Neděle 17. října 2021, svátek má Hedvika
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 17. října 2021 Hedvika

Test zimních pneumatik: vítězí dražší pláště

Ve srovnávacím testu zimních pneumatik zvítězily pláště, které zaručují autu bezpečí při všech možných stavech zimní silnice – na ledu, na sněhu, na mokru a také na promrzlém suchém asfaltu. Ve většině případů platí, že dražší pneumatiky dopadají v testech lépe než levnější obutí.

Testy zimních plášťů řidičům radí při výběru pneumatik | foto: ADAC

Autokluby a spotřebitelské organizace jako každý rok před příchodem zimy spojily síly a vyzkoušely pneumatiky, které budou letos v prodeji. Ve srovnání se objevilo 34 různých plášťů ve dvou velikostech.

Mezi 13palcovými plášti zvítězila dvojice Dunlop SP Winter Response a Continental Winter Contact TS 800. Ze srovnání 16palcových zimních pneumatik vyšli jako vítězové Michelin Primacy Alpin PA3 a Dunlop SP Winter Sport 3D.

Menší ze dvou zkoušených obutí s rozměrem 155/70R 13 využívají dnes už spíše majitelé ojetin než nových vozů. Výsledky této části testu se hodí majitelům felicií a favoritů.

Ale také těm, kteří vlastní Opely Corsa, Fordy Fiesta, Fiaty Punto nebo Renaulty Clio.

"I když se dnes jedná většinou o starší auta, ani u těchto by se při výběru pneumatik nemělo zapomínat na bezpečnost,“ řekl pro internetové stránky rakouského autoklubu ÖAMTC Friedrich Eppel, expert na obutí aut.

Druhá sada testovacích pneumatik měla rozměr 205/55 R16. Tyto pláště používají na svých vozech majitelé větších aut, jako jsou Škody Octavia a Superb, ale taky řady dalších konkurenčních aut podobných rozměrů.

Čtyři nejlepší pláště v testech získaly za své vlastnosti tři hvězdičky. Za velmi dobré testovací komisaři považují také pneumatiky, které v testech dostaly dvě hvězdičky.

Pláště s jednou hvězdou zkušební komisaři řidičům také doporučují, ale zároveň dodávají, že k nim mají výhrady.

Mezi takové "jednohvězdičkové“ pneumatiky se zařadil také tuzemský výrobek Barum Polaris 2. V hodnocení u něj stojí, že je slabý na zimní mokré silnici a na ledu dopadnul z testovaných úplně nejhůře. Jeho větší valivý odpor je přitom příčinou také vyšší spotřeby paliva.

Německý autoklub ADAC, který patřil k organizátorům testu, si všímá právě vlastností plášťů, které mají vliv na spotřebu, a tím také na množství emisí.

Požadavek některých politiků, kteří chtějí pneumatiky rozdělit na šetrnější k životnímu prostředí a méně přívětivé, považuje za nesprávný. Mohlo by se totiž stát, že by byla kvůli nižší spotřebě chválena pneumatika, která má horší vlastnosti třeba na sněhu. Auto s takovými plášti by tak přes menší apetit bylo nebezpečnější.

Valivému odporu, který souvisí se spotřebou paliva, dávají organizátoři srovnávacího testu v celkovém hodnocení 10procentní podíl.

Pokud někdo váhá, zda se mu zimní pneumatiky vyplatí, a zvažuje, zda nejezdit v chladných měsících na letním obutí, toho varuje Friedrich Eppel z autoklubu ÖAMTC: "Při nízkých teplotách jsou zimní pneumatiky bezpodmínečně nutné. I kdyby se letos opakovala zima s menším množstvím sněhu.“

Spoléhat nelze ani na systémy ABS a ESP, které pomáhají autu před smykem na kluzkém povrchu. Se špatným obutím se oba elektroničtí pomocníci dostanou mnohem dříve na hranici svých možností.

Jako každý rok platí, že zimní pláště patří na auto, jakmile teploty pravidelně klesají pod 7 stupňů Celsia. Což se většinou děje od druhé půlky října do Velikonoc.

TEST ZIMNÍCH PNEUMATIK 155/70 R13

155/70 R13 hodnocení ADAC celková známka sucho  mokro  sníh  led  hluk  spotřeba paliva opotřebení
Dunlop SP Winter REsponse *** 2,5 2,4 2,3 2,5 3,3 3,0 2,1 2,3
Continental Winter-Contact TS 800 *** 2,5 2,5 2,4 2,1 2,9 3,0 2,2 3,0
Sava Eskimo S 3 ** 2,4 2,6 2,6 2,1 3,2 3,0 2,1 1,6
Fulda Kristall Montero ** 2,5 2,4 2,5 2,7 3,1 3,1 2,0 1,4
Pirelli W 160 Snowcontrol ** 2,5 2,7 2,7 2,2 2,7 2,9 2,2 2,2
Goodyear Vector 5+ ** 2,5 2,2 2,6 3,0 3,0 2,9 2,1 1,8
Bridgestone Blizzak LM 20 ** 2,6 2,5 2,9 2,5 3,1 3,0 2,4 1,2
Esa-Tecar Supergrip 6 ** 2,6 2,5 2,8 2,7 2,8 2,8 2,0 2,1
Vredestein Snowtrac ** 2,6 2,4 2,7 2,7 2,7 2,9 2,1 2,6
Semperit Winter Grip * 2,7 2,6 3,1 2,2 3,2 2,9 2,1 3,1
Barum Polaris 2 * 3,0 2,5 3,7 2,4 3,6 3,1 2,3 2,5
Viking Snowtech * 3,0 2,6 3,6 2,4 3,4 2,8 2,2 3,2
Hankook W440 Icebear * 3,0 2,5 3,5 3,1 3,4 2,6 2,2 3,0
Maxxis MA-PW * 3,1 2,9 3,8 2,7 3,4 3,1 2,1 2,4
Kleber Krisalp 3 - 2,9 2,7 4,0 2,3 3,0 2,8 2,3 1,4
Pneumant PN 150 Wintec - 3,2 2,6 5,3 2,0 2,8 2,9 2,1 1,7
Rigdon M+S 178 - 3,2 4,7 3,6 2,0 3,0 3,5 2,2 3,3
Toyo Vario V2 - 3,4 2,5 5,1 2,5 3,1 2,8 2,0 3,0

Hodnocení pneumatik 155/70 R13
zvláště doporučené doporučené doporučené s výhradami nedoporučené
celková známka 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5
sucho 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5
mokro 0,6-2,5 2,6-3,0 3,1-3,8 3,9-5,5
sníh 0,6-2,5 2,6-3,0 3,1-4,0 4,1-5,5
led 0,6-3,3 3,4-3,8 3,9-4,5 4,6-5,5
hluk 0,6-3,0 3,1-4,0 4,1-5,0 5,1-5,5

TEST ZIMNÍCH PNEUMATIK 205/55 R16

205/55 R16 hodnocení ADAC celková známka sucho  mokro  sníh  led  hluk spotřeba paliva opotřebení
Michelin Primacy Alpin PA 3 *** 2,4 2,3 2,8 2,1 3,2 2,5 2,4 0,6
Dunlop SP Winter Sport 3D *** 2,4 2,5 2,7 2,1 3,2 2,5 2,1 1,7
Continental Winter-Contact TS 810 ** 2,5 2,8 2,3 2,0 3,2 2,5 2,6 3,2
Goodyear Ultra Grip Performance ** 2,6 2,6 3,0 2,9 3,3 2,6 2,0 1,1
Vredestein Snowtrac 2 ** 2,7 2,6 2,6 2,2 3,4 2,9 2,3 3,3
Uniroyal MS Plus 66 ** 2,7 2,5 2,6 2,1 3,2 2,5 3,2 3,2
Yokohama W.drive ** 2,7 2,5 3,2 2,4 3,2 2,5 2,1 2,1
Bridgestone Blizzak LM 25 ** 2,7 2,5 3,4 1,9 3,4 3,0 2,3 2,3
Maloya Cresta 220 ** 2,7 2,5 2,8 2,2 3,5 2,9 2,6 3,2
Semperit Speed Grip ** 2,8 2,7 3,2 2,4 3,4 2,8 2,1 2,7
Hankook W 440 Icebear ** 2,9 2,6 3,4 2,5 3,2 3,0 2,1 2,7
Pirelli Winter 210 Sottozero ** 2,9 3,3 3,5 2,5 3,4 2,5 2,0 2,3
Toyo Snowprox S952 ** 3,0 3,3 3,3 2,4 3,3 2,9 3,0 2,3
Fulda Kristall Supremo * 2,8 2,4 3,3 3,1 3,3 2,8 2,9 0,8
Firestone Winterhawk * 3,0 2,7 3,6 2,4 3,2 2,8 2,9 2,9
Avon Ice Touring ST * 3,0 2,4 3,7 2,8 3,7 2,9 2,4 2,5

Hodnocení pneumatik 205/55 R16
zvláště doporučené doporučené doporučené s výhradami nedoporučené
celková známka 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5
sucho 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,5 4,6-5,5
mokro 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5
sníh 0,6-2,5 2,6-3,0 3,6-4,0 4,1-5,5
led 0,6-3,3 3,4-3,8 3,9-4,5 4,6-5,5
hluk 0,6-3,0 3,1-3,5 3,6-4,0 4,1-5,5

Autoři:
  • Nejčtenější

Dieselům hrozí paralýza. Drahý plyn brzdí výrobu AdBlue, auto bez něj nejede

Premium Majitelé moderních dieselových aut mohou mít brzy velké problémy. Znehybnit jejich auta může nedostatek plynu. Za vším...

Škoda přestala vyrábět i objednávat karoq. Aut ubývá, mizí i skladovky

Omezování výroby kvůli nedostatku čipů způsobuje čím dál viditelnější úbytek aut na trhu. Leasingové společnost kvůli...

VIDEO: Řidiči dřou auta o retardéry. Jejich výška i úhel mají jasná pravidla

Škrt. Škrt. Škrt. U zpomalovacího prahu na Koterovské ulici v Plzni se několikrát za hodinu ozývá nepříjemný zvuk....

Miliardář na penzi se s elektrotříkolkou za sto tisíc tlačí do cyklopruhů

Kanadský miliardář s rakouskými kořeny Frank Stronach se ve svých 89 letech rozhodl spasit svět jakýmsi křížencem...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilky dodavatele nelákají. Česká firma tlumí výrobu a odmítá zakázky

Okula Nýrsko, výrobce plastových výlisků pro elektroniku, automobily a farmacii, postupně ustupuje od dílů pro...

KOMENTÁŘ Jindřicha Forejta: Jak prezident mohl z ARO jmenovat šéfa soudu

Premium Proč mohl prezident republiky v úterý 12. října bez komplikací jmenovat předsedu Krajského soudu v Brně, i když řadové...

Manželé v sukních. Gender Blender boří stereotypy v oblékání

Premium Oblékají se podle vlastních pravidel a svými outfity boří společenské konvence. Manželský pár Michaela a Vlastimil...

Jak se rodí sebevražda. Psychiatr Höschl nejen o schizofrenii a depresi

Premium Jak velká musí být síla, která člověka dožene k tomu, že si sám dobrovolně vezme život? Jaké jsou poslední myšlenky...

  • Další z rubriky

Automobilky dodavatele nelákají. Česká firma tlumí výrobu a odmítá zakázky

Okula Nýrsko, výrobce plastových výlisků pro elektroniku, automobily a farmacii, postupně ustupuje od dílů pro...

Autofotka týdne: Ta podivnost je skládací volant pro robotické hyundaie

Hyundai Mobis jedna z částí mamutího korejského průmyslového koncernu se zabývá vývojem a výrobou komponent pro...

Miliardář na penzi se s elektrotříkolkou za sto tisíc tlačí do cyklopruhů

Kanadský miliardář s rakouskými kořeny Frank Stronach se ve svých 89 letech rozhodl spasit svět jakýmsi křížencem...

Dieselům hrozí paralýza. Drahý plyn brzdí výrobu AdBlue, auto bez něj nejede

Premium Majitelé moderních dieselových aut mohou mít brzy velké problémy. Znehybnit jejich auta může nedostatek plynu. Za vším...

Vysoké ceny dohnaly Bohemia Energy ke krachu. Dotkne se to téměř milionu lidí

Firma Bohemia Energy, největší uskupení alternativních dodavatelů energií v ČR, ukončí činnost a dodávky elektřiny a...

Kvůli nárůstu cen na trhu končí další dodavatelé plynu a elektřiny

V pondělí ukončí dodávky všem odběratelům po firmě Bohemian Energy další společnost, tentokrát děčínská Kolibřík...

Leoš Mareš se pochlubil šťastnou novinou. Bude trojnásobným tatínkem

Leoš Mareš (45) a jeho druhá manželka Monika (40) čekají miminko. Moderátor se zprávou pochlubil v ranním vysílání...

Psychiatr mě sexuálně napadl, partner málem zabil, popisuje dcera Urbánkové

Dcera zpěvačky Nadi Urbánkové (82) Jana Fabiánová (42) promluvila o sexuálním napadení v ordinaci lékaře. Zavzpomínala...

Babiš žádá cenový strop pro klienty Bohemia Energy a kompenzaci pro všechny

Premiér Andrej Babiš vyzval Energetický regulační úřad, aby zvážil zastropování cen u dodavatelů energií, kteří...