Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Švédské automobilky budou nejspíš na prodej – kupte si Saab nebo Volvo

Koncerny Ford a General Motors začaly krátce po sobě opět hovořit o možnosti prodeje svých švédských dceřiných podniků. Obě firmy tak momentálně zvažují, zda prodají jimi vlastněnou severskou automobilku. Ford se tak možná zbaví Volva a GM přijde o Saab, se kterým si beztak již delší dobu neví rady.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jintaj

7. 12. 2008 22:11
GM SAABu spíše uškodil

Před vstupem do GM byl SAAB legendární výrobce vozů, který sice neoslňoval novinkami na každém autosalonu v Paříži, ale zato se mohly chlubit životností v řádech desítek let a mnoha milionů km! Pověstný je test tří 9000 na okruhu Talladega, kde tyhla vozy najely nonstop rovných 100 tisíc km bez jediné poruchy, pouze s pestávkami na tankování a servisní prohlídky. Mimochodem, žádná jiná automobilka tohle nedokázala zopakovat.

Po převzetí akcií SAABu GM začali Švédi používat pro modely 9-3 a 9-5 komponenty od automobilky Opel, která je v koncernu za průměrnou (spíše podprůměrnou) automobilku. Spolehlivost klesla, novinky nepřicházely /na rodíl od Opela) a cena nových vozů stále astronomická. Nelze s edivit, že se SAABu u nás řezdívá !Předražený Opel" a nedávné představení Insignie potvrdilo další plány GM, ottiž nepodporovat další vývoj SAABu, ale raději se zaměřit na segment střední třídy (Opel).

SAAB prostě musí zůstat individuální, tj. mimo područí mamutích komerčních molochů!!!

0 0
možnosti

honza

8. 12. 2008 9:12
Re: GM SAABu spíše uškodil

Koupíš ho, abys ho zachránil?

A s tím pověstným rekordem 100.000 km nonstop nemáš úplně pravdu:

...some of these records have not yet been beaten! Such as the record run by “Petite Rosalie” from March 15th to July 27th 1933. After 133 days and nights of hard driving it was stopped at 298.298,902 km, which was rounded to 300.000 km for publicity purposes...

Mimochodem, v té době Saab ještě vůbec neexistoval :-)

0 0
možnosti

vendis

7. 12. 2008 10:19
... co ta

čeština... [>-]

0 0
možnosti
KJSKC

Kei: jen si klikni, Cecile!

7. 12. 2008 10:08
Zajímavé

Zajímavé, že první na odstřel jsou zaostalé socialistické švédské koncerny :-/

0 0
možnosti
C

compli

7. 12. 2008 9:53
Jó Švejdi!

Ne že by byly vozy Volvo, nebo Saab špatné, nebo technologicky zaostalé, ale ve srovnání s konkurencí jsou jejich ceny naprosto neúměrně vysoko. Za to, co kromě značky nabízejí, chtějí příliš. Nelze žít neustále z historie a minulosti, o tom se již přesvědčilo mnoho renomovaných značek. A nakonec pro americké koncerny je vždy košile bližší, než kabát. Z historie známe - 1.svět. válka, 2. svět. válka, ...

0 0
možnosti

Hapa

8. 12. 2008 15:56
Re: Jó Švejdi!

Musím souhlasit, že ceny jsou na místní poměry hodně vysoko, ale na druhou stranu to co bylo za tuto cenu nabízenu nemělo na našem trhu obdobu...popravdě neznám moc škodovek, které by dokazali ujet více jak 400tis km...volv několik...potažmo jedno, které má na svém kontě ohavných více jak 800tis...(S80, model 2001) a přitom to auto stale nabízí svezení lepší než nová oktávka...

Na druhou stranu jak volvo tak saab stale drží prim ve vývoji některých technologií...nevim, ale volvo je symbolem bezpečnosti, saab zase turbodmychadlových motorů, jaguar měl geniální luxus a třeba hlasové ovládání auta bylo k nezaplacení, range roover uměl skvělé řízená trakce, aston martin, zase naladit podvozek do extremu...a přesto se jejich majitelé (hlavně ford) nebyl ochotnej od nich učit...pravda socky dobrý auto nepotřebuje...protože kdyby měla kvalitní auto co jí vydrží 20 let, tak nebude mít potřebu si kupovat novou káru...

0 0
možnosti

Rubik1

7. 12. 2008 0:54
Nevi co s Volvem a Saabem

Nejde mi do hlavy, proc ty svedske automobilky Ford a GM vubec nedavno kupovaly, kdyz do dneska nevi, co s nimi.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí

30. dubna 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

30. dubna 2024

K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...