Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Tak velká nabíječka v Česku není. Prozkoumali jsme stanici pro 72 elektroaut

Největší nabíjecí hub v ČR umí současně vysokorychlostně nabíjet 11 elektromobilů. Ten v německém Zusmershausenu jich nabije rovnou 72, přičemž v budoucnu to bude dvojnásobek. Nejpomalejší konektor tam zvládne 140 kW, nejrychlejší 475 kW. Sedli jsme do elektrického Volva XC40 a Sortimo Ladepark zajeli prozkoumat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Proč nám autor tají to sladké tajemství, kolik kWh spotřebovali na 100 najetých km a v jaké okolní teplotě vzduchu? I při těch deklarovaných 8 Kč za pomalé nabíjení za 1 kWh se provozní náklady blíží autům se spalovacím motorem při nesrovnatelně vyšší ceně za EV. O emisích EV raději nebudeme hovořit kvůli těžce emisní výrobě baterie. A ještě jednou: já natankuji za pár minut do svého dieselu 1x za 1000 km a v garáži mám rezervu dvou kanystrů na 800 km. Kolik má v garáži rezervu elektřiny majitel EV, když - jak se bojí ve Švýcarsku - při nedostatku elektřiny bude jízda elektrických aut zakázána?

0 0
možnosti
PH

P23e32t79r 56H10á81j93e67k

12. 12. 2022 13:33

5MW zajišťuje solární sestava? Tak to je klika, že tam je pořád léto a slunečno...

0 0
možnosti
JZ

Takže na sídlišti Jižní město v Praze je registrováno cca 30 tisíc aut. A ta auta si chce každý přes noc nabít, aby mohl ráno vyrazit do práce. Zakázali jste spalovací motory, takže to budou všechno elektromobily.

Vy se tady ukájíte nad největším nabíjecím komplexem v Evropě na 72 aut, ale nikomu nedochází, že nabíječek na jižáku bude muset být 30 tisíc??

Víte, že v Praze je registrován jeden milion aut?

0 0
možnosti
JV

J48o48s33e83f 86V98a85l19a

9. 12. 2022 22:02

tak v listopadu 2022 bylo v Nemecku kazde pate nove prodane auto na baterie. Prodejci a vyrobci si mnou ruce. Prodej aut je asi o 10% nad rokem 2021

0 0
možnosti
PH

P26e68t53r 66H32á27j29e58k

12. 12. 2022 13:34

Hlavně proto, že EV mají přednost v objednávkách. Na ICE automobily se čeká mnohem déle, než na BEV. To se pak ty statistiky pěkně kroutí.

Zajímal by mě počet né prodaných/dodaných aut, ale počet objednaných.

0 0
možnosti
AV

To by mě vážně zajímalo, co láká odpůrce elektromobility k přečtení článku o nabíječkách elektroaut. Zřejmě hledají argumenty, aby pak v diskuzi sami sebe přesvědčili, jak oni jsou ti chytřejší, protože na rozdíl od těch hlupáků s elektromobilem mají natankováno za minutu.

To je stejné, jako obhajovat u telefonů pevnou linku, protože ta se na rozdíl od mobilů nemusí nabíjet každý den... :-))

0 3
možnosti
JN

To je paráda, až do té doby kdy na té nabíječce elektrika nebude. Nefouká, nesvítí:-)

1 1
možnosti
MK

Zatím dřív došel benzin na benzinkach chytrym Maďarsku než proud do tý nabíječky v hloupým Německu

3 2
možnosti
MD

M22i54l13a74n 21D77u55p97a97l

7. 12. 2022 17:20

Hodně nepěkná elektroúchylárna. Ale poručíme větru, dešti i kdyby na elektřinu nebylo!

2 2
možnosti
RH

R57e34n29é 47H34a26l80l17a

7. 12. 2022 16:42

Jak dlouho by ty megatlusté měděné kabely vydržely na sídlišti v Ústí,Ostravě nebo Přerově?

1 0
možnosti
Foto

to musí být strašný čtení pro všechny inženýři co spočítali, že elektrická auta jezdit nemůžou

3 11
možnosti
ZB

Tak je to nabíječka pro max 2000 aut denně. Praha má aut milion. dejme tomu, že 500 000 pravidelně jezdí a potřebuje jednou za 14 dní nabít. Kolik podobných nabíječek by Praha potřebovala?

2 1
možnosti
DT

Prozkoumali jsme buřty s plnotučnou a ujistli jsme se, že zelený úděl podporujeme.

Neptali jsme se raději, co taková stanice znamená pro distribuční soustavu a kolik takových podobných stanic německé zdroje elektřiny a soustava utáhnou.

8 0
možnosti
Foto

nemusí znamenat nic, taková stanice jde udělat tam, kde se elektrika vyrábí, třeba uprostřed velkýho města v paroplynové teplárně nebo u obnovitelnýho zdroje elektriky, pokud se toho chytnou chytří lidi, tak vůbec nic distribuční soustavu zatížit nemusí, všichni nejsou hloupí

1 5
možnosti
  • Nejčtenější

První elektrovůz pod půl milionu vyrobí na Slovensku. Nový citroën jsme zkusili

3. června 2024

Exkluzivně Takže nakonec ani Čína, ani Volkswagen: rodinný elektromobil s cenou pod půl milionu korun, který...

Phoenix zůstává věrný unikátní technice. Po 50 letech má Tatra nové nápravy

5. června 2024,  aktualizováno  22:20

Tatra Phoenix nové generace se představuje na polygonu společnosti Tatra Trucks v Kopřivnici. Druhá...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Legendární ženevský autosalon končí. Může za to nejistota celého průmyslu

31. května 2024  17:39,  aktualizováno  23:54

Legendární ženevský autosalon se již nebude konat. Organizátor akce, Comité permanent du Salon...

UFO v Průhonicích. Tesla Cybertruck se na cestě Evropou zastavila v Česku

5. června 2024

Cybertruck se v Evropě neprodává, neboť jeho hranatá karoserie z nerez oceli nesplňuje zdejší...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Stíhací vlajková loď stojí u Renaultu pod milion. Nabídne spoustu techniky

30. května 2024

Rafale je francouzský dvoumotorový víceúčelový stíhací letoun a nově také vlajková loď automobilky...

ANALÝZA: Obchodní válka s Čínou? Evropské automobilky před ní varují

6. června 2024

Sílící čínský vliv západní automobilky znepokojuje, ale současně je pro ně tamní trh klíčový. EU se...

Na ČVUT vymýšlejí, jak do motorky nacpat palivový článek na vodík

6. června 2024

Motocykl poháněný vodíkem, který z výfuku vypouští vodní páru, je cílem projektu Hydrocycle....

Phoenix zůstává věrný unikátní technice. Po 50 letech má Tatra nové nápravy

5. června 2024,  aktualizováno  22:20

Tatra Phoenix nové generace se představuje na polygonu společnosti Tatra Trucks v Kopřivnici. Druhá...

UFO v Průhonicích. Tesla Cybertruck se na cestě Evropou zastavila v Česku

5. června 2024

Cybertruck se v Evropě neprodává, neboť jeho hranatá karoserie z nerez oceli nesplňuje zdejší...