EU varuje: úpravy TDI kvůli Dieselgate mohou vést k vyššímu opotřebení

aktualizováno 
Prošel váš vůz úpravou software řídicí jednotky v souvislosti s Dieselgate? Podle expertů bude mít kratší životnost. Jeden ze spolupracovníků komise Evropské unie se svěřil německému Spiegel, že se dá předpokládat, že změny v nastavení řízení motoru mohou vést k vyšší zátěži jednotlivých komponentů.

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru. | foto: Volkswagen

Úředníci se zaštiťují zjištěními odborníků z emisní laboratoře Vela v severní Itálii. Podle nich jsou vyšší zátěži vystavené mimo jiné ventil zpětného vedení výfukových plynů (EGR), filtr pevných částic a různé komponenty systému eliminace oxidů dusíků (zásobníkový a SCR katalyzátor, vstřikovače kapaliny AdBlue...).

Po příznacích nadměrného opotřebení svých vozů pátrá i německý autoklub ADAC. „Vycházíme z toho, že ani Volkswagen nezná dlouhodobé následky změn, které v řídicí jednotce provedl,“ potvrdil Spiegelu mluvčí ADACu Martin Ruhdorfer. Své pochyby mají i němečtí ochránci spotřebitelů. „Postrádáme zatím jasné a závazné vyjádření výrobce ohledně záruky, že úpravy postižených vozidel nemají vliv na jejich životnost,“ doplňuje Marion Jungbluthová ze Spolkové centrály ochrany spotřebitelů (vzbv).

Celosvětově se aféra Dieselgate a s ní spojené úpravy řídicí jednotky (v případě motoru 1,6 TDI i instalace usměrňovače proudění vzduchu před tzv. váhu vzduchu) týkají jedenácti milionů aut, v Evropě jich jezdí 8,5 milionu. Gigantická svolávací akce je v současné době v plném proudu.

Evropské autokluby zkoumaly, jak se změní chování dvoulitrových turbodieselů, které svolává koncern Volkswagen k přehrání softwaru řídicí jednotky motoru. Testem prošly tři Audi A4 a jeden Volkswagen Golf s motorem 2,0 TDI EA189. „Všechny čtyři vozy jsou tiché stejně jako před úpravou a mají i stejné zrychlení,“ uvádí švýcarský autoklub TCS. Měření na dynamometru ukázalo, že se nesnížil ani výkon. U audi se podle měření TCS nezměnila ani spotřeba. U volkswagenu, který testoval německý ADAC, naměřili lehké zvýšení. Více čtěte zde

Křišťálová Lupa 2016
Autoři:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Pražský magistrát loví v provozu auta s vykuchanými filtry pevných částic

Test filtrů pevných částic

„Dnes jsme ve spolupráci Magistrátu a Policie ČR poprvé v historii zahájili kontroly aut s vymontovanými filtry pevných...

Další z rubriky

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

OBRAZEM: Do Pragovky se sjely automobilové klenoty. Dorazí i Ralf Schumacher

Zlatý volant 2019

Industriální prostor Pragovky, továrny, ze které vyjížděly slavné Pragy V3S, hostí motoristický galavečer Zlatý volant....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Najdete na iDNES.cz