Diskuze

Tak velká nabíječka v Česku není. Prozkoumali jsme stanici pro 72 elektroaut

Největší nabíjecí hub v ČR umí současně vysokorychlostně nabíjet 11 elektromobilů. Ten v německém Zusmershausenu jich nabije rovnou 72, přičemž v budoucnu to bude dvojnásobek. Nejpomalejší konektor tam zvládne 140 kW, nejrychlejší 475 kW. Sedli jsme do elektrického Volva XC40 a Sortimo Ladepark zajeli prozkoumat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Proč nám autor tají to sladké tajemství, kolik kWh spotřebovali na 100 najetých km a v jaké okolní teplotě vzduchu? I při těch deklarovaných 8 Kč za pomalé nabíjení za 1 kWh se provozní náklady blíží autům se spalovacím motorem při nesrovnatelně vyšší ceně za EV. O emisích EV raději nebudeme hovořit kvůli těžce emisní výrobě baterie. A ještě jednou: já natankuji za pár minut do svého dieselu 1x za 1000 km a v garáži mám rezervu dvou kanystrů na 800 km. Kolik má v garáži rezervu elektřiny majitel EV, když - jak se bojí ve Švýcarsku - při nedostatku elektřiny bude jízda elektrických aut zakázána?

0 0
možnosti
PH

P17e52t34r 63H57á29j93e13k

12. 12. 2022 13:33

5MW zajišťuje solární sestava? Tak to je klika, že tam je pořád léto a slunečno...

0 0
možnosti
JZ

Takže na sídlišti Jižní město v Praze je registrováno cca 30 tisíc aut. A ta auta si chce každý přes noc nabít, aby mohl ráno vyrazit do práce. Zakázali jste spalovací motory, takže to budou všechno elektromobily.

Vy se tady ukájíte nad největším nabíjecím komplexem v Evropě na 72 aut, ale nikomu nedochází, že nabíječek na jižáku bude muset být 30 tisíc??

Víte, že v Praze je registrován jeden milion aut?

0 0
možnosti
JV

J18o86s82e74f 54V34a51l92a

9. 12. 2022 22:02

tak v listopadu 2022 bylo v Nemecku kazde pate nove prodane auto na baterie. Prodejci a vyrobci si mnou ruce. Prodej aut je asi o 10% nad rokem 2021

0 0
možnosti
PH

P74e83t76r 36H34á77j83e60k

12. 12. 2022 13:34

Hlavně proto, že EV mají přednost v objednávkách. Na ICE automobily se čeká mnohem déle, než na BEV. To se pak ty statistiky pěkně kroutí.

Zajímal by mě počet né prodaných/dodaných aut, ale počet objednaných.

0 0
možnosti
AV

To by mě vážně zajímalo, co láká odpůrce elektromobility k přečtení článku o nabíječkách elektroaut. Zřejmě hledají argumenty, aby pak v diskuzi sami sebe přesvědčili, jak oni jsou ti chytřejší, protože na rozdíl od těch hlupáků s elektromobilem mají natankováno za minutu.

To je stejné, jako obhajovat u telefonů pevnou linku, protože ta se na rozdíl od mobilů nemusí nabíjet každý den... :-))

0 3
možnosti
JN

To je paráda, až do té doby kdy na té nabíječce elektrika nebude. Nefouká, nesvítí:-)

1 1
možnosti
MK

Zatím dřív došel benzin na benzinkach chytrym Maďarsku než proud do tý nabíječky v hloupým Německu

3 2
možnosti
MD

M62i51l34a71n 95D24u25p98a24l

7. 12. 2022 17:20

Hodně nepěkná elektroúchylárna. Ale poručíme větru, dešti i kdyby na elektřinu nebylo!

2 2
možnosti
RH

R76e49n71é 45H86a62l43l75a

7. 12. 2022 16:42

Jak dlouho by ty megatlusté měděné kabely vydržely na sídlišti v Ústí,Ostravě nebo Přerově?

1 0
možnosti
Foto

to musí být strašný čtení pro všechny inženýři co spočítali, že elektrická auta jezdit nemůžou

3 11
možnosti
ZB

Tak je to nabíječka pro max 2000 aut denně. Praha má aut milion. dejme tomu, že 500 000 pravidelně jezdí a potřebuje jednou za 14 dní nabít. Kolik podobných nabíječek by Praha potřebovala?

2 1
možnosti
DT

Prozkoumali jsme buřty s plnotučnou a ujistli jsme se, že zelený úděl podporujeme.

Neptali jsme se raději, co taková stanice znamená pro distribuční soustavu a kolik takových podobných stanic německé zdroje elektřiny a soustava utáhnou.

8 0
možnosti
Foto

nemusí znamenat nic, taková stanice jde udělat tam, kde se elektrika vyrábí, třeba uprostřed velkýho města v paroplynové teplárně nebo u obnovitelnýho zdroje elektriky, pokud se toho chytnou chytří lidi, tak vůbec nic distribuční soustavu zatížit nemusí, všichni nejsou hloupí

1 5
možnosti