla to pravé publikum na přehlídce elegance v Pebble Beach.

Bugatti Veyron Grand Sport | foto: Bugatti

Grand Sport, jak otevřené tarze říkají, vám vytvoří pořádné tornádo v účesu... i v peněžence.

O pohon NEJ auta současnosti se i v nové karosářské verzi stará šestnáctiválec. Hlavním úkolem konstruktérů bylo zachovat stejné vlastnosti jako u "obyčejné" kupéverze.

Kromě střechy se tak veyron dočkal úprav, které nejsou na pohled patrné. Bugatka byla zpevněna na bocích a středovém tunelu, pevnější díky výztuhám z uhlíkových vláken jsou také sloupky držící čelní sklo.

Pod tunel s převodovkou vložili desku opět z uhlíkových vláken, která vylepšuje torzní tuhost. Aerodynamici přemalovali také vstupy vzduchu, aby tisícikoňový motor lépe dýchal. Malých kosmetických změn se dočkala čelní světla.

Střecha z karbonu je odnímatelná, protože se nikam do veyronu nevejde, musíte ji nechávat doma. Když vás na vyjížďce zastihne déšť, je připravena nouzová plátěná stříška. Tedy spíše hranatý deštník. Jednoduše ho otevřete a nasadíte mezi rám střechy a oblouky za hlavou.

Grand Sport umí předvést stejných 407 kilometrů v hodině jako uzavřený bratr. Když ale pojedete "nahoře bez", okusíte maximálně třistašedesátku. Jízda s deštníkem pak umožňuje jet maximálně - pro veyron slimáčí - stotřicítkou.

Zrychlení z nuly na stovku trvá o 0,2 sekundy déle než u kupé, tedy 2,7 s. Za sedm sekund je na dvoustovce a tři sta jede necelých 17 sekund po startu.


Za 1,4 milionu eur (bez daně) je Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport váš. K dodání od března 2009, takže příští sezonu snad ještě stihnete. Ale pozor, vznikne jich jen 150 a třetinu z nich si Bugatti nechává pro vybrané klienty.

Autor:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

Ferrari představilo novou formuli pro Vettela

Monopost Formule 1 stáje Scuderia Ferrari pro sezonu 2019

Nejslavnější stáj Formule 1 představila svůj nový monopost pro nadcházející sezonu. Premiéra nového ferrari pro...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Najdete na iDNES.cz