Veyron Grand Sport je dražší a místo střechy má deštník

aktualizováno 
Automobilovým klenotům už jsou premiéry na autosalonech málo nóbl. Otevřená verze Bugatti Veyron našla to pravé publikum na přehlídce elegance v Pebble Beach.

Bugatti Veyron Grand Sport | foto: Bugatti

Grand Sport, jak otevřené tarze říkají, vám vytvoří pořádné tornádo v účesu... i v peněžence.

O pohon NEJ auta současnosti se i v nové karosářské verzi stará šestnáctiválec. Hlavním úkolem konstruktérů bylo zachovat stejné vlastnosti jako u "obyčejné" kupéverze.

Kromě střechy se tak veyron dočkal úprav, které nejsou na pohled patrné. Bugatka byla zpevněna na bocích a středovém tunelu, pevnější díky výztuhám z uhlíkových vláken jsou také sloupky držící čelní sklo.

Pod tunel s převodovkou vložili desku opět z uhlíkových vláken, která vylepšuje torzní tuhost. Aerodynamici přemalovali také vstupy vzduchu, aby tisícikoňový motor lépe dýchal. Malých kosmetických změn se dočkala čelní světla.

Střecha z karbonu je odnímatelná, protože se nikam do veyronu nevejde, musíte ji nechávat doma. Když vás na vyjížďce zastihne déšť, je připravena nouzová plátěná stříška. Tedy spíše hranatý deštník. Jednoduše ho otevřete a nasadíte mezi rám střechy a oblouky za hlavou.

Grand Sport umí předvést stejných 407 kilometrů v hodině jako uzavřený bratr. Když ale pojedete "nahoře bez", okusíte maximálně třistašedesátku. Jízda s deštníkem pak umožňuje jet maximálně - pro veyron slimáčí - stotřicítkou.

Zrychlení z nuly na stovku trvá o 0,2 sekundy déle než u kupé, tedy 2,7 s. Za sedm sekund je na dvoustovce a tři sta jede necelých 17 sekund po startu.


Za 1,4 milionu eur (bez daně) je Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport váš. K dodání od března 2009, takže příští sezonu snad ještě stihnete. Ale pozor, vznikne jich jen 150 a třetinu z nich si Bugatti nechává pro vybrané klienty.

Autor:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Spousta zábavy za tisícovku: chytrá krabička přidá starému VW nové funkce

Konektivita a různé inteligentní funkce získávají v osobních automobilech čím dál větší oblibu. Některé z těchto funkcí...

Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Vzestupy a pády Mika Tysona. Dokument zdarma o tom, co ho poslalo až na samé dno

Dokument o životě jednoho z nejslavnějších boxerů na světě, Mika Tysona, si odbyl svou premiéru na prestižním filmovém...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky

Test zimních pneumatik: obout dobře dodávku je kumšt

Evropské autokluby otestovaly pneumatiky na malé vozy a dodávky. Z třicítky plášťů pětina propadla – většinou pohořely...

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

První oficiální obrázky nové Škody Octavie. Premiéra bude v listopadu v Praze

Nová generace Škody Octavia bude vypadat více jako kupé. "Bude mít podlouhlou, plynulou siluetu a výrazné přední i...

Premium

Evropský autoprůmysl potřebuje baterie pro elektrovozy, hrozí závislost na Číně

Koncern Volkswagen rozjel výrobu baterií pro elektromobily. Zatím se učí. Musí však spěchat, protože automobilky...

Najdete na iDNES.cz